  • 31. Data: 2007-06-08 15:37:50
    Temat: Re: sezon ogorkowy sie zaczal
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK pisze:
    [...]

    > Jak zobaczysz, ze komus wypadl portfel to wezmiesz go, wydasz pieniadze
    > i zlozysz deklaracje, ze oddasz jak zglosi sie osoba, ktora go
    > zostawila? No, to gratuluje...

    Chyba faktycznie sezon ogórkowy się zaczął ...
    KJ

  • 32. Data: 2007-06-08 15:47:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Chciałem zauważyć, że autor wątku się nie wypiera niczego, co więcej mam
    > wrażenie, że jak tylko sklep się do niego odezwie to chętnie sklepowi
    > zapłaci. A wszyscy Ci którzy bronią tak tej kasjerki niech pomyślą: czy
    > tak samo bym jej bronił, gdyby to MOJĄ kartą złodziej zrobił
    > niepodpisaną transakcję ?

    Jest duza roznica miedzy sytuacja gdy karta placi zlodziej oraz
    sytuacja, gdzie zle oplacana/zmeczona/niedouczna kasjerka nie pobiera
    podpisu, a wlasciciel karty wykorzystuja taka sytuacje do osiagniecia
    korzysci majatkowej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 33. Data: 2007-06-08 15:55:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Chyba faktycznie sezon ogórkowy się zaczął ...

    Ale porownanie dosyc trafne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 34. Data: 2007-06-08 16:32:47
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On 8 Jun 2007 17:25:29 +0200, S.T. wrote:

    > Mógł zostawić wizytówkę ...

    ... Arsen Lupin

    ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 35. Data: 2007-06-09 10:06:32
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Kamil Jońca wrote:

    > Chciałem zauważyć, że autor wątku się nie wypiera niczego, co więcej mam
    > wrażenie, że jak tylko sklep się do niego odezwie to chętnie sklepowi
    > zapłaci.

    A jeśli kasjerka przy wydawaniu reszty pomyli się na moją korzyść
    i to zauważę, to też oczywiście mam moralne prawo zatrzymania
    tych pieniędzy? Oczywiście, jeśli się do mnie zgłosi i poprosi
    o tę nienależną resztę, to zwrócę. W końcu trzeba edukować
    kasjerki, żeby się nie myliły, no nie? ;>

    > A wszyscy Ci którzy bronią tak tej kasjerki niech pomyślą: czy
    > tak samo bym jej bronił, gdyby to MOJĄ kartą złodziej zrobił
    > niepodpisaną transakcję ?

    A co nas obchodzi Twoja karta? ;)
    Gdyby to moją kartą złodziej zrobił niepodpisaną transakcję, to
    złożyłbym reklamację i została by ona bez żadnych przeszkód uznana.
    Natomiast dzięki takim "edukatorom", mogę w tej sytuacji
    przez bank być wnikliwie prześwietlony, jako potencjalny
    oszust (jak widać, nie bezpodstawnie).

    ch.

  • 36. Data: 2007-06-09 10:19:50
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    I to jest chyba najlepsze podsumowanie tej całej dyskusji.

  • 37. Data: 2007-06-09 13:22:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 12:06:32 +0200,
    osoba podpisana: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>
    napisała:

> [...]
    > o tę nienależną resztę, to zwrócę. W końcu trzeba edukować
    > kasjerki, żeby się nie myliły, no nie? ;>

    Jeśli nie odróżniasz lenistwa/niedbalstwa od pomyłki to moje gratulacje.
    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 38. Data: 2007-06-09 19:24:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    LPoD napisał(a):

> [...]
    > o tę nienależną resztę, to zwrócę. W końcu trzeba edukować
    > kasjerki, żeby się nie myliły, no nie? ;>

    Jeśliby porównywać tę sytuację do opisywanej przeze mnie reklamacji,
    to kasjerka, zauważywszy że się pomyliła, powiedziałaby: nie mogę
    przyjąć pieniędzy, bo mam zamkniętą szufladę, po czym pozwoliłaby mi
    pójść do domu (analogicznie przy transakcji kartą: nic mnie nie
    obchodzi, ze nie zgadza się pan na dokonanie tej transakcji, obciążę
    kartę bez pana podpisu i pana zgody).

    > A co nas obchodzi Twoja karta? ;)
    > Gdyby to moją kartą złodziej zrobił niepodpisaną transakcję, to
    > złożyłbym reklamację i została by ona bez żadnych przeszkód uznana.

    Nie byłaby, jeśli karta nie jest zastrzeżona - warunkiem uznania
    reklamacji w tym przypadku byłaby niezgodność podpisu z tym na karcie, a
    karty nie ma, wszak jest skradziona. Paradoks wiele razy opisywany na
    grupie.

    > Natomiast dzięki takim "edukatorom", mogę w tej sytuacji
    > przez bank być wnikliwie prześwietlony, jako potencjalny
    > oszust (jak widać, nie bezpodstawnie).

    I dlatego w przypadku kradzieży to kasjer jest tym jedynym ogniwem
    mogącym wychwycić ewentualny fraud.

    L.

  • 39. Data: 2007-06-12 08:29:29
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Kamil Jońca pisze:

    > Jeśli nie odróżniasz lenistwa/niedbalstwa od pomyłki to moje gratulacje.

    Odróżniam. Tyle, że opisywany sposób walki z tym jest dla mnie nie
    do zaakceptowania. No ale każdy ma własne sumienie.

    ch.