  • 31. Data: 2009-09-04 21:09:23
    Temat: Re: rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    " franuś" <k...@g...pl> wrote in message
    news:h7ro6c$so3$1@inews.gazeta.pl...

    A może pora na rozdzielenie banku od rachunku rozliczeniowego i banku od
    karty kredytowej?

    Na podstawie trzech wyciągów karty z mBanku najłatwiej uzyskasz kartę
    kredytową w Millennium, natomiast konto osobiste w Millennium to obecnie
    raczej nieporozumienie. Otwierając kartę w Mille nie będziesz musiał zamykać
    tej w mBanku (czyli de facto zwiększysz swój limit kredytowy o 120% limitu w
    mBanku).

    Karta którą masz w mBanku jest powiązana z eKontem. eKonto zatem musi
    pozostać otwarte jeśli chcesz zachować VC mBanku (możesz zamknąć wszystkie
    pozostałe rachunki oprócz eKonta).

    Czy nie bierzesz pod uwagę Getinu? Tam też możesz przenieść kartę z mBanku,
    przy czym będą wymagali jej zamknięcia. I jeszcze ewentualnie Alior. Wiele
    zależy od tego na ile ważna jest atrakcyjna oferta depozytowa banku i jaki
    masz profil wykorzystywania usług bankowych.

  • 32. Data: 2009-09-04 21:26:23
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Tomek z Wawy nadaje:
    > Polecam lekturę:
    > http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=908304&t=9
    08304&sr=ld&pn=4&cat=0

    Jak dowiadujemy się z lektury, dotyczy to tych którzy a) wyrzucili swój
    egzemplarz umowy b) nie podpisali swojego egzemplarza umowy c) nie
    potrafią się podpisać d) platynowych blondynek w białych kozaczkach.

  • 33. Data: 2009-09-05 08:09:25
    Od: " franuś" <k...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > zależy od tego na ile ważna jest atrakcyjna oferta depozytowa banku i jaki
    > masz profil wykorzystywania usług bankowych.

    Marku, dziękuję za odzew.
    Getinu nie biorę pod uwagę, bo mam do niego 20 km.
    Tyleż samo mam do Aliora.
    Na miejscu mam EB, ale nie pasuje mi u nich jak pisałem wyżej ten niski limit
    na kredytówce. Oferta depozytowa jest dla mnie dobra.
    Chodzi mi po głowie, by pozostawić ekonto i VC z mbanku, nie będę musiał nic
    zmieniać jeżeli chodzi o wpływy emerytury żony i mojej renty, pozostanie mi
    pełno sprawna VC z wystarczającym limitem.
    Jednocześnie otworzę konto online w EB. Po jakimś czasie pofatyguję się jednak
    do ZUS-u by przelewał mi rentę do EB. Tak samo zrobi żona z emeryturą .
    Ekonto w mbanku pozostanie ,potrzebne do obsługi VC.
    Acha, zapomniałem, że z ekonta obsuguję 10 przelewów zdefiniowanych (opłaty)

    Wypowiedz się, czy dobrze kombinuję?
    Taki układ by mi pasował.

    Pozdrawiam serdecznie. franuś

  • 34. Data: 2009-09-05 08:51:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Dobrze kombinujesz.
    W mBanku dla porządku możesz telefonicznie złożyć dyspozycję zamknięcia
    wszystkich rachunków oprócz eKonta. Skoro zostaje eKonto nie ma sensu
    zamykanie karty debetowej do niego, nic ona nie kosztuje a zawsze kiedyś
    może się przydać w jakiejś dziwnej sytuacji. Czyli w mBanku zostajesz z
    eKontem i dwiema kartami, debetową i VC. Ustawiasz automatyczną spłatę VC z
    eKonta na 100% (o ile spłacasz ją w całości) albo na 5% (o ile używasz spłat
    minimalnych). W ten sposób spłata karty sprowadzi się do wykonania przelewu
    z Eurobanku na eKonto.

    Co do Eurobanku napiszę tylko ramowo, bo nie używam tego rachunku, najwyżej
    mnie ktoś poprawi.
    W Eurobanku otwierasz sobie konto online z tokenem GSM (sprzętowy jest
    płatny z tego co pamiętam) albo w ogóle bez tokena, skoro masz placówkę w
    okolicy oraz 15 rachunków oszczędnościowych, jeżeli zamierzasz korzystać z
    oferty depozytowej banku. Przelewy z ZUS przekierowujesz do Eurobanku jak
    najszybciej - nie ma sensu żeby to przepływało przez nieoprocentowane eKonto
    w mBanku, bo potem i tak pewnie ręcznie przelejesz to sobie do Eurobanku. W
    placówce albo przy użyciu tokena GSM definiujesz sobie te 10 przelewów
    zdefiniowanych na rachunku w Eurobanku, dodając naturalnie jedenasty do
    mBanku na eKonto.

    Nie wiem jakie są aktualnie warunki używania karty debetowej Eurobanku, to
    już ktoś inny musi się wypowiedzieć czy trzeba ją brać, czy trzeba nią coś
    wydawać aby była darmowa itp. W zasadzie skoro zachowasz kartę debetową
    mBanku można by jej nie brać, jeśli nie zamierzasz korzystać z wypłat w
    bankomatach. Wtedy jednak będzie to mniej wygodne, bo wypłata gotówki będzie
    się mogła odbyć tylko w placówce, a żeby skorzystać z bankomatu trzeba
    będzie najpierw przelać środki do mBanku.

  • 35. Data: 2009-09-05 17:04:02
    Od: " franuś" <k...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > się mogła odbyć tylko w placówce, a żeby skorzystać z bankomatu trzeba
    > będzie najpierw przelać środki do mBanku.

    Dziękuję wszystkim, że zechcieli uczestniczyć w dyskusji.

    Marku dziękuję Ci za Twoje uwagi. Zrobię tak. Myślę ,że to najlepsze dla mnie
    w warunkach małego miasteczka jakim są Police .

    Pozdrawiam serdecznie. Zenon

  • 36. Data: 2009-09-05 20:31:59
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2009 10:51:01 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Nie wiem jakie są aktualnie warunki używania karty debetowej Eurobanku, to
    > już ktoś inny musi się wypowiedzieć czy trzeba ją brać, czy trzeba nią coś
    > wydawać aby była darmowa itp.

    Nie trzeba brać, karta jest płatna 0,95zł miesięcznie. Wypłata w
    bankomatach Eurobanku za darmo, pozostałe w Polsce 1zł, za granicą 5zł.
    Posiadanie karty pozwala też korzystać z wpłatomatów.

    --
    Kojer

  • 37. Data: 2009-09-07 06:47:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > żeby nie dowiedzieć się za jakiś czas, że właśnie się za coś płaci
    > (np. za przesłanie nowych kart kodów w miejsce zastrzeżonych "bo
    > tak").

    to wymaga zmiany regulaminu.
    Jak sie regulamin zmienia na niekorzysc (a dodatkowa oplata tym wlasnie
    jest) to wystarczy sie na niego nie zgodzic i konto sie zamknie
    Marx

  • 38. Data: 2009-09-07 10:05:50
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sep 7, 8:47 am, Marx <M...@n...com> wrote:

    > to wymaga zmiany regulaminu.
    > Jak sie regulamin zmienia na niekorzysc (a dodatkowa oplata tym wlasnie
    > jest) to wystarczy sie na niego nie zgodzic i konto sie zamknie

    Przecież już się zmienił!
    Piszesz "nie trzeba zamykać, bo się nic nie płaci". A jednak się
    zapłaci, jak mBank wpadnie na pomysł zastrzeżenia kart kodów (przecież
    już takie przypadki były!) i sam wyśle nową. Za 5 zł.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 39. Data: 2009-09-10 16:14:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SDD" h7on1a$lb4$...@n...onet.pl

    > A bedzie orzeczenie o winie?

    Chcesz wiedzieć, jak sąd podzieli majątek wspólny -- mBanku i Twój? ;)
    I komu zasądzi alimenty? ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'