  • 21. Data: 2007-06-08 12:50:46
    Temat: Re: sezon ogorkowy sie zaczal
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 11:25:29 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Kogo mialbym oszukać i co wyłudzić? Sprzedawca nie został wprowadzony
    > w błąd, ponieważ wiedział, że nie podpisałem się na slipie.

    Co do braku podpisu wogóle, może i masz rację. Ale co do krzyżyka zamiast
    podpisu - ten krzyżyk jest jednak także twoim podpisem, więc
    autoryzowałeś transakcję.

    p. m.

  • 22. Data: 2007-06-08 13:01:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Co do braku podpisu wogóle, może i masz rację. Ale co do krzyżyka zamiast
    > podpisu - ten krzyżyk jest jednak także twoim podpisem, więc
    > autoryzowałeś transakcję.

    Ale przeciez zgoda klienta nie musi byc pisemna. Sa rozne mozliwosc od PINu,
    przez podpis, wpisanie danych na formularzu internetowym, az po zgode ustna
    przy transakcja TO. Przy wupozyczaniu samochodu, albo korzystaniu z hotelu
    tez nie podpisuje sie druku in blanco, a tylko sprzedawca odbija karte.
    Jesli w zwroconym samochodzie bak nie bedzie pelny karta zostanie obciazona.
    Mamy tu umowe najmu samochodu, ale na samym dokumencie obciazeniowym sie nie
    podpisujemy. W hotelu zwykle pisemnej umowy nie ma, a mimo to hotel moze nas
    obciazyc za reczniki, ktore zginely.
    Z prawnego punktu widzenia podpis na slipie nie jest konieczny. Same banki o
    tym przypominaja umieszczejac w regulaminach zapisy mowiace, ze karta moze
    zostac obciazona nawet jesli podpisu nie ma, a transakcji dokonal posiadacz.
    Taki przypadek tu omawiamy i jest to klasyczny fraud klienta.

    MK

  • 23. Data: 2007-06-08 13:11:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos pisze:

    > Wg. mnie to nie jest edukcja tylko czyn wyjatkowo niemoralny (zeby nie
    > nazwac tego inacze). Zabrales towar, nie zaplaciles (tzn. zaplaciles ale
    > zlozyles reklamacje). Oczywiscie wszystko zgodnie z litera prawa, ale

    Chciałem zauważyć, że autor wątku się nie wypiera niczego, co więcej mam
    wrażenie, że jak tylko sklep się do niego odezwie to chętnie sklepowi
    zapłaci. A wszyscy Ci którzy bronią tak tej kasjerki niech pomyślą: czy
    tak samo bym jej bronił, gdyby to MOJĄ kartą złodziej zrobił
    niepodpisaną transakcję ?
    KJ

  • 24. Data: 2007-06-08 13:15:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chciałem zauważyć, że autor wątku się nie wypiera niczego, co więcej mam
    > wrażenie, że jak tylko sklep się do niego odezwie to chętnie sklepowi
    > zapłaci.

    Taaa... sklep sie zwroci do banku, a bank przekaze wszystkie informacje
    chronione tajemnica bankowa ;).

    > A wszyscy Ci którzy bronią tak tej kasjerki niech pomyślą: czy tak samo
    > bym jej bronił, gdyby to MOJĄ kartą złodziej zrobił niepodpisaną
    > transakcję ?

    Spojrz na to w ten sposob, ze kolega dokonal fraudu, a Ty za to zaplaciles.
    Ale, ze nie wyplynelo to bezposrednio z Twojej kieszeni, to sie tym nie
    przejmujesz...

    MK

  • 25. Data: 2007-06-08 13:24:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK pisze:
    [...]
    > Spojrz na to w ten sposob, ze kolega dokonal fraudu, a Ty za to
    > zaplaciles. Ale, ze nie wyplynelo to bezposrednio z Twojej kieszeni, to
    > sie tym nie przejmujesz...

    Chba nie rozumiem ?
    KJ

  • 26. Data: 2007-06-08 13:29:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Chba nie rozumiem ?

    Chyba tak.... za fraudy placa wszyscy uczestnicy obrotu. Ty za to placisz,
    albo w cenie karty, ubezpieczenia itp (jesli bank musi pokrys strate), albo
    w cenie produktow ktore kupujesz, bo jesli sklep bedzie musial pokrywac
    takie straty to uwzgledni je w swojej marzy.
    To chyba nie jest skomplikowane.

    MK

  • 27. Data: 2007-06-08 15:07:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MK pisze:
    > "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chyba tak.... za fraudy placa wszyscy uczestnicy obrotu. Ty za to

    Zwracam uwagę, że autor wątku deklaruje spłatę. A o ile go dobrze
    kojarzę (pl.soc.prawo ? ) to oczekiwałbym, że zapłaci.
    KJ
    PS. a niesprawdzanie podpisu to raczej ułatwia fraudy czy utrudnia wg
    Ciebie ?

  • 28. Data: 2007-06-08 15:25:29
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Chciałem zauważyć, że autor wątku się nie wypiera niczego, co więcej mam
    > wrażenie, że jak tylko sklep się do niego odezwie to chętnie sklepowi
    > zapłaci.

    Mógł zostawić wizytówkę ...

  • 29. Data: 2007-06-08 15:29:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Zwracam uwagę, że autor wątku deklaruje spłatę. A o ile go dobrze kojarzę
    > (pl.soc.prawo ? ) to oczekiwałbym, że zapłaci.

    Mysli, ze ta deklaracja akceptant zaplacil za towar albo prace? A moze bank
    zrobil przelew deklaracji za rozmowy telefoniczne, ktore wykonales? Sklep
    nie ma mozliwosci wszczecia postepowania wobec klienta, bo nie ma jego
    danych.

    > PS. a niesprawdzanie podpisu to raczej ułatwia fraudy czy utrudnia wg
    > Ciebie ?

    Jak zobaczysz, ze komus wypadl portfel to wezmiesz go, wydasz pieniadze i
    zlozysz deklaracje, ze oddasz jak zglosi sie osoba, ktora go zostawila? No,
    to gratuluje...

    MK

  • 30. Data: 2007-06-08 15:29:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>