  • 61. Data: 2009-05-21 20:42:31
    Temat: Re: sukces OFE
    Od: Michał <r...@x...cy>

    szczurwa pisze:
    > Jeśli każdy tylko sobie rzepkę będzie skrobał, to niepotrzebny nam ani
    > naród, ani społeczeństwo. System, który proponujesz, też nie jest
    > sprawiedliwy, ponieważ nie zakłada równości szans, zwłaszcza w naszym
    > skorumpowanym kraju. Jeśli dojdzie do tego, co proponujesz, osobisty
    > bodyguard będzie Cię więcej kosztował celem ochrony przed
    > lumpenproletariatem niż ZUS-y i NFZ -y dla biedaków. Oglądałeś taki
    > film "John Q." ?

    Dlaczego myślisz w kategoriach XIX wieku? Skąd Ty weźmiesz
    lumpenproletariat? :>

    Co do pojęć narodu i wolnego rynku to zauważ, że wcześniej powstał wolny
    rynek (jako pojęcie jak i funkcjonujący mechanizm) a dopiero potem
    pojęcie narodu. Tak więc wolny rynek nie przeszkadzał w ukształtowaniu
    się narodów.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 62. Data: 2009-05-21 20:53:14
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Maj, 23:08, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Jesli beda takie potrzeby rynku i da sie na tym zarobic to znajda sie firmy,
    > ktore beda sprzedawac takie ubezpieczenia. Poczytaj z gazetach, Internecie i
    > innych co ta obecna sluzba gwarantuje... ze dadza 'lek' ktoremu grabarz
    > zaplaci prowizje :D.

    Poczytaj archiwa class-actions w USA przeciwko ubezpieczycielom
    organizującym programy Health Management Organisation. Dowiesz się
    wielu ciekawych rzeczy o systemie prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych i
    patologii, jaką obrosły. Jeśli to się zdarzyło w US, na 200 % zdarzy
    się w skorumpowanej Polanezji.

    A co będzie, jak się nie da zarobić ? Kto Cię ubezpieczy ? Ufasz takim
    sprzedajnym typom jak Sawicka ?

  • 63. Data: 2009-05-21 21:02:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Różnica jest; przy okazji paru ustawionych kolesi zarobi, by żyło się
    > lepiej.

    Ale co to za różnica czy zarobią kolesie z ZUS czy też z OFE ? Jak nie
    było OFE to mniej kolesi zarobiło.

    Oczywiście gdybym sam był takim kolesiem w randze prezesa to zapewne nie
    miałbym nic przeciwko ale z mojego punktu widzenia to jest mi to
    absolutnie obojętne do jakiego worka wrzucają moje pieniądze (skoro i
    tak muszą mi je zabrać) i jak dla mnie to OFE może nie być.

    --
    Mithos

  • 64. Data: 2009-05-21 21:08:25
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Maj, 22:42, Michał <r...@x...cy> wrote:

    > Dlaczego myślisz w kategoriach XIX wieku? Skąd Ty weźmiesz
    > lumpenproletariat? :>

    Wszyscy ci, ktorzy zarabiają mniej niż tzw średnia krajowa to wlaśnie
    ci ludzie. Wiem, nazwa jest brzydka i trąci Marksem. Ich nigdy nie
    będzie stać na prywatne emerytury i ubezpieczenia zdrowotne. Z
    ledwością pokrywają swoje najbardziej elementarne potrzeby.

    Nie piszę, że wolny rynek przeszkadza istnieniu narodu. Ale skrajny
    indywidualizm powoduje rozpad więzi społecznych i anomię. Jak myślisz,
    czy ci wykluczeni, kiedy zrobi się gorąco, będą bronić Kraju i
    Narodu ? Na pewno nie. A kto będzie bronił ? Beneficjenci III RP ?
    Kulczyk, Wejhert ? Oni nawet szmalu nie ryzykują, trzymając go
    zagranicą, a co dopiero, gdyby mieli zaryzykować życie.

  • 65. Data: 2009-05-21 21:33:35
    Od: Michał <r...@x...cy>

    szczurwa pisze:
> [...]
    > będzie stać na prywatne emerytury i ubezpieczenia zdrowotne. Z
    > ledwością pokrywają swoje najbardziej elementarne potrzeby.

    Mylisz się, ci ludzie są w stanie odłożyć przez swoje życie _minimum_
    1-1,5 mln złotych. Tyle właśnie są w stanie uzbierać ludzie przez 40 lat
    pracy z 800zł miesięcznie (składki ZUS od _najniższej_pensji_, więc
    nawet nie od średniej krajowej) inwestując na ok. 5% w skali rocznej i z
    kapitalizacją odsetek. Stawiam hipotezę, że w przypadku98-99% tych ludzi
    ich własny kapitał starczyłby bez problemu na opiekę medyczną, emeryturę
    a i spadkobiercom sporo z tego by zostało, gdyby naprawdę czuli, że są
    kowalami swojego losu. Niestety przez XX w. ludzie stali się bezwolni i
    kierują oczy ku państwu by za nich myślało i brało odpowiedzialność.

    Problemem nie są pieniądze. Problemem jest mentalność i
    nieodpowiedzialność. Czy może raczej strach przed odpowiedzialnością.

    Żyjemy w szalenie dostatnich czasach w porównaniu do kategorii XIX
    wieku, gdy powstał termin lumpenproletariat czy idea ubezpieczeń
    społecznych (w domyśle opartych na solidarności pokoleniowej). Zresztą
    widać to w problemie nadwyżek dóbr.

    Zresztą przy obecnym starzeniu się społeczeństw nawet nie muszę
    przekonywać, wystarczy tylko czekać i patrzeć. System oparty na
    solidarności załamie się z powodów czysto ekonomicznych.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 66. Data: 2009-05-21 21:42:29
    Od: Michał <r...@x...cy>

    szczurwa pisze:
    > w skorumpowanej Polanezji.

    Bardziej mi się podoba "Ubekistan". Tego używaj. :)

    > A co będzie, jak się nie da zarobić ? Kto Cię ubezpieczy ? Ufasz takim
    > sprzedajnym typom jak Sawicka?

    Otóż to, nie można ufać zbawcom świata, którzy to chętnie za udział w
    rynku będą nam uchylać nieba i dlatego imho najsensowniejszym
    rozwiązaniem jest opcja zero - żadnych regulacji, wolny rynek.

    Zwróć uwagę, że patologie powstają tam gdzie są regulacje i cudne
    rozwiązania systemowe. Na wolnym rynku powstanie wiele rozwiązań
    konkurujących i będzie naturalna selekcja. Osobiście zamiast
    ubezpieczenia wybrałbym opcję kapitałową, co najwyżej z ubezpieczeniem
    na życie.

    Ludzie boją się wolnego rynku, bo rzekomo stanowi dla nich zagrożenie.
    Cóż, może to będzie szok, że odkryję wielką tajemnicę wszechświata - i
    tak każdy z nas umrze. :)

    Zadziwia mnie strach ludzi przed wolnym rynkiem i samodzielnością. To
    tak jakby przyznawali "nie chcę być za siebie odpowiedzialnym, chcę żeby
    ktoś inny za mnie myślał". To odkryję jeszcze jedną tajemnicę
    wszechświata - w przypadku prawdziwych kłopotów i tak będziemy musieli
    liczyć na siebie i żaden NFZ nam nie pomoże.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 67. Data: 2009-05-21 21:44:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Michał" <r...@x...cy> napisał w wiadomości

    > Zresztą przy obecnym starzeniu się społeczeństw nawet nie muszę
    > przekonywać, wystarczy tylko czekać i patrzeć. System oparty na
    > solidarności załamie się z powodów czysto ekonomicznych.

    Załamie się, a jeszcze wcześniej aby przedłużyć jego agonię zostanie
    uruchomiona inflacja, która zje te emeryckie oszczędności na "ich" kontach.

  • 68. Data: 2009-05-21 21:51:52
    Od: Michał <r...@x...cy>

    MarekZ pisze:
    > Załamie się, a jeszcze wcześniej aby przedłużyć jego agonię zostanie
    > uruchomiona inflacja, która zje te emeryckie oszczędności na "ich" kontach.

    Jedną z hipotez (niepoprawną politycznie, ale zaskakująco logiczną) nt.
    prawdziwego źródła kryzysu finansowego za oceanem jest wejście w okres
    emerytalny wyżu demograficznego, tzw. pokolenia baby-boomers. Być może
    zaistniała potrzeba obniżenia wartości funduszy i to była przyczyna
    kilkuletniego szerokiego napływu pustego pieniądza na rynek. 8-|

    Entuzjastom OFE proponuję zapoznać się z tą historią, jak to ludzie
    przez całe życie w drugiej połowie XX w. odkładali na emeryturę a taki
    "kryzys" obniżył im drastycznie emeryturę.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 69. Data: 2009-05-21 22:08:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-21, Michał <r...@x...cy> wrote:

    [...]

    > Mylisz się, ci ludzie są w stanie odłożyć przez swoje życie _minimum_
    > 1-1,5 mln złotych. Tyle właśnie są w stanie uzbierać ludzie przez 40 lat
    > pracy z 800zł miesięcznie (składki ZUS od _najniższej_pensji_,

    Tyle, że składka ZUS to nie tylko składka emerytalna. I w tym miejscu
    dalszy Twój wywód jest naciąganiem faktów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 70. Data: 2009-05-21 22:13:25
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Tyle, że składka ZUS to nie tylko składka emerytalna. I w tym miejscu
    > dalszy Twój wywód jest naciąganiem faktów.

    Przecież zaznaczyłem, że dotyczy zarówno usług medycznych, na które
    wątek już zboczył, jak i emerytury. Przeczytałeś?

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl