  • 11. Data: 2020-07-17 12:57:36
    Temat: Re: trzymajcie się za portfele
    Od: z <...@...pl>

    Sorry ale nauczania czytania się nie podejmę.

    Powodzenia ;-)

  • 12. Data: 2020-07-17 14:43:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-07-16 16:29, J.F. wrote:

    > a powinien byc obnizony, gdy Tusk okradl OFE.

    Nie powielaj kłamstw

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2020-07-17 15:42:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2020-07-16 16:29, J.F. wrote:
    >Nie powielaj kłamstw

    Jak nie powielaj ?
    Gdzie sa moje obligacje z OFE ?

  • 14. Data: 2020-07-17 15:52:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oj tam od razu okradł.
    P0 prostu zabrał biednym i rozdał bogatym.
    Według P0 biedni zawsze zmarnują pieniądze, więc "idź złoto do złota, no chyba żeś
    idiota (cyt. Bieńkowska)."
    P0 za tym wg P0 pieniędzy nie ma i nie będzie.

    -----

  • 15. Data: 2020-07-17 15:58:58
    Od: j...@j...org

    On Friday, July 17, 2020 at 10:42:36 PM UTC+9, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .

    > Jak nie powielaj ?
    > Gdzie sa moje obligacje z OFE ?

    Tam gdzie twoje akcje firmy Polskie Niebo i Świeże Powietrze...

  • 16. Data: 2020-07-20 00:33:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" a...@4...net

    > Suweren zresztą prawdopodobnie i tak nie wie, co to
    > zadłużenie państwa, a nawet jakby wiedział, to nie
    > miałby nic przeciwko jego zwiększaniu w nieskończoność.

    W znacznej część Suweren jest emerytem -- myśli swe kieruje
    q życiu wiecznemu... To był mocny manewr! -- nakłonienie
    PO-PSL do zmniejszania emerytur i wejście w miejsce PO-PSL
    z programem przeciwnym.

    - liczba emerytów w RP będzie rosła
    - liczba zatrudnionych w RP niekoniecznie będzie rosła równie szybko
    - kto teraz uwierzy Kosiniakowi w zniesienie podatku od emerytur, gdy
    niedawno Kosiniak głosował za obniżaniem świadczeń emerytalnych?
    - kogo interesuje zniesienie podatku od emerytur?
    - bogaty skorzysta
    - biedny niekoniecznie skorzysta, zwłaszcza
    wtedy, gdy wzrośnie kwota wolna od podatku
    - ilu jest biednych a ilu bogatych emerytów w RP?
    (w urnie każdy głos ma tę samą wagę)

    Aby było jasne -- nie agituję, nie płaczę, nie żałuję,
    nie nakłaniam i nie odkłaniam... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2020-07-20 00:35:37
    Temat: Re: trzymajcie siÄ? za portfele
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f106446$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > a powinien byc obnizony, gdy Tusk okradl OFE.

    Kiedyż Tusk okradł OFE? -- coś tak istotnego przeoczyłem?
    Pamiętam rabunek, ale żeby kradzież?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2020-07-20 18:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >q życiu wiecznemu... To był mocny manewr! -- nakłonienie
    >PO-PSL do zmniejszania emerytur i wejście w miejsce PO-PSL

    Nie wiem, czy tak musieli namawiac - sami chcieli
    No i emerytur nie zmniejszyli - wiek emerytalny podniesli, w trosce o
    to, aby emerytury byly wysokie :-)

    Swoja droga ... PiS tego nie rozumie, czy liczy ze ich stac,
    czy moze ... Prezes planuje na kilka lat, a potem to juz problem
    nastepcow :-)
    Morawiecki bogaty, to mu emerytura nie potrzebna :-)

    > - liczba emerytów w RP będzie rosła
    > - liczba zatrudnionych w RP niekoniecznie będzie rosła równie szybko

    Podniesiemy zarobki, sciagniemy Ukraincow ... chyba, ze wejda do Unii
    i pojada dalej :-)

    >Aby było jasne -- nie agituję, nie płaczę, nie żałuję,
    >nie nakłaniam i nie odkłaniam... ;)

    Ale czy odkladasz, bo kto ci zaplaci emeryture ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-07-21 21:54:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f15c225$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    > No i emerytur nie zmniejszyli - wiek emerytalny
    > dniesli, w trosce o to, aby emerytury byly wysokie :-)

    Reforma spowodowała zmniejszenie emerytur -- i takie były
    zamierzenia tejże reformy, co wyjawiła któraś prezes ZUS
    ówcześnie zajmująca się tym ,,zagadnieniem''. Oficjalnie
    jedynie zmieniono sposób wyliczania emerytur -- na uczciwszy. ;)
    W istocie ZUS ponoć dostał wytyczne od rządu DTuska, zgodnie
    z którymi emerytury miały wyraźnie (chyba o około 50%) zmaleć...
    Zmiana sposobu wyliczania miła być jedynie przykrywką, pretekstem...

    > Swoja droga ... PiS tego nie rozumie, czy liczy ze
    > ich stac, czy moze ... Prezes planuje na kilka lat,
    > a potem to juz problem nastepcow :-)

    Jeszcze przed wyborami z 2015r JKaczyński wyjawiał otwarcie,
    że najważniejsze jest przejęcie/objęcie władzy...

    > Morawiecki bogaty, to mu emerytura nie potrzebna :-)

    Wielu wielkich tak ma.

    > Podniesiemy zarobki, sciagniemy Ukraincow ...
    > chyba, ze wejda do Unii i pojada dalej :-)

    Ukraińcy będą głosowali w sprawach RP?
    [już tak było... Ugoda Perejasławska, Chruszczow,
    Breżniew... teraz w TV HSienkiewicz -- Ogniem i mieczem...]

    > Ale czy odkladasz, bo kto ci zaplaci emeryture ? :-)

    Mam jeszcze mieszkania -- rodzinna firma
    (dar Jana Pawła II) nie zabrała wszystkiego...
    [ze sobą do piekła?...]
    Trzeba do tej emerytury dożyć...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2020-07-22 13:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >ówcześnie zajmująca się tym ,,zagadnieniem''. Oficjalnie
    >jedynie zmieniono sposób wyliczania emerytur -- na uczciwszy. ;)

    Hm, wydaje mi sie, ze nie zmniejszyly sie juz wyplacane emerytury,
    ani sposob wyliczania - tzn juz wczesniej byl wzor
    kapital poczatkowy / spodziewana dlugosc zycia
    odpowiednio rewaloryzowane.

    Poza tym ... OFE chyba jeszcze zadnej emerytury nie placily.

    Moze mowa byla o zmniejszeniu "obciazenia dla budzetu" ?

    Przy okazji rabunku jedno sie zmienilo - dawniej miales w OFE jakies
    aktywa, ktore bylyby warte jakies tam pieniadze, i o ile dobrze
    pamietam - to zasady wyplacania nie byly jeszcze okreslone.

    po reformie obligacje OFE zabrano, a obywatelowi zapisano kwote na
    "subkoncie ZUS", ktora miala byc rewaloryzowana srednimi zarobkami,
    jesli sie nie myle.
    Jak na tym obywatel by wyszedl w porownaniu z OFE, to nie wiadomo.
    Ale jak wyjdzie, to niestety wiadomo - nie mamy pana plaszcza i co pan
    nam zrobi ... ale emeryt ma przeciez glos :-)

    >W istocie ZUS ponoć dostał wytyczne od rządu DTuska, zgodnie
    >z którymi emerytury miały wyraźnie (chyba o około 50%) zmaleć...
    >Zmiana sposobu wyliczania miła być jedynie przykrywką, pretekstem...

    Masz chyba Mame na emeryturze - zmalala jej 50% ?

    Moze chodzi o "obciazenie budzetu" - wtedy moze i 50% pasuje ...

    >Jeszcze przed wyborami z 2015r JKaczyński wyjawiał otwarcie,
    >że najważniejsze jest przejęcie/objęcie władzy...

    A potem ?

    >Wielu wielkich tak ma.

    Akurat sporo politykow to niewiele ma.
    Taki np Kaczynski ma 104 tys oszczednosci, 107 tys dlugu i 1/3 domu.

    I to przy ~220 tys rocznego dochodu. Co on z tym pieniedzmi robi ?
    Nie przepija przeciez :-)

    Przy czym on ma emeryture, i to 92 tys rocznie - jakies 7.7 tys/mc.
    Sa takie emerytury ?
    Dawniej byloby chyba niemozliwe, bo granica 2.5, ale moze teraz
    inaczej.

    P.S. skad ta 1/3 domu ? Dwoch ich przeciez bylo ...

    >Ukraińcy będą głosowali w sprawach RP?

    beda pracowac na emerytow :-)

    >Mam jeszcze mieszkania -- rodzinna firma
    >(dar Jana Pawła II) nie zabrała wszystkiego...

    takie przydkie slowo: kataster :-)

    J.