  • 1. Data: 2009-01-18 02:35:33
    Temat: renoma ING
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Jak już na grupie pisano ING od 1 lutego podnosi oprocentowanie kart
    kredytowych, do tej pory były to jedne z niżej oprocentowanych kart w
    niższych segmentach. Teraz staną się już mniej atrakcyjne, szczególnie w
    połączeniu z 51-dniowym grace-periodem. Naturalnie nadal ich zaletą
    pozostaną dobre kursy oraz niskie limity obrotów powodujące ich bezpłatność.

    I taki kwiatek: "Dla transakcji dokonanych przed 1 lutego 2009 i
    niespłaconych w całości w wymaganym terminie spłaty, odsetki wg nowej stawki
    oprocentowania będą naliczane począwszy od pierwszego dnia cyklu
    rozliczeniowego kończącego się w lutym."

    Co to oznacza w praktyce?

    Oznacza to, że jeśli ktoś korzysta z oprocentowanego kredytu na karcie i
    okres rozliczeniowy kończy mu się np. 2 lutego to podwyższone oprocentowanie
    będzie go dotyczyć od dnia 3 stycznia, czyli wstecznie.

    Dość niskiej jakości zachowanie banku. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę,
    że znaczna część klientów korzystających z kredytu na kartach, może w ogóle
    tego zdania nie zrozumieć albo pomyśleć, że to działa na ich korzyść.

    Plus dla ING za to, że taka informacja w ogóle znalazła się na wyciągach.
    Przy poprzedniej podwyżce jej nie było, a bank usiłował postąpić tak samo,
    konieczne były reklamacje, o ile ktoś był sobie w stanie sam przeliczyć
    odsetki. Ale ogólnie takie posunięcie raczej nie przystoi szanującemu się
    bankowi. Skoro jednak ING ma ochotę postawić się obok Sygmy, Cetelem i
    podobnych szacownych instytucji, to jego sprawa.

    marekz

  • 2. Data: 2009-01-18 03:06:47
    Temat: Re: renoma ING
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Sty, 03:35, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > oprocentowania będą naliczane począwszy od pierwszego dnia cyklu
    > rozliczeniowego kończącego się w lutym."

    Nie chce mi sie szukać, ale na oko taki zapis to niedozwolona klauzula
    umowna. A a marginesie: aż tak bardzo potrzebują gotówki, że skłonni
    są wydzierać ją swoim klientom kosztem swego wizerunku ? Chociaż mając
    na uwadze, co obecnie banki wyprawiają - casus Dombanku i MiIllenium w
    kredytach hipo, odpał Aliora z przelewami z kart - nie dziwi nic.

  • 3. Data: 2009-01-18 06:22:36
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > karcie i okres rozliczeniowy kończy mu się np. 2 lutego to
    > podwyższone oprocentowanie będzie go dotyczyć od dnia 3 stycznia,

    A jak do tego doszedłeś?
    Bo wg mnie podwyższone oprocentowanie będzie go dotyczyć od dnia 2 lutego,
    czyli "począwszy od pierwszego dnia cyklu rozliczeniowego kończącego się w
    lutym".

  • 4. Data: 2009-01-18 08:01:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 17 Jan 2009 19:06:47 -0800 (PST)
    szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > casus Dombanku i MiIllenium w
    > kredytach hipo, odpał Aliora z przelewami z kart - nie dziwi nic.

    U Alior to po prostu czysto techniczna sprawa działania ich systemu. Z
    oddziału można taki przelew wykonać bez problemu i bez żadnych
    dodatkowych opłat - pisał ktoś ostatnio na grupie o tym.

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-01-18 09:09:26
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]
    > czyli "począwszy od pierwszego dnia cyklu rozliczeniowego kończącego się w

    Jak kończy się w lutym, to musi zacząć się w styczniu!

  • 6. Data: 2009-01-18 14:34:02
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    mx wrote:

    > Jak kończy się w lutym, to musi zacząć się w styczniu!

    Fakt

  • 7. Data: 2009-01-18 16:04:47
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 18 Jan 2009 09:01:40 +0100, xbartx wrote:

    > U Alior to po prostu czysto techniczna sprawa działania ich systemu. Z
    > oddziału można taki przelew wykonać bez problemu i bez żadnych
    > dodatkowych opłat - pisał ktoś ostatnio na grupie o tym.

    Od kiedy fałszowanie TOiP to sprawa czysto techniczna?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2009-01-18 17:59:52
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    szczurwa pisze:

> [...]
    > na uwadze, co obecnie banki wyprawiają - casus Dombanku i MiIllenium w
    > kredytach hipo, odpał Aliora z przelewami z kart - nie dziwi nic.

    Możesz przypomnieć co Dombank i Millenium kombinują z hipotecznymi?

    pozdrawiam,

    mirek

  • 9. Data: 2009-01-18 19:02:23
    Od: Ra <a...@a...com>

    szczurwa pisze:

    > Nie chce mi sie szukać, ale na oko taki zapis to niedozwolona klauzula
    > umowna. A a marginesie: aż tak bardzo potrzebują gotówki, że skłonni
    > są wydzierać ją swoim klientom kosztem swego wizerunku ?
    W sumie możliwe http://tinyurl.com/7p7h79, ale znając tą instytucję to
    IMHO te wydarzenia nie są powiązane