  • 1. Data: 2008-10-07 19:57:45
    Temat: smierc wspolposiadacza rachunku
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    co sie dzieje w przypadku smierci wspolposiadacza rachunku?

    ze starych postow wyszlo mi, ze jesli to byl rachunek na 2 osoby, bank
    blokuje polowe srodkow do czasu wyjasnienia spraw ze spadkiem, a polowa
    mozna spokojnie obracac

    jesli rachunek byl na 3 osoby lub wiecej, to bank blokuje calosc

    ale nigdzie nie znalazlem aktualnej informacji, czy cos sie nie zmienilo

    zerkalem tez do prawa bankowego, ale nie rzucil mi sie w oczy zaden paragraf
    okreslajacy co sie dzieje z rachunkiem wspolnym w razie smierci
    wspolposiadacza

    i juz na koniec jakie sa inne plusy i minusy rachunku wspolnego?

  • 2. Data: 2008-10-07 21:27:14
    Temat: Re: smierc wspolposiadacza rachunku
    Od: Gniewko <s...@s...pl>

    W dniu 2008-10-07 21:57, *pitero* napisał(a) co następuje:

    > ze starych postow wyszlo mi, ze jesli to byl rachunek na 2 osoby, bank
    > blokuje polowe srodkow do czasu wyjasnienia spraw ze spadkiem, a polowa
    > mozna spokojnie obracac

    Gdzieś mi się kiedyś obiła o uszy wypowiedź jakiegoś radcy prawnego że tak
    naprawdę nawet wtedy bank nie ma prawa blokować tych środków, bo jak się
    żyjący współwłaściciel uprze to bank powinien mu tą drugą połowę wypłacić.
    Odpowiedzialność bierze na siebie wypłacający. To nie są pieniądze banku
    żeby mógł on sobie tak po prostu ich nie wypłacić...

    --
    *Gniewomir*
    Nie ma złego tytoniu - tak jak nie ma brzydkich kobiet. - Albert Einstein

  • 3. Data: 2008-10-07 23:11:03
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 7 Oct 2008 21:57:45 +0200, pitero napisał(a):

> [...]
    > mozna spokojnie obracac
    >
    > jesli rachunek byl na 3 osoby lub wiecej, to bank blokuje calosc

    W BGK całość środków jest w pełni do dyspozycji pozostałych
    współwłaścicieli. Szczegółowo określa to regulamin konta wspólnego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof