  • 1. Data: 2006-03-28 11:07:55
    Temat: wpływ pieniądza elektoronicznego na rynek usług bankowych w polsce
    Od: "Przemyslaw Chwiszczuk" <c...@U...pl>

    Mam pytanie, czy moglibyście mi polecić jakieś książke lub sami posiadacie
    jakies informacje nt. wpływu wprowadzenia pieniądza elektronicznego na
    rynek usług bankowych i gospodarke, kiedy miały miejsce pierwsze transakcje
    pieniądzem elektronicznym i kiedy został wprowadzony do powszechengo użytku?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat, z góry dziękuje.

    Przemek

  • 2. Data: 2006-03-28 13:54:00
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Przemyslaw Chwiszczuk napisał(a):
> [...]
    > pieniądzem elektronicznym i kiedy został wprowadzony do powszechengo użytku?

    Jedyna w miarę kompleksowa publikacja po polsku to:
    R. Janowicz, R. Klepacz "Pieniądz elektroniczny na Świecie"

    Niestety, już trochę nieaktualna bo wydana w 2002 r.

    Jest trochę literatury obcojęzycznej i artykułów. Poszukaj w katalogu
    internetowym biblioteki NBP: www.nbp.pl

    Moim zdaniem, na razie wpływ pieniądza elektronicznego na gospodarkę
    jest niewielki. Wynika to z niewielkiego zakresu stosowania. W Polsce
    nie wdrożono żadnego prawdziwego systemu pieniądza elektronicznego.
    Niektóre banki wprowadzają karty przedpłacone i nazywają je instrumentem
    pieniądza elektronicznego, co nie jest zgodne ani z technologią PE, ani
    z zapisami ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-03-29 20:50:21
    Od: "Przemyslaw Chwiszczuk" <c...@U...pl>

    > Niestety, już trochę nieaktualna bo wydana w 2002 r.

    Dziękuje za pomoc :)