    From: Michał <r...@x...cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: sukces OFE
    Date: Thu, 21 May 2009 23:42:29 +0200

    szczurwa pisze:
    > w skorumpowanej Polanezji.

    Bardziej mi się podoba "Ubekistan". Tego używaj. :)

    > A co będzie, jak się nie da zarobić ? Kto Cię ubezpieczy ? Ufasz takim
    > sprzedajnym typom jak Sawicka?

    Otóż to, nie można ufać zbawcom świata, którzy to chętnie za udział w
    rynku będą nam uchylać nieba i dlatego imho najsensowniejszym
    rozwiązaniem jest opcja zero - żadnych regulacji, wolny rynek.

    Zwróć uwagę, że patologie powstają tam gdzie są regulacje i cudne
    rozwiązania systemowe. Na wolnym rynku powstanie wiele rozwiązań
    konkurujących i będzie naturalna selekcja. Osobiście zamiast
    ubezpieczenia wybrałbym opcję kapitałową, co najwyżej z ubezpieczeniem
    na życie.

    Ludzie boją się wolnego rynku, bo rzekomo stanowi dla nich zagrożenie.
    Cóż, może to będzie szok, że odkryję wielką tajemnicę wszechświata - i
    tak każdy z nas umrze. :)

    Zadziwia mnie strach ludzi przed wolnym rynkiem i samodzielnością. To
    tak jakby przyznawali "nie chcę być za siebie odpowiedzialnym, chcę żeby
    ktoś inny za mnie myślał". To odkryję jeszcze jedną tajemnicę
    wszechświata - w przypadku prawdziwych kłopotów i tak będziemy musieli
    liczyć na siebie i żaden NFZ nam nie pomoże.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl