  • 51. Data: 2020-04-03 09:22:42
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 07:21:35 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Przypomina mi to pytanie ile zaoszczedzili lub zarobili pijacy
    > kupujacy wodke na dzien przed podwyzka. Wodke wypili.

    Pewnie i tak by kupili wodke i wypili, wiec cos ta zaoszczedzili.

    No chyba, ze wypili jeszcze przed podwyzka, czy urzadzili sobie
    nadprogramowa libacje :-)

    J.

  • 52. Data: 2020-04-04 16:08:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale na dowolnej to zarabiasz, wykonczy Cie jedynie taka przegrywajaca
    > przez wiele razy.

    Jasne że tak nie jest. Ile zarabiam, "$1"? Ryzykując $1/$3/$7/$15 itd.?
    To przecież bez sensu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 53. Data: 2020-04-04 16:08:24
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > No to zarobiles podwojnie - na wzroscie funta, i na spadku benzyny.
    >
    > Jesli benzyny potrzebujesz duzo - to trzeba kupic dzis kanistry i na
    > zapas :-)

    https://youtu.be/kFpy1OXpLak?t=466
    Kupuje się to czego będzie brakować.

    https://www.allecco.pl/arechin-250-mg-30-tabletek.ht
    ml
    Produkt: brak na magazynie

  • 54. Data: 2020-04-05 17:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2020 16:08:02 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jasne że tak nie jest. Ile zarabiam, "$1"? Ryzykując $1/$3/$7/$15 itd.?
    > To przecież bez sensu.

    $15 to nie ryzyko :-)
    A pr-stwo wygrania tego 1$ spore, wiec i zarobek jest.

    Tylko czasem sie robi np 1023$ i Twoje pytanie jest zasadne :-)

    Tak czy inaczej - mam wrazenie, ze Szymon nam proponuje to samo :-)

    J.

  • 55. Data: 2020-04-05 18:22:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > $15 to nie ryzyko :-)

    W kontekście ew. wygrania $1, to jest nieakceptowalne ryzyko.
    Wartość oczekiwana wygranej < 0 chyba wyjaśnia wszystko.

    > Tak czy inaczej - mam wrazenie, ze Szymon nam proponuje to samo :-)

    Zakładając że nie wierzymy, że "pieniądze mogą brać się znikąd".
    Sytuację pogarsza to, że w odróżnieniu od ruletki w walutach działają
    osoby, które przynajmniej od czasu do czasu mają nieznane publicznie
    informacje.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2020-04-05 19:12:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 1...@g...co

    : Jak jedziesz przez gesta mgle to jedziesz 100km/h?

    Koniec grudnia bodajże 1998 r., być może około południa, gdzieś
    pod Warszawą chwyciła mnie mgła tak gęsta, że widziałem dobrze ;)
    dwukolorowe (tak je zapamiętałem -- żółto-czerwone siatki) barierki
    rozdzielające jezdnie tuż obok mnie i czerwone światła samochodów
    jadących dwoma pasami tuż przede mną -- na liczniku miałem przez
    krótki czas 100 km/h i chyba wtedy zadzwoniłem z komórki, ale nie
    mogłem pochwalić się telefonicznie tą szybkością, bo spadła do
    95 km/h -- jechałem razem z innymi samochodami i miałem taki
    sobie wpływ na szybkość... Wtedy jeszcze bawiłem się dobrze.

    Wieczorem tego samego dnia mgła pod Krakowem była tak gęsta, że
    nie potrafiłem znaleźć zjazdu z głównej drogi -- GNSS rzecz jasna
    nie miałem. Widziałem znaki informujące o bliskim skrzyżowaniu,
    lecz mimo tego nie widziałem zjazdu... To było mniej zabawne,
    ale najgorsze miało dopiero nastąpić następnego dnia...

    -=-

    Laptop Fujitsu-Siemensa nadal żyje.

    Próba poprawienia wizerunku laptopa poskutkowała:
    - wyrwaniem jednej nakrętki (przed ponad rokiem wkleiłem
    trzy -- jedną, jak widać, za słabo; być może byłem
    niezbyt uważny przy dzisejszym demontażu)
    - poprawą wizerunkową (trzeba by usunąć klej i kleić
    ponownie inaczej, ale dzisiejsza poprawa jest duża)
    - odłączeniem kamery (nie strach przed kamarawirusem
    mnie zmotywował, lecz wygoda i troska o inne połączenia;
    tym samym laptop stracił kolejne urządzenie po modemie
    telefonicznym i karcie BlueTootha 2.0)

    Czekam cierpliwie na gniazda zasilające z Chin. To, z którego
    teraz korzystam grzeje się mocno i nie daje stabilnego zasilania.
    Gniazdo to nieopatrznie połączyłem z płytą nie solidnym drutem
    miedzianym, lecz spinaczowym (potrzebowałem sztywnego drutu
    a miedziane miałem pod ręką tylko linki) czyli chyba ocynkowanym
    stalowym, który ma najwyraźniej zbyt dużą rezystancję. Drut
    stawia zbyt duży opór, więc grzeje się, co jeszcze mocniej
    zwiększa ów opór? Wtyczka bywa gorąca a z wnętrza gniazda
    bucha nieprzyjemny zapach zwiastujący przegrzewanie i raczej
    brak u mnie SARS-CoV-2 burzącego powonienie. Gniazdo jest
    ulokowane niefortunnie -- tuż bok wylotu gorącego powietrza!

    - W10 żre więcej watów niż WXP
    - gniazdo jest połączone złym drutem
    (co z tego, że nie ma zimnych lutów,
    skoro pocynkowany drut stalowy słabo
    przewodzi prąd rzędu 3A?)
    - mocno obciążam wszystko (ale akurat GPU
    jest zimny także podczas oglądania filmów)
    - układ chłodzenia domaga się pasty itp.
    oraz częstego odkurzania

    Jeśli zdołam -- wmontuję dwa gniazda na obudowie (będą
    lekko wystawały) obok siebie połączone równolegle.
    Myślałem też o wyprowadzeniu złączki na krótkim
    przewodzie, do której bym wpinał wtyczkę DC...

    Akumulator nie ruszył ani trochę -- 111 mWh nadal.
    Starcza to na ułamek sekundy i czasami ;) pożera
    dodatkowe ampery z przesilonego gniazda zasilającego...

    -=-

    WXP jest mi nadal potrzebny do zadań różnych.

    32W10 postrzegam jako niezbyt przydatny (ale na razie
    jest -- i jest zaktualizowany do końca) z wielu powodów
    i raz znienacka zawiesił się tuż po odhibernowaniu, tuż
    po uruchomieniu filmu w przeglądarce internetowej.

    64W10 (też zaktualizowany do końca) pracuje prawie bez
    zarzutów -- sporadycznie potrafi znienacka zawiesić się
    podczas oglądania filmów w przeglądarce internetowej;
    dzieje się to tak rzadko, że nie potrafię niczego więcej
    o tym powiedzieć. (nawet tego, czy ma to związek
    z konkretną przeglądarką)

    Pod W10 karta WiFi po odhibernowaniu czy wybudzeniu nie
    zawsze automagicznie łapie kontakt z APkiem -- trzeba
    czasami popychać palcem... Pod WXP tego problemu nie ma.

    -=-

    Wczorajsza sobota była wyjątkowo lekka:

    https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pande
    mic_in_Poland

    Tylko nieco ponad 7%...

    3627/3383=1.07212533255

    Dwa wcześniejsze dni dały po dwakroć (w%%) więcej...

    Niestety dziś do 17 godziny przybyło aż 13%...

    4102/3627=1.13096222774

    Ogólnie chyba w Polsce liczba ludzi zaliczonych
    w do chorych na CVD-19 podwaja się co 6 dni.

    -=-

    Od dziś nie korzystam już z ciemnych okularów, gdyż
    odłamał się zawias w prawym zauszniku... Wygrzebałem
    tedy ze śmietnika inne okulary -- soczewki noszone
    chyba od lata 2007 r. do jesieni 2013 r. a oprawki
    od chyba wiosny 2003 r. do jesieni 2013 r.

    Prawa soczewka jest lekko ;) uszkodzona -- ma wybitą
    dziurę tuż przy mocowaniu zausznika; lewym okiem raczej
    nie widzę; mam w zapasie jeszcze sporo starych okularów...

    Ostatecznie chyba mogę zamówić via net -- wiem, co mi potrzeba
    ze szkieł... Gorzej z oprawCami... Teraz bym chciał solidne,
    stabilne (z poprzeczką górną) i zakrywające całe pole widzenia...
    Lewe oko nie widzi, ;) zaś prawe bym dał: +3 sfera, +2 cylinder
    w osi 75°... ;) (uwzględniając ponawiany błąd wielu optyków,
    dodających ~15° z przyczyn mi nieznanych)

    -=-

    Mgła na drodze to IMO tragedia...
    Wczoraj cena ropy naftowej skoczyła w gorę, więc chyba USD
    lekko zejdzie w dół -- podczas mgły wszelkie znaki na jezdni
    czy słupach są mile widziane... Nie można zatrzymywać się
    byle gdzie, trzeba jechać z qrsem znaczonym przez innych...
    Mimo wysiłku o wypadek łatwo... Prowadząc większą masę szmalu
    można spowodować gorszy wypadek... Słaby wzrok ma się nijak
    do widzenia (i prowadzenia biznesów) we mgle...

    https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/slowacki-anh
    elli.html
    https://www.youtube.com/watch?v=EKLDvzxLOu0 <-- PRZEMYSŁAW GINTROWSKI - Anhelli

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 57. Data: 2020-04-05 19:16:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 14:43:14 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

    > Ale to jest oczywiste. Gdybym miał dużo $, a kurs by odjechał to
    > leżałoby sobie na KO w Mille na 1%. Z tym, że oprocentowanie jest
    > wartością dodaną, a nie jedyną.

    A koszt przelewu z milka tam, gdzie można wymienić $ po dobrym kursue, ile wynosi?

  • 58. Data: 2020-04-05 20:03:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2020 18:22:23 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W kontekście ew. wygrania $1, to jest nieakceptowalne ryzyko.

    Akceptowalne - wyciagniesz 16$ i sie odkujesz :-)

    > Wartość oczekiwana wygranej < 0 chyba wyjaśnia wszystko.

    W zasadzie tak, ale dokladne policzenie tego jest trudniejsze.

    Albo co gorsza - sami je tworza ...

    J.

  • 59. Data: 2020-04-06 09:41:32
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-02 o 16:24, s...@g...com pisze:
    > Ile juz kupiles? Dasz znac jak juz na nim zarobisz?

    Kurs $ dotknął 4,20. W tym momencie kupiłbym 100$. Sprzedam za 4,25 lub
    dokupię 200$ za 4,15.

    > Jak jedziesz przez gesta mgle to jedziesz 100km/h?

    Nieadekwatny przykład. Zarządzanie kapitałem + dywersyfikacja środków.
    To klucz do sukcesu.

    > Widac ze nawet nie zajrzales. Bo akurat CAD bardziej pasuje do tego co opisales.

    Kluczowy jest spread. Na CAD jest większy niż na $. To naprawdę dość proste.

  • 60. Data: 2020-04-06 09:41:54
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > A koszt przelewu z milka tam, gdzie można wymienić $ po dobrym kursue, ile wynosi?

    0 zł.