  • 1. Data: 2010-11-17 09:54:08
    Temat: sposoby bankow na krojenie klienta
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Przykladowo taki mBank chwali sie w cenniku:

    "opłata za wydanie lub odnowienie karty Visa Electron 0 zł"

    No i przyszla jakis czas temu taka karta do mnie, przelezala kilka
    miesiecy w szufladzie, niedawno ja aktywowalem.

    W menu obok "aktywacja karty" jest "Ustal PIN". Swietna opcja, tym
    bardziej, ze do karty nie przyszedl z banku PIN - wydalo mi sie dosc
    logiczne.

    Ustalamy PIN, dzien pozniej mamy na koncie 2 zl mniej. I faktycznie, w
    cenniku mozna znalezc:

    "opłata za zmianę PIN 2 zł"

    Swietny trick - "darmowa" karta, ale by jej uzyc, nalezy zaplacic 2 zl
    za uzycie opcji "Ustal PIN".

    Czy "zmiana PIN" to to samo co "ustal PIN", i czemu banki tak mocno pra
    do tego, aby sie z nimi rozstac, pozostawiam filozofom.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 2. Data: 2010-11-17 10:12:37
    Temat: Re: sposoby bankow na krojenie klienta
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

    [...]
    > Swietny trick - "darmowa" karta, ale by jej uzyc, nalezy zaplacic 2 zl
    > za uzycie opcji "Ustal PIN".

    OIDP to pierwsze ustalenie pinu było bezpłatne.
    Więc albo bredzisz, albo reklamuj.

    KJ

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 3. Data: 2010-11-17 10:24:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 17.11.2010 11:12, Kamil Jońca wrote:
    > Tomasz Chmielewski<t...@n...wpkg.org> writes:
    >
    > [...]
    >
    > OIDP to pierwsze ustalenie pinu było bezpłatne.
    > Więc albo bredzisz, albo reklamuj.

    Najwyrazniej "komputer sie pomylil" i trzeba reklamowac.

    Troche dziwne, ze zawsze "myli sie" na korzysc banku! ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-11-17 10:28:23
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Czy "zmiana PIN" to to samo co "ustal PIN", i czemu banki tak
    > mocno pra do tego, aby sie z nimi rozstac, pozostawiam
    > filozofom.

    Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
    już ma pin _ponownie_ ustala pin (pin już jest), to ..
    .. jest już zmiana pinu..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2010-11-17 10:31:31
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Kamil "Jońca" wrote:
    > Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:
    >
    > [...]
    >
    > OIDP to pierwsze ustalenie pinu było bezpłatne.
    > Więc albo bredzisz, albo reklamuj.

    Dziwnie jestem przekonany że dostał wznowioną kartę,
    co oznacza że ona już miała PIN. Co zamyka kwestię..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 6. Data: 2010-11-17 10:50:17
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> wrote in message

    > Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
    > już ma pin _ponownie_ ustala pin (pin już jest), to ..
    > .. jest już zmiana pinu..

    Owszem klient jest gapa, bo ma napisane DARMOWA karta.
    I wiezy taki klient glupek, ze bank jest uczciwy i faktycznie jest darmoa.
    Malo ktory klient bedzie studiowac cale prawo bankoweplus regulaminy
    wewnetrzne, skoro pisze darmowa.
    Dobrzez, ze w UK banki wychodza z zalozenia, ze anglicy to glupole wiec
    wszysko jest w banku za darmo bez kruczkow i zapiskow z glebin tabel i
    umow:)
    No ale w \polsce jest wyzsza kultura bankowosci:)) hehehehehe
    A barany jeszcze za to placa!!! buhehehehehe

  • 7. Data: 2010-11-17 10:56:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 11:31:31 +0100, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    napisał(a):

    > Dziwnie jestem przekonany że dostał wznowioną kartę, co oznacza że ona
    > już miała PIN. Co zamyka kwestię..

    Też tak uważam. Niedawno zmieniłem VISA na MC ustaliłem pin i nic nie
    płaciłem.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-11-17 11:09:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 17.11.2010 11:28, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
    > już ma pin _ponownie_ ustala pin (pin już jest), to ..
    > ... jest już zmiana pinu..

    Owszem, karta jest wznowiona.

    III Zdefiniowanie PIN-u dla karty.
    § 13.
    1. Posiadacz lub Uzytkownik samodzielnie definiuje PIN dla
    karty. Zdefiniowania PIN-u moze dokonac wyłacznie Posiadacz lub
    Uzytkownik, któremu karta została wydana. Zdefiniowania PIN-u
    mozna dokonac po aktywacji karty.
    (...)
    4. Posiadacz i Uzytkownik moga zmieniac PIN do karty, z
    zastrzezeniem postanowien ust. 1.

    Moim zdaniem to jest to co zrobilem: aktywowalem karte i skorzystalem z
    danej mi w regulaminie mozliwosci zdefiniowania PIN-u, "z zastrzezeniem
    postanowien ust. 1".

    Jak sie przebic przez dziesiatki stron regulaminow, mozna oczywiscie
    odnalezc jeszcze to:

    X Odnowienie karty.
    6. Po odnowieniu karty PIN nie ulega zmianie i nie jest
    konieczne ponowne jego zdefiniowanie.

    Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec
    wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w
    sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli :)

    (szczegolnie, gdy na jednej stronie pisza o mozliwosci zdefiniowania
    PIN-u po aktywacji karty, nie powolujac sie na zadne wyjatki, a
    kilkadziesiat stron dalej pisza, ze jednak nie trzeba).

    Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne?
    Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2010-11-17 14:28:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 12:09:00 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w
    > sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli

    Miałeś kartę tylko aktywować, bo przyszła do Ciebie nieaktywna, więc
    bezużyteczna.

    > Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne?
    > Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

    Ale przecież pin do kart są znane wielu osobom już od dawna więc nie wiem
    w czym masz problem z tym ciągłym zmienianiem?

    http://positiveatheism.org/crt/pin.htm

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2010-11-17 17:06:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/17/2010 11:24 AM), Tomasz Chmielewski wrote:

    > Najwyrazniej "komputer sie pomylil" i trzeba reklamowac.
    >
    > Troche dziwne, ze zawsze "myli sie" na korzysc banku! ;)

    Nie zawsze. Na przykład w Citi komputer się przez kilka lat mylił na
    korzyść klienta nie pobierając opłaty za przesłanie potwierdzenia
    transakcji przelewu z karty kredytowej, aż w końcu zdjęli tą opłatę z
    cennika.

    Tak samo również w Citi - komputer od kilku lat się myli nie pobierając
    opłaty (konto, citiphone, karta) z pustego konta.

    p. m.