  • 11. Data: 2009-09-01 10:54:59
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net>

    > Zadna polska firma nie zbliza sie nawet do takich osiagniec jakie ma
    > taki VW. A ja chetnie bym widzial taki potezny polski koncern - nawet
    > jesli mialby byc czesciowo wlasnosnocia panstwa :) W branzy
    > samochodowej jest tez np. francuski panstwowy Renault i tez niezle
    > sobie radzi na swiecie.

    Renault - udział państwa - 15%. Średnio to moim zdaniem spełnia
    kryterium firmy państwowej.

    Zresztą francuskie wielkie koncerny mają to do siebie, że toną dosyć
    regularnie i wymagają reanimacji (Alstom, Wodociągi...przepraszam
    Vivendi) albo są na odwiecznej kroplówce państwowej (SNCF). Nie wiem czy
    chciałbym by w Polsce ktoś brał przykład z w.w.

    > Tak wiec "z definicji" panstwowa firma nie musi oznaczac zlej
    > firmy ;-)

    Ale nie oznacza "złej" firmy tylko oznacza zdecydowanie mniejszą szanse
    na dobre zarządzanie niż w przypadku innej struktury własnościowej.

    --
    MP

  • 12. Data: 2009-09-01 19:11:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <3...@f...go
    oglegroups.com>...

    >Tylko w Polsce.
    >
    >Na zachodzie bardzo wiele poteznych koncernow jest w posiadaniu
    >Panstwa [w wiekszym lub mniejszym %] i nikt z tego powodu specjalnie
    >nie marudzi :)

    To powinniśmy być zadowoleni, że w ramach "prywatyzacji" TPSA akcje
    kupił państwowy France Telecom.

    >Taki Volkswagen jest niby spolka publiczna notowana na gieldzie ale
    >duze udzialy ma tam Panstwo i zwiazki zawodowe. W Polsce to recepta na
    >wykonczenie firmy, u Niemcow recepta na sukces :)

    Aha, miało być o Niemczech to z kolei szkoda, że nie państwowy Deutshe
    Telecom.

    Arek

  • 13. Data: 2009-09-01 19:40:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam Sito pisze:
    > Mówisz o ich PKB - 6.1 % i o naszym +1 %, czy o czymś innym?

    Lepsze Niemieckie -6,1% niż Polskie +1%.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-09-01 19:47:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    marco pisze:
> [...]
    > Vivendi) albo są na odwiecznej kroplówce państwowej (SNCF). Nie wiem czy
    > chciałbym by w Polsce ktoś brał przykład z w.w.

    W Polsce też masz różne kotwice, które ciągną nas w dól : górnicy,
    hutnicy, rolnicy i inne pasożytnicze grupy społeczne, cieszące się
    kuriozalnymi przywilejami (PKP tonie w długach, zamyka połączenia, a
    pracownicy i rodziny jeżdżą pociągami darmo lub za symboliczne opłaty).
    Do tego bankrutujący powoli ZUS i co chwila reanimowana służba zdrowia.
    O tym, że edukację mamy fatalna (organizacyjnie i merytorycznie) wiedzą
    wszyscy. Polska to państwo, w którym na tle starej UE jest fatalnie.
    Oczywiście jest lepiej niż było, jesteśmy znacznie do przodu w
    porównaniu do takiej Rumunii, co nie oznacza że jest tu dobrze.

    Nie ma polskiego przemysłu, nie ma polskich banków, wszystko co sensowne
    (poza terytorium) zostało dawno temu (przez przodków PO vide
    prywatyzacja Lewandowskiego) wyprzedane za bezcen.

    Tak więc proponowałbym nie porównywać się do Francji albo nie cieszyć
    się, że u nas PKB jest +1%, a w Niemczech -6% bo w rzeczywistości
    jesteśmy biednym zaściankiem, z którym nikt na świecie się nie liczy i
    jestem pewien, że prędko się to nie zmieni :)

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-09-01 20:04:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Wrz, 21:11, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:
> [...]
    > kupił państwowy France Telecom.

    > Aha, miało być o Niemczech to z kolei szkoda, że nie państwowy Deutshe

    Lopatologia: bardziej mi chodzi o to, ze nasze Panstwo sprzedaje
    wszystko "jak leci" bo podobno panstwowe = nieoplacalne. Tylko dziwnym
    trafem jakos jest tak, ze kupujacym jest czesto inne panstwo.

    Trzymanie TPSA sie nie oplacilo naszemu rzadowi, ale zakup
    francuskiemu sie oplaci.

    Stocznie tez sie nam nie oplacily, ale juz Katarski rzad ma je kupic i
    jemu sie oplaci.

    Dalej tlumaczac lopatologicznie: jak to jest, ze rzadowi Anglii,
    Francji, Niemiec, Kataru czy Chin oplaca sie inwestowac w biznes, a
    naszemu nic sie nie oplaci?

    Czy moze to jest tak, ze niekoneicznie "panstwowe=zle" tylko po prostu
    nasi politycy to ignorancji, ktorzy nie maja pojecia jak zorganizowac
    zarzadzanie panstwowymi firmami? Panstwowa firma mozna zarzadzac
    rownie skutecznie co prywatna trzeba tylko chciec.

  • 16. Data: 2009-09-01 21:21:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Arek" news:h7jrk2$u13$1@news.onet.pl

    > To powinniśmy być zadowoleni, że w ramach "prywatyzacji" TPSA akcje
    > kupił państwowy France Telecom.

    Nasz rynek telekomunikacyjny wyglądał by zupełnie inaczej jak by TP kupił
    inny niż francuski telekom. Niestety tak się nie stało. Niestety również
    przed sprzedażą TP nie podzielili na kilka mniejszych firm...

    > Aha, miało być o Niemczech to z kolei szkoda, że nie państwowy Deutshe
    > Telecom.

    No szkoda. Popatrzmy np. na ofertę na Słowacji (ich rodzimy telekom przejął
    DT). Oczywiście powierzchnia kraju na gruncie inwestycyjnym ma niebagatelne
    znaczenie, ale różnica jest dostrzegalna. Wystarczy popatrzeć choć by na
    prędkości dostępu do sieci jakie oferuje T-com.sk

    A ha jeżeli jesteśmy już przy DT to ich oferta w DE wcale taka kolorowa,
    szczególnie pod względem ceny nie jest.

  • 17. Data: 2009-09-01 21:29:18
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h7jtpk$4qu$1@news.onet.pl

    > W Polsce też masz różne kotwice, które ciągną nas w dól : górnicy,
    > hutnicy, rolnicy i inne pasożytnicze grupy społeczne,

    ROLNICY! - nie zapominajmy o nich :) Chyba bardziej uprzywilejowani niż KK
    :)

    > Nie ma polskiego przemysłu, nie ma polskich banków, wszystko co sensowne
    > (poza terytorium) zostało dawno temu (przez przodków PO vide
    > prywatyzacja Lewandowskiego) wyprzedane za bezcen.

    A głupi lud nadal na nich głosuje a Buzek (w tym miejscu chylę czoła przed
    Krzysztofem Skibą, który okazał temu "mężowi stanu" należyty szacunek,
    pokazując mu swoje pośladki) cieszy się w sondażach znaczącym poparciem i
    zaufaniem. LOL - pamięc Polaka jest krótka, bardzo krótka jak widać.

> [...]
    > jesteśmy biednym zaściankiem, z którym nikt na świecie się nie liczy i
    > jestem pewien, że prędko się to nie zmieni :)

    Powiedz to bliźniakom i cudakowi - dla nich jesteśmy potęgą gospodarczą :)
    Aż się turlam ze śmiechu (raz się nawet piweczkiem o mało nie zakrztusiłem
    ze śmiechu) jak zobaczyłem sepleniącego Pinokia (dziwne, że mu nos na wizji
    się nie wydłuża jak przemawia) stojącego na mapie Europy, w której wszystkie
    państwa po za Polską mają ujemny PKB pokazany na czerwonym tle, a nasz
    zwierzęcy folwark, na zielono (w końcu Irlandia Bis i tym podobne sprawy)
    jako jedyne państwo, państwo nonsensu :) Nolmalnie sukces :)

  • 18. Data: 2009-09-01 21:31:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <3...@y...go
    oglegroups.com>...

    >Lopatologia: bardziej mi chodzi o to, ze nasze Panstwo sprzedaje
    >wszystko "jak leci" bo podobno panstwowe = nieoplacalne. Tylko dziwnym
    >trafem jakos jest tak, ze kupujacym jest czesto inne panstwo.

    Dlatego drwię z takiej "prywatyzacji". Co to za prywatyzacja jeżeli
    państwową firmę kupuje firma państwowa?
    A "jak leci" państwo powinno sprzedawać resztówki. Z licytacji.
    Co do reszty to albo sprzedać wszystko albo trzymać te min. 51%.

> [...]
    >zarzadzanie panstwowymi firmami? Panstwowa firma mozna zarzadzac
    >rownie skutecznie co prywatna trzeba tylko chciec.

    Może w innych państwach poradzono sobie z wsadzaniem znajomych na
    stanowiska w tych firmach? Może tam rozwiązano wieczny problem "ustaw
    kominowych"? Może tam nie ma tyle kontrowersji, czy dywidenda ma i w
    jakiej wysokości być wypłacana akcjonariuszom (m. in. zasilić budżet
    państwa)?
    Jeżeli u nas tego się nie załatwi to lepiej sprzedać.
    A co do Kataru - nie sądzę żeby rządzący tam musieli się o powyższe
    zasady zbytnio martwić...

    Arek

  • 19. Data: 2009-09-01 21:36:19
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "BK" news:33b3a7e3-cf46-4853-92ff-7d2bff7751ca@y20g2000vb
    k.googlegroups.com

    > Lopatologia: bardziej mi chodzi o to, ze nasze Panstwo sprzedaje
    > wszystko "jak leci" bo podobno panstwowe = nieoplacalne. Tylko dziwnym
    > trafem jakos jest tak, ze kupujacym jest czesto inne panstwo.

    W ostatnich latach energetyka - ot choć by Vattenfall i jego zaangażowanie w
    GZE oraz Eneę.

    > Trzymanie TPSA sie nie oplacilo naszemu rzadowi, ale zakup
    > francuskiemu sie oplaci.

    To już takie nasze polskie standardy.
    Jednak jeżeli popatrzmy na to wszystko z dystansem dostrzeżemy, że problem
    spółek SP są ludzie którzy nimi kierują. Nie ma co ukrywać, że pochodzą oni
    z nadania polityczny. A kogo chołota i chłop odciągnięty od pługa i
    wciągnięty na salony może posadzić w majątku państwa? A no ludzi sobie
    podobny - czyli mordo ty moja i inne takie. Efekt jest tego taki, że firmami
    tymi kierują ludzie, którzy o ekonomii, zarządzaniu itp. nie mają bladego
    pojęcia. Co gorsza priorytetem nie jest dla nich rozwój danego
    przedsiębiorstwa ale napchanie swojej własnej kieszeni...
    Czasami sprzedaż majątku jest jedyną szansą na normalność i zachodnie
    standardy w firmie. Nie ukrywajmy - w spółkach kontrolowanych przez SP PRL
    tkwi w najlepsze - czy się stoi czy się leży itp.

    > Dalej tlumaczac lopatologicznie: jak to jest, ze rzadowi Anglii,
    > Francji, Niemiec, Kataru czy Chin oplaca sie inwestowac w biznes, a
    > naszemu nic sie nie oplaci?

    Wejdź na stronę sejmu i popatrz na zakazne ryje tych, którzy "służą
    ojczyźnie" - będziesz miał odpowiedź. :)

    > Czy moze to jest tak, ze niekoneicznie "panstwowe=zle" tylko po prostu
    > nasi politycy to ignorancji, ktorzy nie maja pojecia jak zorganizowac
    > zarzadzanie panstwowymi firmami?

    O to, to, to - trafiasz w samo sedno.

    > Panstwowa firma mozna zarzadzac
    > rownie skutecznie co prywatna trzeba tylko chciec.

    Przykład prosty z brzegu - Vattenfall :)

  • 20. Data: 2009-09-01 21:40:12
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Arek" news:h7k3pj$l4s$1@news.onet.pl

    > A co do Kataru - nie sądzę żeby rządzący tam musieli się o powyższe
    > zasady zbytnio martwić...

    A czy oni martwią się czymkolwiek po za własną, tłustą dupą?
    Człowiek "liczy" się dla nich w okresie kampanii wyborczej i w dniu kiedy
    idzie oddać na nich głos naiwnie wierząc, że coś się zmieni...