  • 51. Data: 2009-12-18 23:17:27
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 17 Dec 2009 13:26:18 -0000, pmlb wrote:

    A czy w UK są banki z:

    > - darmowym prowadzeniem rachunku,
    > - darmowymi wyplatami, wplatami w bankomacie
    > - darmowe przelewy
    > - darmowy dostep do internetowego konta
    > - darmowe wyplaty, wplaty w okienku banku
    > - darmowa karta debetowa lub inna ktora mozna korzystac w internecuie,
    > sklepach i bankomatach
    ?

    Tylko nie przyjmuję do wiadomości, że wszystkie bankomaty są darmowe, no
    chyba, że jednak nie są darmowe, bo akurat na tej autostradzie albo w tym
    pubie to bankomat jest prywatny!

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 52. Data: 2009-12-18 23:23:01
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 23:08:28 -0000, pmlb wrote:

    > Z umowy miedzy bankowej z przed chyba 30 lat lub lepiej (M. Thather).

    A czy dopuszczasz taką możliwość, że taka sytuacja praktycznie nie
    występuje poza UK? W takim razie chyba należałoby uznać, że tylko na
    Wyspach jest cywilizowana bankowość.

    > Dlatego zaznaczylem ze chodzi o bankomaty nalezace do bankow, gdyz jest siec
    > bankomatow prywatnych ktore pobieraja prowizje. Sa to bankomaty nie nalezace
    > do zadnego banku. Czasami wlascielem moze byc wlascicel pub'u. I takowy
    > znajduje sie na jego terenie.

    Czyli poprzednio mijałeś się z prawdą, że z każdego bankomatu w UK można
    wypłacać za darmo? :-(

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 53. Data: 2009-12-18 23:24:14
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 22:18:38 -0000, pmlb wrote:

    > By posaidacz karty mial swiadomosc, ze ta operacja go bedzie kosztowac a nie
    > niepewnosc czy go skroja czy nie, lub by nie musial miec w kieszeni listy
    > bankomatow gdzie go nie skroja - rozumiesz - to jest cywilizacja a nie dziki
    > wschod, gdzie dzialamy na zasadzie "widzialy galy" choc w tym wypadku nawet
    > tego nie ma tylko, za winka aaaa mamy jelenia na prowizje.

    Czyli jeśli pojadę do UK z polską kartą to każdy bankomat poinformuje mnie
    ile mój bank potrąci mi prowizji za wypłatę?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 54. Data: 2009-12-18 23:44:15
    Od: "Stiwi" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czyli jeśli pojadę do UK z polską kartą to każdy bankomat poinformuje mnie
    > ile mój bank potrąci mi prowizji za wypłatę?

    Bankomat nie zna prowizji Twojego banku, więc takich informacji Ci nie wyświetli.
    Prowizja Twojego
    banku to inna rzecz, niż prowizja bankomatu. Np. Twój bank może potrącać Ci 10pln od
    wypłaty za
    granicą, a dodatkowo bankomat może pobrać Ci jakąś prowizję. Ta "jakaś" prowizja
    bankomatu zawsze
    jest wyświetlana podczas dokonywania wypłaty. Nie są to wielkie kwoty, równowartość
    np 3-5pln od
    wypłaty. Faktem jest jednak, że nie każdy bankomat jest bezpłatny (pomijając prowizje
    Twojego banku
    od takiej transakcji) w użyciu. Jednak na kilkaset wypłat gotówki z bankomatu za
    granicą, taki płatny
    bankomat przytrafił mi się tylko raz - w Meksyku.

  • 55. Data: 2009-12-19 00:00:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.12.2009 00:23, Marcin Mokrzycki wrote:

> [...]
    > Wyspach jest cywilizowana bankowość.

    > Czyli poprzednio mijałeś się z prawdą, że z każdego bankomatu w UK można

    Moze ma konto w polskim banku, ktory oferuje mu taka mozliwosc
    (wyjmowania gotowki z kazdego bankomatu w UK za darmo)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 56. Data: 2009-12-19 06:04:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.12.09 00:01, pmlb pisze:
    > Trolu...
    > "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > On 18 Gru, 23:10, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    >
    > A gdzie przelewy kilkugodzinne (max jednodniowe) ? Nie ma ?
    > Po co? Uzasadnij potrzebe takowego.

    Uzasadnienie masz poniżej.

    -------------
    > Oj misu, misu... ty nawet nie wiesz co to czek.
    > Czeki byly, sa i beda!
    > Czeki sa nieocenione w 1000 przypadkow.
    > Np. W UK szkoly maja zakaz przyjmowania gotowki z powodow latwych do
    > wywnioskowania. Szkoly nie maja terminali na karty, jedynie pozostja
    > czeki - to jeden z 1000 przykladow dlaczego czek jest wspanialy.
    > Czek mozna wsadzic w koperte i wyslac! Bez obaw, ze ktos ukradnie, bo i
    > tak go nie zrealizuje.
    > to idealna forma wyslania komus pieniedzy. Masz przyklad nr. 2 z 1000
    > znaleziony w ciagu 25 sek.

    RE-WE-LA-CJA.
    "Idealna forma wysłania pieniędzy" ROTFL.
    Tyle, że to samo w PL robi się za pomocą przelewu bankowego.
    I popatrz, nie trzeba go wkładać do koperty, nie ma obawy, ze go ktoś
    ukradnie.

    Wymyśl coś jeszcze o zaletach czeków.
    Aaaa, wiem, w UK poczta dochodzi szybciej niż przelew :D.

    > nikt im za to niczego nie nalicza. Kart kredytowych też nie trzeba
    > spłacać - bo i po co skoro żadnych odsetek sie nie nalicza.
    >
    > Nie splaca sie kart kredytowych ale kredyt wziety za pomoca karty.
    > Ty bna grupie banki jestes i tego nie wiesz? To zaczyna mnie nie dziwic,
    > ze bulisz bankowi ile wlezie i jeszxcze klaszczes, jak ty karte
    > kredytowa splacasz:)))
    > Ja splacam wziety kresdyt a nie karte:)
    > I to prawda, poniewaz karty kredytopwej sie nie splaca jest wydawana za
    > darmo i nie ma zadnych kosztow zwiazanych z jej posiadaniem nie ma tez
> [...]

    Tak, tak, a "late payment fee" na KK nie występuje? Zapewniam Cię, że
    wyjdzie dużo wyższa, niż gdyby naliczyli karne odsetki za kilka dni
    spóźnienia.
    LOL

    --
    Pete

  • 57. Data: 2009-12-19 07:23:01
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-18 16:45, xbartx pisze:
    > Ktoś ostatnio pisał na grupie (Szczurwa?), że w ING jest promocja konta
    > prestiż czy tam innego brylanta, gdzie wszystkie bankomaty są darmowe w
    > pl, więc może to jest rozwiązanie, bo na rok miałbyś konto do testów i
    > nie musiał się nigdzie przenosić ;)

    Jest promocja, ale dotyczy ona tylko klientów, którzy mają OKO i nic
    poza tym. To tak, żeby mieli gdzie z tego oka wypłacać.

    --
    Raf

  • 58. Data: 2009-12-19 07:40:32
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Gru, 07:04, Pete <n...@n...com> wrote:

    m.googlegroups.com...

    > Uzasadnienie masz poniżej.

    To mnie rozwala u tego trolla :) Bredzi nam o cudownosci bankowosci w
    UK czego dowodem ma byc fakt, ze zamiast zrobic przelew za free nie
    ruszajac sie z domu, ktory dojdzie do odbiorcy tego samego dnia moge
    zlapac ksiazeczke czekowa, wyplenic blenkiecik, zapakowac w kopertke,
    zaadresowac, pojsc na poczte, kupic znaczek [bo rozumiem, ze znaczki w
    UK nie sa za free], wrzucic liscik do skrzynki i dojdzie to do
    odbiorcy np. w 2 dni. Faktycznie jak to czytam czuje sie jakbym zyl w
    trzecim swiecie i zamiast naszych kont za 0zl [przy jakis warunkach]
    czy nawet 5 zl pragne miec bezwarunkowe bezplatnego konto takie jak w
    UK tylko po to zeby zrezygnowac z blyskawicznych elektronicznych
    transferow srodkow miedzy rachunkami bankowymi na rzecz wypisywania i
    wysylania poczta czekow.

    Tak jest to warte tego co ew. zaoszczedzilbym na koncie.

    ps. I nie mozna zapomnicac o takim fakcie, ze trudno trzecioswiatowy
    przelew elektroniczny, nie to co czek w UK ;)

  • 59. Data: 2009-12-19 08:37:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:zRTWm.82337$QH6.4648@newsfe28.ams2

> [...]
    czeki -
    > to jeden z 1000 przykladow dlaczego czek jest wspanialy.

    Ale pierd...! Kiedy kilka lat temu siedziałem w UK sam nie raz i nie dwa
    byłem świadkiem jak wpółlokator płacił kartą w szkole, za różne szeroko
    rozumiane dodatki związane z edukacją swojej pociechy na wyspach.

    > plytki jestes, i to bardzo, mam nadziej, ze nie jestes srednia krajowa...
    bo
    > wowczas byl;o by p[rzykro, ze polacy to taki plytki narod.

    Jest przykro by ty jesteś tego idealnym przykładem takiego polskiego
    płytkiego Antka emigranta. Przez takich jak Ty czasami aż wstyd po polsku
    rozmawiać w sklepie za granicą. Na całe szczęście, z językiem angielskim nie
    mam problemów :)

  • 60. Data: 2009-12-19 08:40:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:NXTWm.82339$QH6.32021@newsfe28.ams2

    > Jak mozna sie domyslec sa malo
    > popularne:) Ale bedac w pub'ie ktory nie przyjmuje kart.... nie ma
    > wyjscia:)) hehehe. Jednym zdaniem chcesz pic!? plac!:)

    Jesteś taki światowiec, nowoczesny, że oh i ahh i chodzisz do PUBu, który
    nie ma POSa? Powinieneś się wstydzić bo to tylko dowodzi twojej
    małostkowości. Po za tym nie zapominaj, że komuś twojego pokrojowi wręcz nie
    wypada wypłacać pieniędzy z bankomatu - to takie plebejskie, nie przystoi
    "polskiemu Brytyjczykowi"