  • 1. Data: 2009-05-11 09:11:20
    Temat: transakcje walutowe
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Ma ktoś jakieś doświadczenia z Alior Autodealing? Jak to właściwie
    działa? Nie mogę się doklikać żadnego dema... :-(

    Jakie są inne dostępne na rynku podobne systemy, umożliwiające wymianę
    walut online?

    No i jeszcze... czy (jak) od ew. zysków z takich transakcji płaci się belkę?

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2009-05-11 12:17:14
    Temat: Re: transakcje walutowe
    Od: sorden <s...@w...pl>

    czy ktos moze spotkal sie z takim systemem dla klientow indywiduwalnych ??

  • 3. Data: 2009-05-11 17:10:38
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
> [...]
    > walut online?
    >
    > No i jeszcze... czy (jak) od ew. zysków z takich transakcji płaci się

    Mnie w Aliorze powiedzieli, ze dla indywidualnych jest dostepne za 7zl/mies
    oraz ze dotyczy 20tys waluty lub rownowartosc 100tys PLN (trzeba by sie
    dopytac z tym limitem. Generalnie to samo dla takiej kwoty moga zrobic w
    oddziale(wtedy nie trzeba miec tej uslugi za 7zl i pracownik wykona ten
    autodealing w oddziale).
    Indywidualni nie placa zadnej belki od tych transakcji.

  • 4. Data: 2009-05-11 17:47:50
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > kwoty moga zrobic w oddziale(wtedy nie trzeba miec tej uslugi za 7zl i
    > pracownik wykona ten autodealing w oddziale).

    No tak, ale to trochę bez sensu, jak ktoś chciałby wykonywać operacje
    często i zarabiać na różnicach kursowych. Do tego to raczej potrzebny
    jest dostęp online. :-)

    > Indywidualni nie placa zadnej belki od tych transakcji.

    E, poważnie? Jak ktoś kupi milion $ po 3,20 i sprzeda po 3,21, to od
    zarobionego miliona groszy nie płaci podatku? :-O

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-05-11 17:59:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:gu9occ$c6s$1@inews.gazeta.pl...

    > E, poważnie? Jak ktoś kupi milion $ po 3,20 i sprzeda po 3,21, to od
    > zarobionego miliona groszy nie płaci podatku? :-O

    Jak fizycznie kupi walutę to nie (chyba powinien to opodatkować dobrowolnie
    sam, ale nikt go do tego nie zmusi). Jak kupi na to kontrakt czy innego
    derywata - płaci. Ot logika.

  • 6. Data: 2009-05-12 10:31:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jak fizycznie kupi walutę to nie (chyba powinien to opodatkować
    > dobrowolnie sam, ale nikt go do tego nie zmusi). Jak kupi na to kontrakt

    A jak ma strate, to nie ma ustawy, ktora by mu pozwalala rozliczac zyski i
    straty z kupna sprzedazy walut. Po drugie, jezeli ktos np zarobil na
    zachodzie walute to z czego ma podatek placic. A jak kupujesz cos na karte
    w EUR to tez placisz podatek??, wymiana waluty dla indywidualnych nie jest
    opodatkowana. Kontrakty, forex itd sa juz opodatkowane, ale to o czym mowimy
    NIE.

  • 7. Data: 2009-05-12 10:49:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 11:11:20 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > walut online?
    >
    > No i jeszcze... czy (jak) od ew. zysków z takich transakcji płaci się

    Ostatnio (parę miesięcy temu) było sporo w prasie na ten temat. Według
    aktualnych interpretacji indywidualnych wydawanych przez skarbówkę płaci
    się od takich dochodów podatek. I nie jest to "belka", tylko normalny
    dochodowy wg skali - dochód z innych źródła. Te interpretacje są zbyt
    świeże żeby ktoś się zdążył odwołać do sądu.

  • 8. Data: 2009-05-12 10:52:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    aktualnych interpretacji indywidualnych wydawanych przez skarbówkę płaci
    się od takich dochodów podatek. I nie jest to "belka", tylko normalny
    dochodowy wg skali - dochód z innych źródeł. Te interpretacje są zbyt
    świeże żeby ktoś się zdążył odwołać do sądu.