  • 1. Data: 2007-05-27 11:06:55
    Temat: visa (s) - visa (c)
    Od: "Nadawca" <k...@p...onet.pl>

    Sądziłem, że (c) to zczytanie danych z paska, (s) z chipa. Tymczasem płaciłem
    kartą - terminal eService - karta w czytniku PIN, brak autoryzacji (chyba: kod
    autoryzacji (3) (F) ???, brak blokady) a na wydruku jest VISA (C).

    Czy po autoryzacji z chipa powinny być jeszcze jakieś inne dane na wydruku?
    (te wszystkie MID-y AID-y TC nie mam pojęcia co znaczą)

    Choć możliwe, że karta była przeciągnięta przez czytnik paska w terminalu
    wcześniej, zanim wylądawała w czytniku PIN- na chwilę straciłem karte z oczu:/

    wydruk z terminala i zakończenie transakcji nastąpił od razu po podaniu PINu
    więc jesli było standardowe sprawdzanie PIN w centrum autoryzacyjnym (?) to
    odbyło się to bardzo szybko.

  • 2. Data: 2007-05-27 19:22:18
    Temat: Re: visa (s) - visa (c)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Nadawca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kod
    > autoryzacji (3) (F) ???, brak blokady) a na wydruku jest VISA (C).

    Jesli to karta BZWBK, to nie wspolpracuje z terminalem eService i odbylo sie
    czytanie z paska.

    MK

  • 3. Data: 2007-05-27 19:59:46
    Od: k...@o...pl

    > Jesli to karta BZWBK, to nie wspolpracuje z terminalem eService i odbylo sie
    > czytanie z paska

    po co więc była w czytniku chipa podczas wpisywania PINu? mozliwe, że
    z przyzwyczajenia, albo dla ozdoby ?:)

  • 4. Data: 2007-05-27 20:01:46
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "MK" news:8fc4d$4659da6a$540ad935$32362@news.chello.pl

    > Jesli to karta BZWBK, to nie wspolpracuje z terminalem eService i odbylo
    sie
    > czytanie z paska.

    A można wiedzieć czemu tak się dzieje?

  • 5. Data: 2007-05-27 21:16:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

    > po co więc była w czytniku chipa podczas wpisywania PINu? mozliwe, że
    > z przyzwyczajenia, albo dla ozdoby ?:)

    Zawsze jest autoryzowana PINem. Na pewno zostala odczytana z paska.

    MK

  • 6. Data: 2007-05-27 21:18:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Telly Savalas" <t...@k...pl> wrote in message

    > A można wiedzieć czemu tak się dzieje?

    Proponuje to pytanie skierowac do BZWBK. Ja nie wiem, ale w autopsji wiem,
    ze w Polsce chipy z karta BZWBK porozumiewaja sie tylko z POSami CardPointu.

    MK

  • 7. Data: 2007-05-28 09:30:24
    Od: k...@o...pl

    > Proponuje to pytanie skierowac do BZWBK. Ja nie wiem, ale w autopsji wiem,
    > ze w Polsce chipy z karta BZWBK porozumiewaja sie tylko z POSami CardPointu.
    no właśnie tylko w Polsce, w innych krajach nie ma problemu.Dlaczego?
    Raz w sklepie w Szwajcarii VISA BZWBK nie chciała zadziałać, Maestro
    BZWBK przeszła.

  • 8. Data: 2007-05-28 09:32:50
    Od: k...@o...pl

    On 27 Maj, 23:16, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > <k...@o...pl> wrote in message

    ps.com...

    > Zawsze jest autoryzowana PINem. Na pewno zostala odczytana z paska.

    Na pewno nie zawsze - czasem jest na podpis ale nie wiem od czego to
    zależy.

    jesli odczytana z paska to po co znalazła sie po odczycie z paska w
    czytniku chipa?

  • 9. Data: 2007-05-28 17:58:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
    s.com...

    > Na pewno nie zawsze - czasem jest na podpis ale nie wiem od czego to
    > zależy.

    Tylko tam gdzie POS nie jest wyposazony w PINpad.

    > jesli odczytana z paska to po co znalazła sie po odczycie z paska w
    > czytniku chipa?

    Zapytaj sprzedawce.

    MK

  • 10. Data: 2007-06-11 23:00:25
    Od: k...@o...pl

    On 28 Maj, 19:58, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Tylko tam gdzie POS nie jest wyposazony w PINpad.

    czasem PIN pad jest a i tak nie jest wykorzystywany. (podejrzewam, że
    ten POS chciałby PIN tylko od kart Maestro)