    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sposoby bankow na krojenie klienta
    Date: Wed, 17 Nov 2010 12:09:00 +0100

    On 17.11.2010 11:28, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > Jeśli klient jest gapa i do _wznowionej_ karty która
    > już ma pin _ponownie_ ustala pin (pin już jest), to ..
    > ... jest już zmiana pinu..

    Owszem, karta jest wznowiona.

    III Zdefiniowanie PIN-u dla karty.
    § 13.
    1. Posiadacz lub Uzytkownik samodzielnie definiuje PIN dla
    karty. Zdefiniowania PIN-u moze dokonac wyłacznie Posiadacz lub
    Uzytkownik, któremu karta została wydana. Zdefiniowania PIN-u
    mozna dokonac po aktywacji karty.
    (...)
    4. Posiadacz i Uzytkownik moga zmieniac PIN do karty, z
    zastrzezeniem postanowien ust. 1.

    Moim zdaniem to jest to co zrobilem: aktywowalem karte i skorzystalem z
    danej mi w regulaminie mozliwosci zdefiniowania PIN-u, "z zastrzezeniem
    postanowien ust. 1".

    Jak sie przebic przez dziesiatki stron regulaminow, mozna oczywiscie
    odnalezc jeszcze to:

    X Odnowienie karty.
    6. Po odnowieniu karty PIN nie ulega zmianie i nie jest
    konieczne ponowne jego zdefiniowanie.

    Ale widocznie naleze do tej garstki osob, ktora nie zna na pamiec
    wszelkich regulaminow bankowych i czajacych sie w nich haczykow w
    sposobach interpretacji tego, co piszacy regulamin poeta mial na mysli :)

    (szczegolnie, gdy na jednej stronie pisza o mozliwosci zdefiniowania
    PIN-u po aktywacji karty, nie powolujac sie na zadne wyjatki, a
    kilkadziesiat stron dalej pisza, ze jednak nie trzeba).

    Czy uzywanie tego samego numeru PIN przez wiele lat jest bezpieczne?
    Pewnie jakis paranoik ze mnie, z banku jak widac - nie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org