-
11. Data: 2003-01-05 09:19:53
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>
>
> - Uprzedzaliśmy, że mogą być kłopoty z fakturami. Mamy nadzieję, że
problemy
> z tym związane znikną w Warszawie do końca stycznia - powiedziano nam w
> biurze prasowym TP SA. T.śW., A.MY.
>
Uprzedzalismy, ze mozemy wszystko spieprzyc i na szczescie nam sie udalo -
powiedzialo biuro prasowe...
Swoja droga firma, ktora moze sobie pozwolic na:
- pozniejsze o miesiac wyslanie faktur
- zalozenie ze znaczna czesc bedzie bledna i nie bedzie zaplacona w terminie
zasluguje na Nobla w zakresie ekonomii....
M.
-
12. Data: 2003-01-05 09:26:30
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "Robert" <s...@o...pl>
In news:av8tf8$sis$1@news.tpi.pl, Maciej Bebenek wrote:
> Uprzedzalismy, ze mozemy wszystko spieprzyc i na szczescie nam sie
> udalo - powiedzialo biuro prasowe...
>
> Swoja droga firma, ktora moze sobie pozwolic na:
> - pozniejsze o miesiac wyslanie faktur
> - zalozenie ze znaczna czesc bedzie bledna i nie bedzie zaplacona w
> terminie
W polskiej telekomunikacji jest to niejako chlubna tradycja. Ostatnio do
kanonu tradycji weszło też uchylanie się od podpisywania umów z klientami
(NOM).
--
Robert
To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-
-
13. Data: 2003-01-05 09:35:41
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał
> In Maciej Bebenek wrote:
> > Uprzedzalismy, ze mozemy wszystko spieprzyc i na szczescie nam sie
> > udalo - powiedzialo biuro prasowe...
ROTFL
> W polskiej telekomunikacji jest to niejako chlubna tradycja.
ROTFL2
--
Pozdrawiam,
Witek
-
14. Data: 2003-01-06 11:20:57
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
> http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
omia_a_3.html
Ciag dalszy :D
http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030106/ekonomia/ekon
omia_a_4.html
Telekomunikacja
Błędne rachunki i kłopoty z Internetem
Fatalny początek roku
Skala błędów w wystawionych warszawiakom przez Telekomunikację Polską SA
rachunkach za listopad 2002 r. jest większa, niż wynikało z pierwszych
sygnałów. Błędy dotyczą nie tylko adresów, ale także wysokości opłat. W tej
sytuacji wszyscy, którzy zamawiają w Warszawie jakiekolwiek usługi dodatkowe
w TP SA, powinni sprawdzić swoje rachunki, bo mogą za listopad zapłacić
więcej lub mniej, niż powinni.
W sobotniej "Rz" opisaliśmy pierwsze wykryte błędy w listopadowych
rachunkach. Dotyczyły zamiany danych związanych z adresem zameldowania
abonenta, adresem do korespondencji oraz adresem, pod którym zainstalowany
jest telefon. Bankowcy ostrzegali, że jeśli abonent przy regulowaniu
rachunku korzysta z usługi polecenie zapłaty lub zlecenie stałe, to
zawierający błędne dane rachunek zostanie odesłany TP SA. Przedstawiciele TP
SA twierdzili, że, ich zdaniem, skala błędów jest niewielka (w Warszawie i
okolicy jest 1,16 mln linii telefonicznych) i wszelkie błędy zostaną
naprawione do końca stycznia.
Po naszym sobotnim tekście otrzymaliśmy od czytelników sygnały o innych
błędach w rachunkach. Tym razem ich konsekwencją są wysokości listopadowych
faktur TP SA.
Raz drożej, raz taniej
Czytelnik ze Śródmieścia poinformował nas, że o 1 zł staniała mu opłata za
łącze stałe do Internetu. - Ta opłata zależy od długości łącza. Jest bardzo
zimno, więc może odległość się zmniejszyła - ironizował.
Na Ursynowie niektóre rachunki nie uwzględniają opłat za rabatowe pakiety
internetowe, za tańsze rozmowy do trzech wybranych osób, a także za CLIP
(identyfikacja numeru osoby dzwoniącej). W efekcie rachunki są wyższe, niż
być powinny.
Czytelnik z Woli zasygnalizował, że na jego rachunku "liczba rozmów jest na
oko o 1/3 mniejsza niż zwykle, ale akurat tym się nie martwię i nie będę
reklamował". - Rachunek był zawyżony o około 400 zł. Złożyłam reklamację -
mówiła nam właścicielka firmy mającej siedzibę w centrum miasta.
Jedna z osób powiedziała nam, że zmieniono jej tańszy pod względem stałej
miesięcznej opłaty abonament "Oszczędny" na droższy "Standardowy". Inna
stwierdziła, że rachunek nie zawiera opłaty za dostęp do Internetu łączem
SDI, a także za CLIP, i dodała: "Traktuję to jako Noworoczną promocję TP SA
i czekam co będzie dalej".
- Opłaty za dodatkowe usługi będą uwzględnione w drugim styczniowym
rachunku - mówił nam w sobotę przedstawiciel biura prasowego TP SA. Gdy
komunikowaliśmy to abonentom firmy, głośno zastanawiali się, dlaczego w
pierwszym rachunku o tym operator nie poinformował.
Kłopoty z rachunkami wynikają z błędów przy przenoszeniu baz danych między
starym a nowym systemem billingowym. W grudniu 2002 r. warszawska TP SA
zmieniała system billingowy z Tytana (producentem jest krakowski ComArch) na
Serat 2 (producentem jest spółka Spin z grupy Prokom).
Kataklizm w Internecie
Warszawskie rachunki to nie jedyny aktualny problem TP SA. Od 2 stycznia
znów - tak jak w poprzednich kilku miesiącach - są olbrzymie kłopoty z
połączeniem się z Internetem, zarówno za pomocą dostępu wdzwanianego na
administrowane przez narodowego operatora numery 020 XXXX, jak i z tzw.
szerokopasmowym Internetem w technologii ADSL (usługa Neostrada+).
Według informacji umieszczonych przez TP SA w grupie dyskusyjnej
pl.internet.komunikaty (służy do publikowania przez dostawców Internetu
informacji m.in. o awariach), w czwartek i piątek w całej Polsce przez wiele
godzin wystąpiły problemy z autoryzacją, a na dodatek użytkownicy Neostrady
nękani byli licznymi awariami routerów. Problemy z Neostradą były też w
sobotę.
Kłopoty z autoryzacją w dostępie wdzwanianym objawiają się tym, że co prawda
uzyskujemy połączenie (a więc opłata jest naliczana), ale pojawia się
komunikat, że nazwa użytkownika lub hasło są błędne, i następuje zerwanie
połączenia.
W takiej sytuacji jedyną szansą odzyskania pieniędzy za wadliwie wykonaną
przez TP SA usługę jest złożenie reklamacji. Zgodnie z prawem, TP SA ma 14
dni na jej rozpatrzenie, a jeśli nie dotrzyma terminu lub odpowie
nieprawidłowo (np. w odpowiedzi nie poinformuje, czy uznaje reklamację, lub
nie będzie informacji o możliwości odwołania), należy - zgodnie z
zarządzeniem nr O-27 dyrektora pionu kontaktów z klientami TP SA Piotra
Muszyńskiego - czym prędzej składać skargę na pracowników Biura Obsługi
Klienta do "dyrektorów obszarów pionu obsługi klienta w pionie kontaktów z
klientami".
-
15. Data: 2003-01-06 11:54:14
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "blad" <b...@W...pl>
Użytkownik "Witek"
> Użytkownik "blad"
> > majac Polecenie Zaplaty lub zlecenie stale mozna uniknac klopotow
> > przy placeniu rachunkow w TPSA
>
> okaze sie...
no to bede sprawdzal dalej - jak nie pobiora to bardzo sie nie zmarwie, w
koncu to ich sprawa ;-))
> > w TPSA zmieniali system informatyczny i dokonali ciekawego balaganu:
>
> tia zgadnijcie jaka firma to robi ? ;-((((
>
> http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
omia_a_3.html
dzięki za czujność i linki - jak zwykle na pbb bylismy pierwsi ;-)
*** blad ***
-
16. Data: 2003-01-06 12:20:23
Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
> no to bede sprawdzal dalej - jak nie pobiora to bardzo sie nie zmarwie, w
> koncu to ich sprawa ;-))
Najpierw (zanim wylacza telefon) przysylaja w koncu czerwona fakture :D
> dzięki za czujność i linki - jak zwykle na pbb bylismy pierwsi ;-)
;-)))))
--
Pozdrawiam,
Witek