  • 1. Data: 2006-05-09 11:38:34
    Temat: rozpatrzenie wniosku o kredyt hipoteczny
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Byłem w KB dowiedzieć się szczegółów na temat ich kredytu hipotecznego.

    Powiedzieli, że rozpatrzenie wniosku zajmie max 48h i nic nie kosztuje.
    Po tym czasie zadzwonią do mnie i powiedzą, czy udzielą mi kredytu.

    Pani zarzekała się, że nigdy nie trwa to dłużej niż 48h oraz, że jak
    powiedzą, że udzielą to potem na pewno udzielą. Potwierdziła też, że
    sprawdzą wtedy BIK.

    Co ciekawe do rozpatrzenia wniosku wystarczy im sam wniosek (gdzie
    wpisuje się kwotę i cel) oraz zaświadczenie o zarobkach. Nie trzeba mieć
    np. umowy przedwstępnej.

    Pytania:
    - Czy naprawdę KB robi to w 48h? A nie np. w tydzień?
    - Czy po pozytywnej decyzji nie muszę się już martwić o udzielenie
    kredytu? Zdaję sobie sprawę, że może się jeszcze okazać, że rzeczoznawca
    wyceni nieruchomość na mniejszą kwotę, niż chcę zapłacić.
    - Czy w innych bankach jest podobnie? Do wniosku o kredyt nie trzeba
    mieć jeszcze umowy przedwstępnej?
    - Czy coś ryzykuję/tracę składając taki wniosek?

    Bardziej interesuje mnie kredyt np. w mBanku, ale dobrze by było mieć
    zabezpieczenie.

  • 2. Data: 2006-05-09 11:57:34
    Temat: Re: rozpatrzenie wniosku o kredyt hipoteczny
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jacek Popławski porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > (...)
    > - Czy coś ryzykuję/tracę składając taki wniosek?
    Skoro nic nie kosztuje to co chcesz tracic (poza paronastoma minutami w
    banku)?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-05-09 12:09:24
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    badzio napisał(a):
    > Skoro nic nie kosztuje to co chcesz tracic (poza paronastoma minutami w
    > banku)?

    Nie wiem, o to pytam :)
    Czy po rozpatrzeniu takiego wniosku jestem do czegokolwiek zobowiązany?

  • 4. Data: 2006-05-09 13:19:16
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Pytania:
    > - Czy naprawdę KB robi to w 48h? A nie np. w tydzień?

    Gadka szmatka. Zalezy od aktualnego oblozenia.

    > - Czy po pozytywnej decyzji nie muszę się już martwić o udzielenie
    > kredytu? Zdaję sobie sprawę, że może się jeszcze okazać, że rzeczoznawca
    > wyceni nieruchomość na mniejszą kwotę, niż chcę zapłacić.

    Taka decyzja okresla co najwyzej zdolnosc i wiarygodnosc kredytoborcy. A
    jest jeszcze kwestia przedmiotu kredytowania itp.

    > - Czy w innych bankach jest podobnie? Do wniosku o kredyt nie trzeba mieć
    > jeszcze umowy przedwstępnej?

    Kiedys to wymyslali jeszcze deklaracje zbywcy, ze chce sprzedac itp. teraz
    to juz rzadkosc.

    > - Czy coś ryzykuję/tracę składając taki wniosek?

    Nic procz chwilki czasu.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-05-09 13:19:46
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nie wiem, o to pytam :)
    > Czy po rozpatrzeniu takiego wniosku jestem do czegokolwiek zobowiązany?

    Nie. Jeszcze by tego brakowało :-)

  • 6. Data: 2006-05-09 17:17:58
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Byłem w KB dowiedzieć się szczegółów na temat ich kredytu hipotecznego.
    >
    > Powiedzieli, że rozpatrzenie wniosku zajmie max 48h i nic nie kosztuje. Po
    > tym czasie zadzwonią do mnie i powiedzą, czy udzielą mi kredytu.
    Jakieś szczegóły?Jakie % zaproponowali?Dodatkowe opłaty np. prowizja
    banku,ubezpieczenia?

    > Bardziej interesuje mnie kredyt np. w mBanku, ale dobrze by było mieć
    > zabezpieczenie.
    Czemu akurat mBank?Maja dosyć wysokie % nawet dla plz 9,3%, a to tego żądają
    oprócz hipoteki dodatkowo weksla inblanco.Składka za ubezpieczenie na życie
    i od niezdolności do pracy dodatkowo 2%!!Składka za ubezpieczenia od utraty
    pracy dodatkowo 2% od całości kredytu! Lub pakiet za 3% kwoty
    kredytu.Składka za ubezpieczenie nieruchomości 0,08%.Prowizja za udzielenie
    kredytu do 3%.Jak to wszystko pododawać to wyjdzie 2x drożej niż w KB?!Dodam
    że jeżeli rozpatrzenie wniosku u nich trwa podobnie jak np. w moim wypadku
    założenie konta (ponad 1 miesiąc) to dziękuję.