  • 1. Data: 2004-01-19 12:14:00
    Temat: sprzedaz zdyskontowanych wierzytelnosci - jak to sie robi ?
    Od: ":\)" <k...@p...onet.pl>

    Pracuje w firmie, ktora na podstawie dlugoletnich umow osiaga stabilne
    wplywy od dzierzawcow nieruchomosci , a w zwiazku z potrzebami finansowymi
    chcilaby sprzedac zdyskontowane wierzytelnosci z tego tytulu jakiejs
    instytucji finansowej ( o ile wiem, w odroznieniu od pobrania
    zdyskontowanego czynszu dzierzawnego nie zachodzi obowiazek podatkowy od
    calej uzyskanej sumy - tylko proporcjonalnie do biezacych wplywow -
    poprawcie mnie jesli jest inaczej) albo niefinansowej. Chodzi mi o to czy
    ktos mial z czyms takim do czynieina w praktyce i moglby mi powiedziec,
    gdzie szukac potencjalnych nabywcow, np. ktore banki czyms takim sie
    zajmuja, czy jakies instytucje w tym sie specjalizuja, oraz jakie sa
    uwarunkowania jesli chodzi o taka transakcje: jak ustala sie stope
    dyskontowa - czy sa w tej dziedzinie jakies reguly, jaki okres moglby
    wchodzic w gre, czy jest jakis minimalny pulap ponizej ktorego nikt sie
    czyms takim nie zainteresuje. Rozumiem ze nie da sie napisac nic konkretnego
    nie znajac firmy, wierzytelnosci - ale jesli ktos jest w stanie w jakis
    sposob pomoc to bylbym wdzieczny.

    Pozdrawiam

    M.