  • 1. Data: 2006-12-15 18:34:26
    Temat: własna działaność gospodarcza a rachunek firmowy
    Od: s...@o...pl

    Witam,
    dziś chciałem założyć w banku rachunek firmowy, ponieważ zakładam właśną
    działąność gospodarczą. Pani w okienki powiedziała że nia ma sprawy, ale
    podobno ZUS i US bezpodstawnie nakazują zakładanie kont firmowych w przypadku
    prowadzenia WDG i spokojnie mogę zostać przy swoim rachunku osobistym. Podobne
    był jakiś artykuł dot. tej sprawy w jakimś piśmie branżowym ostatnio.
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakies szczególy na ten temat?

    Dzięki
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-12-15 19:32:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > był jakiś artykuł dot. tej sprawy w jakimś piśmie branżowym ostatnio.
    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakies szczególy na ten temat?

    szczegóły są takie, że to banki zabraniały uzywania kont osobistych do celów DG
    US i ZUS ma to gdzieś skąd dostanie przelew

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-15 19:36:46
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    salasz_pl@... wrote in message
> [...]
    > był jakiś artykuł dot. tej sprawy w jakimś piśmie branżowym ostatnio.
    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakies szczególy na ten temat?

    proszę ;)
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1795.90.123.2.1.1.0.1.htm

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-12-15 19:41:49
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Był w Rzeczpospolitej artkuł na ten temat /w dodatku "Dobra Firma"/.
    Banki zastrzegają sobie w regulaminach, że nie będziesz korzystał z
    osobistego /niefirmowego/ konta do obsługi działalności
    gospodarczej. Niestety musisz założyć konto firmowe. Przejżej sobie
    archiwum forum na ten temat. Wiem, wiem, wyższe opłaty... :-)

    MARIO

  • 5. Data: 2006-12-15 19:42:29
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    > szczegóły są takie, że to banki zabraniały uzywania kont osobistych do
    > celów DG
    > US i ZUS ma to gdzieś skąd dostanie przelew

    A prawo czy jest to gdzie prawnie zakazane jakis link do wykladni prawniczej
    bo samo zabranianie nie moze skutkowac bo ja np zabraniam spiewac przed moim
    domem i co z tego zabraniac sobie moge :)

  • 6. Data: 2006-12-15 19:52:22
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > bo samo zabranianie nie moze skutkowac bo ja np zabraniam spiewac przed moim
    > domem i co z tego zabraniac sobie moge :)

    ...że co... ???

  • 7. Data: 2006-12-15 19:56:01
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Niestety musisz założyć konto firmowe.

    nie musisz zakladac konta firmowego, po prostu przejrzyj regulamin
    konta, z ktorego teraz korzystasz pod kątem tego czy bank nie zabrania
    wykorzystywania go do rozliczen z tyt. DG

    jezeli takiego zakazu tam nie znajdziesz to smialo mozesz z tego konta
    korzystac, zaden akt prawny tego nie zabrania...
    mozesz o tym przeczytac w cytowanym wczesniej art. z Gazety Prawnej

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2006-12-15 20:01:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    ....co to... napisał(a):

    > A prawo czy jest to gdzie prawnie zakazane jakis link do wykladni prawniczej
    > bo samo zabranianie nie moze skutkowac bo ja np zabraniam spiewac przed moim
    > domem i co z tego zabraniac sobie moge :)

    wszystko masz tutaj:
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1795.90.123.2.1.1.0.1.htm

    PRAWO tego nie zabrania, tylko banki w swoich regulaminach moga tego
    zabronic...co sie niestety dosc czesto zdarza, gdyz zarabiaja one na
    kontach dla firm wiecej niz na kontach dla klientow indywidualnych

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2006-12-15 20:19:38
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > był jakiś artykuł dot. tej sprawy w jakimś piśmie branżowym ostatnio.
    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakies szczególy na ten temat?

    Jeżeli prowadzisz DG jako osoba fizyczna i potrzebujesz konta tylko dla
    dokonywnia płatności ZUS i US nie ma potrzeby zakładania konta firmowego.

    Jeżeli jednak masz zamiar rozliczać swoje należności i zobowiązania z
    kontrahentami bezgotówkowo złóż konto firmowe.
    Moim zdaniem dla osoby fizycznej z DG najlepiej sprawdza się duet osobiste /
    firmowe w jednym banku.

    TomekD