  • 1. Data: 2006-04-03 11:42:34
    Temat: transze kredytu w mbank
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Moze jest ktoś zorientowany, bo jak dzwonię na infolinię to otrzymuję
    sprzeczne informacje.
    W październiku wziąłem kredyt w mBanku w CHF tzn. pierwszą transzę. W umowie
    jest napisane, że każda transza bedzie waloryzowana w chwili zakupu po
    kursie CHF i po wzięciu 3 transz da mi to w sumie kwotę kredytu. Ale....

    wersja 1
    Kredyt mój został ustalony w wysokości 150.000,-PLN, transze również
    wyrażone w PLN. Pani w mbanku twierdzi, że w tej chwili NIE MA znaczenia
    kurs CHF bo kredyt został już przeliczony po kursie z pierwszej transzy.
    Poszczególne transze dadzą w sumie jakąś kwotę w CHF (1 transza + 2 transza
    + 3 transza) i jeśli ta kwota w przeliczeniu na PLN będzie wyższa
    niż150.000,-PLN to bank odejmie nadmiar z ostatniej transzy, a jeśli wyjdzie
    mniej niż 150.000,-PLN to bank dołozy mi do trzeciej transzy tyle aby
    ostatecznie całkowita kwota kredytu była tymi ustalonymi 150.000,-PLN
    no bzdury jakieś...szczególnie jeśli chodzi o kurs CHF...

    wersja 2
    Kredyt mój został ustalony w wysokości 150.000,-PLN, transze również
    wyrażone w PLN. Inna pani w mbanku twierdzi, że w tej chwili kurs ma
    znaczenie bo za każdą transzę zapłacę tyle ile wynosi kurs CHF. Ponieważ
    transze są ustalone w PLN, dostaję tyle franków aby po kursie w dniu zakupu
    zgadzała się kwota transzy w PLN. Po ostatniej transzy otrzymam jakąś kwotę
    w CHF, którą bedę musiał spłacić. Spłacić mniejszą lub większą ilość CHF w
    zależności od kursu.
    no i to jest już bardziej logiczne

    może ktoś z mbanku czyta tą grupę i może mi rozjaśnić sytuację?? szczególnie
    czy kwota kredytu jest zmienna (wersja 1) czy też nie

  • 2. Data: 2006-04-04 13:56:43
    Temat: Re: transze kredytu w mbank
    Od: "ziut19" <z...@p...onet.pl>

    Prawidlowa jest wersja druga.