  • 1. Data: 2003-08-22 07:29:10
    Temat: spłata PKO BP (własny Kąt)
    Od: "CEzar" <c...@p...onet.pl>

    PKO BP Kredyt własny Kąt ( w chf)

    1. Codziennie otrzymuje na maila kurs walut.
    2. Kurs różni się od kursu po którym jest pobierana automatem z konta rata
    kredytu.
    3. Spłata odbywa się zawsze 1-go
    4. Wg informacji z Banku, publikowanych jest kilka tabel z czego ja dostaję
    pierwszą, a potrącenia idą z ostatniej, ponieważ te zlecenia są realizowane
    w cyklu nocnym,
    5. W umowie jest określona data spłaty ale nie godzina
    6. Różnice sięgają 3 gr /chf
    czy ro jest prawidłowe??
    CEzar

  • 2. Data: 2003-08-22 08:13:57
    Temat: Re: spłata PKO BP (własny Kąt)
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > PKO BP Kredyt własny Kąt ( w chf)
    Jeżeli w Umowie nie masz napisane inaczej, to TAK.
    To o czym piszesz jest typowym działaniem banku aby zwiększyć sobie zyski.
    Niestety wybierając kredyt denominowany powinieneś z tym się liczyć. Róznice te
    są jednak niewielkie. Raczej nalezy sie obawiać wzrostu kursu - to dopiero
    walnie Cię po kieszeni. Oby tak się nie stało. Tensor1

  • 3. Data: 2003-08-23 17:48:38
    Od: "Michal" <f...@w...pl>

    Witam,
    > są jednak niewielkie. Raczej nalezy sie obawiać wzrostu kursu - to dopiero
    > walnie Cię po kieszeni. Oby tak się nie stało. Tensor1
    Moim zdaniem raczej należy obawiać się SPADKU KURSU w chwili przeliczenia
    CHF na PLN (przy przelewaniu transzy) - w tym momencie drgnięcie kursu
    będzie bardzo odczuwalne. Wahania kursu w trakcie spłaty kredytu nie są tak
    groźne ponieważ statystycznie będą się uśredniać (oczywiście o ile nie
    będzie trendu wzrostowego).

    Pozdrawiam,
    Michał

    PS. M.in. to zdecydowało że wybrałem kredyt PLN. W KB, a jak :)

  • 4. Data: 2003-08-24 08:06:26
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Michał
    > PS. M.in. to zdecydowało że wybrałem kredyt PLN. W KB, a jak :)

    Masz niewątpliwie rację. Ja odnosiłem się do sytuacji gdy cały kredyt jest już
    u kredytobiorcy. Pozdrawiam Tensor1.

    PS.Trend wzrostowy następował od listopada 2002 do marca 2003 (wzrost o około
    10%). Potem gwałtowny spadek o 5% i do chwili obecnej kurs w miarę stabilny (z
    bardzo małą tendencją spadkową). Oznacza to, że ludzie którzy wzięli
    długoterminowy kredyt w granicach listopada 2002, mimo prawie rocznej spłaty
    rat kapitału, aktualny kapitał do spłaty (w PLN) mają większy niż na początku!!