  • 1. Data: 2003-06-21 16:06:58
    Temat: roznica miedzy bankiem, a warzywniakiem?
    Od: RatDev <r...@s...pl>

    Witam!

    Pytanie jak najbardziej powazne. Jakie sa roznice pomiedzy bankiem
    (jako przedsiebiorstwem), a innymi 'normalnymi' przedsiebiorstwami?

    Z tego co wiem to zasadnicza ustawa regulujaca dzialalnosc banku
    jest "Prawo Bankowe", a normalnych firm "Kodeks Handlowy".

    Dzialalnosc Bankowa jest tez reglamentowana, a innych firm wolna.

    Co jeszcze?

    Dzieki za pomoc!
    rd

  • 2. Data: 2003-06-21 17:49:58
    Temat: Re: roznica miedzy bankiem, a warzywniakiem?
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    -sposob ksiegowania :) np kredytu
    -kapital minimalny do zalozenia banku

    Pozdrowienia
    Baska

  • 3. Data: 2003-06-21 19:32:37
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bd25tq$p1n$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > -sposob ksiegowania :) np kredytu

    A co jest odmiennego w zasadach ksiegowania kredytow przez banki ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-06-21 19:46:12
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    w banku udzielony kredyt ksieguje sie jako aktywa ( zwykle przedsiebiorstwo
    nie moze udzielac kredytu), w firmie otrzymany jako aktywa :)

  • 5. Data: 2003-06-22 09:24:17
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bd2coc$g47$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > w banku udzielony kredyt ksieguje sie jako aktywa ( zwykle
    przedsiebiorstwo
    > nie moze udzielac kredytu), w firmie otrzymany jako aktywa :)

    Bardzo zabawne :-)
    Ale nie radzilbym udzielac takiej odpowiedzi na egzaminie.

    Karol

  • 6. Data: 2003-06-23 09:20:29
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003 18:06:58 +0200, RatDev <r...@s...pl> wrote:

    >Z tego co wiem to zasadnicza ustawa regulujaca dzialalnosc banku
    >jest "Prawo Bankowe", a normalnych firm "Kodeks Handlowy".

    IMHO raczej Kodeks Cywilny niż Handlowy - przynajmniej z punktu
    widzenia klient-przedsiębiorca
    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...

  • 7. Data: 2003-06-23 20:40:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    RatDev <r...@s...pl> writes:

    > Dzialalnosc Bankowa jest tez reglamentowana, a innych firm wolna.

    Reglamentowana nie jest (banki nawet bardzo chetnie swiadcza swoje
    uslugi). Kazdy moze zalozyc bank, podobnie jak dowolna inna firme.
    Z ta wolnoscia to bym jednak nie przesadzal, zadna dzialalnosc
    gospodarcza w Polsce nie jest naprawde wolna.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator