    From: wojo <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: wpis w BIK i problem z uzyskaniem karty kredytowej.
    Date: Tue, 04 Apr 2006 00:17:52 +0200

    Witam,

    mam taki problem:
    Ostatnio zapragnąłem mieć kartę kredytową (wypukłą), no może nie
    zapragnąłem ale przymusza mnie do tego życie, złożyłem wniosek w
    Millenium i dostałem odmowę (nigdy nie miałem kredytów i nigdy nie
    miałem kart kredytowych). Nie łamiąc się postanowiłem że zaryzykuje z
    mBank, bo mam u nich dwa konta (prywatne i firmowe), ale tutaj też
    dostałem odmowę..., troszkę się zaniepokoiłem i zadzwoniłem do mBank
    dowiedzieć się co jest nie tak, ale nie wiele się dowiedziałem, tylko
    tyle że jestem wpisany do BIK... no tak ale kto mnie wpisał??
    Na razie złożyłem wniosek do BIK o udostępnienie informacji, i czekam
    żeby dowiedzieć się co i jak, ale ze wstępnych ustaleń wynika, że
    jakieś 3-4lata temu, będąc na studiach, bardzo ładna Pani (w sklepie)
    naciągnęła mnie i kolegę na kartę Galia (ZiBi), no i podobno mój
    kolega dostał po jakimś czasie wezwanie z firmy windykacyjnej że wisi
    100zł za używanie tej karty i Bank Sygma Banque wpisał go do BIK.
    Problem w tym że ja nigdy nic nie dostałem od Sygma Banque, kartę
    wyrzuciłem i nigdy nie używałem (pewnie leży na strychu u rodziców).
    Możliwe że nic nie dostałem bo zmieniłem adres zamieszkania a z tego
    co Wiem to oni to wysyłają zwykłym listem i jak dojdzie to OK a jak
    nie to nie ich problem.
    Co w takiej sytuacji? Jak to załatwić? Przez głupie 100zł zaległości
    mam nie mieć możliwości brania kredytu?
    Zastanawia mnie to że w mBank jestem klientem od dość dawna, nigdy
    nie miałem problemu z płynnością finansową, a może zarobki są sporo
    ponad średnią krajową, a mimo tego nie przyznali mi karty!!
    Czy jest jakiś Bank który wyda mi kartę (np. z podwyższonym
    ryzykiem)? Karta by mi się przydała, bo jak jadę za granicę to na Visa
    Elctron auta nie mogę wypożyczyć :)
    I jaki Bank polecacie do prowadzenia konta prywatnego i firmowego, bo
    z mBanku uciekam (KUPA DZIADA), dobrze by było żeby były przelewy
    przez internet.

    Sorry za tak długiego maila i POZDRAWIAM