  • 61. Data: 2016-07-05 12:04:05
    Temat: Re: skupujeta funta chopy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 10:51, J.F. pisze:

    >I do tego potrzeba aż unii, aby to unormować? Wyjaśnij mi ten
    >fenomen.

    Absolutnie nie trzeba. Ale jakos przed uniowstapieniem sie nie dalo
    uregulowac.
    Widac komus zalezalo, abym stal w sklepie i szukal ile masla jest w
    tym masle :-)

    J.

  • 62. Data: 2016-07-05 12:07:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 12:04, J.F. pisze:

    > Absolutnie nie trzeba. Ale jakos przed uniowstapieniem sie nie dalo
    > uregulowac.
    > Widac komus zalezalo, abym stal w sklepie i szukal ile masla jest w tym
    > masle :-)

    Spisek panie. Ale od twojego masła Unia? Toż to przecież strzelanie z
    armaty do wróbla.

    A co do szukania - raz znalazłeś i już wiesz. W końcu po to są marki,
    aby budować zaufanie.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2016-07-05 12:25:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 07:07 PM, Liwiusz wrote:

    > Spisek panie. Ale od twojego masła Unia? Toż to przecież strzelanie z
    > armaty do wróbla.

    A jak w inny sposób wdrożysz identyczne normy/wymagania w jednolitym
    obszarze gospodarczym bez granic i ceł, gdzie reeksport z jednego kraju
    do drugiego i trzeciego jest czymś normalnie praktykowanym?
    W jednostronnych negocjacjach kilkunastu, teraz już kilkudziesięciu
    krajów, ze wszystkimi innymi?

    > A co do szukania - raz znalazłeś i już wiesz. W końcu po to są marki,
    > aby budować zaufanie.

    I jeszcze doradź kupowanie przez całe życie w jednym sklepie i
    niewyjeżdżanie z rodzinnego miasta, nawet w delegację czy na wakacje. Bo
    poza domem tej marki może nie być, a jak wiadomo wszystko, co inne, nie
    budzi zaufania...

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 64. Data: 2016-07-05 12:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Spisek panie. Ale od twojego masła Unia? Toż to przecież strzelanie z
    >armaty do wróbla.

    Ano widzisz - Unia oprocz wielu przepisow ktore oceniam negatywnie,
    przyniosla tez wiele, ktore sie w tamtych krajach sprawdzily, wiec
    czemu nie u nas ?
    Maslo jest maslem, wino winem, wodka wodka, a sok owocowy sokiem
    owocowym ...

    >A co do szukania - raz znalazłeś i już wiesz. W końcu po to są marki,
    >aby budować zaufanie.

    A potem sklep to wycofuje, albo marka sie za bardzo ceni.
    Lub sprzedaje i zmienia.

    J.

  • 65. Data: 2016-07-05 13:08:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 12:31, J.F. pisze:

> [...]
    > nie u nas ?
    > Maslo jest maslem, wino winem, wodka wodka, a sok owocowy sokiem

    Dlatego, że do tego nie potrzeba unii, aby na przykład uregulować
    nazewnictwo masła.

    No i?
    Wydumywasz problemy.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2016-07-05 13:20:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dlatego, że do tego nie potrzeba unii, aby na przykład uregulować
    >nazewnictwo masła.

    Teoretycznie nie potrzeba, a praktyka jak widac inna :-)

    >No i?

    No i stoje i szukam jak ten glupi ...

    >Wydumywasz problemy.

    Powiedzmy, ze to mnie w sklepie wk* ...

    J.

  • 67. Data: 2016-07-05 13:22:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 13:20, J.F. pisze:

    > Teoretycznie nie potrzeba, a praktyka jak widac inna :-)

    > No i stoje i szukam jak ten glupi ...

    > Powiedzmy, ze to mnie w sklepie wk* ...

    Prościej by było, gdybyś wyjechał do jakiegoś kraju EU, zamiast nas
    unieszczęśliwiać unią, bo cię wybór masła przerasta ;o

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2016-07-05 13:30:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prościej by było, gdybyś wyjechał do jakiegoś kraju EU, zamiast nas
    >unieszczęśliwiać unią, bo cię wybór masła przerasta ;o

    Zalet unii bylo wiecej.
    Zreszta - zacznij zbierac podpisy pod Polexit, to zobaczysz co
    wiekszosc rodakow sadzi :-)

    J.

  • 69. Data: 2016-07-05 14:06:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 09:30, J.F. pisze:

    > IMO jakos tak.
    > Przynajmniej polowa zagranicznych inwestycji IMO powstala by gdzie
    > indziej, doplat do rolnikow by nie bylo, doplat do infrastruktury by nie
    > bylo, pracy w Londynie tez byloby mniej.

    Masz strasznie zawężony światopogląd przez unijną propagandę :-)

  • 70. Data: 2016-07-05 14:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Masz strasznie zawężony światopogląd przez unijną propagandę :-)

    Watpie.
    Jak pisalem - gdybysmy byli sami, to troche inwestycji by do nas
    trafialo.

    Ale majac do wyboru pare nowych i tanich krajow Unii oraz Polske, to
    gdzie bys zainwestowal, bedac bogatym Niemcem, Amerykaninem czy
    Koreanczykiem - w Polsce, czy w Czechach ?

    Myslisz, ze te "fabryki telewizorow" LG i Sharpa, to by w Polsce
    powstaly, gdyby nie ulga celna ?
    Żałować niby nie ma czego - techniki tam nie ma, płace g*, ale lepiej
    ze ludzie cokolwiek robia, czy zeby im placic zasilki ?

    J.