  • 41. Data: 2009-12-18 19:04:28
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    pmlb pisze:

    > Bo bankowosc jest ZA DARMO
    > Pods tym jednym stwierdzeniem wszystko sie kryje. W Poslce placisz za to
    > co powinno byc za darmo!

    Uwielbiasz ogólniki. Co zrobisz, jak udowodnię, że jednak w UK
    "bankowość" jest "nie za darmo", bo zgodnie z logiką, żeby obalić Twoje
    prostackie stwierdzenie wystarczy znaleźć bank, w którym jakaś usługa
    bankowa nie jest za darmo. I co wtedy?

    Analogicznie- Twoje drugie uogólnienie bierze w łeb jeśli podam choć
    jeden przykład tego, że za korzystanie z ROR i karty NIE płacę nic.

    > Wynika to z innej otoczki calosci, co Polske blizej do Salwadoru spycha.
    > W Uk nie ma odsetek karnych jak juz nadmienilem to nie ma potrzeby
    > takiej na przelewy natychmiastowe,

    Czekamy cierpliwie na odpowiedź na moje pytanie odn. KK. Rozumiem, że w
    UK grace period KK wynosi nieskończoność?

    > czy nie lepiej nie miec odsetek
    > karnych i darmowa bankowosc z 3 dniowym przelewem?

    W Polsce jest darmowa bankowość z 1 dniowym przelewem, a czasem
    kilkugodzinnym, z jasnymi i przejrzystymi regułami.

    > Wolisz placic za
    > konto plus odsetki karne za kazdy dzien spoznienia ale miec przelew 1
    > dzien?

    Dawno w PL nie płaciłeś rachunków chyba, skoro uważasz, że każdy masowy
    odbiorca nalicza odsetki za każdy dzień zwłoki. Poza tym stać mnie na
    to, żeby płacić w terminie, co do dnia, bo bankowość mi to umożliwia.

    > Nie chgodzi o sama bankowosc ale caly system, w Polsce przypomina
    > republike bananowa a nie cywilizacje.

    Uzasadnienie prosimy.

    > zwloki, za prad tez zaplacisz nawet jak go nie uzyjesz (oplaty stale) w
    > Polsce internet jest najdrozszy w europie, telekomunikacja najdrozsza i
    > najgorsza w europie...

    Do niskich cen dochodzi się długoletnim rozwojem infrastruktury oraz
    konkurencją. Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczysz i takie coś
    powinieneś rozumieć.

    > Inaczej mowiac gola was jak barany na hali a wy
    > jeszcze klaskacie, ze to normalne!

    A w UK to nie "golą" podatkami, składkami, na każdym kroku? chciałem
    przypomnieć, że cała Europa jest do bólu socjalistyczna, nie tylko Polska.

    > Nie patrze na bankomaty zagraniczne, bo interesuja mnie te w Polsce i w UK.

    No widzisz, a ja patrzę, bo skoro już zanoszę pieniądze do "bankowości
    darmowej", to chciałbym z nich móc korzystać swobodnie na całym świecie.
    I polska "bankowość" mi to całkiem bezpłatnie umożliwia. :) A gdzie jest
    Twoja "bankowość" w UK? :D

    > Nikomu nic nie odmawiam (to kolejny przywar nowej polski, wsadzic komus
    > cos co nie powiedzial) pisze tylko, ze korzysc z bankomatu darmowego w
    > Paryzu ma mniej niz 1% posiadaczy rachunkow w Polsce.
    > Ile razy ty skorzystasz z takiego bankomatu?

    Ja korzystam wiele razy, każdego roku. Oszczędzam na bezpieczeństwie i
    wygodzie (nie muszę szacować ile należy wymienić waluty, skoro pobieram
    sobie na bieżąco z bankomatów lub płacę bezgotówkowo).

    > Po drugie, mozna zrobic dwie oferty: platne z darmowymi bankomatami w
    > paryzu i darmowe z platnymi bankomatami w Paryzu - czy to nie wyglada
    > bardziej nowozesnie?

    Można też zrobić darmowe z bankomatami za granicą. Ja z takiego akurat
    korzystam. Mam wszystkie bankomaty za granicą za darmo + nie płacę NIC
    za konto i kartę. Pokaż mi taką ofertę w UK, to się może zgodzę, że
    "bankowość" w UK dorównuje nieco "bankowości" w PL. :)

    J.W.

    --
    Michał

  • 42. Data: 2009-12-18 19:22:26
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hggkcg$mfc$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Czekamy cierpliwie na odpowiedź na moje pytanie odn. KK. Rozumiem, że w
    > UK grace period KK wynosi nieskończoność?

    nieskończoność grace period to pikuś. Mi w UK ich goverment spłacił cały
    kredyt hipoteczny w imię zasady, że bankowość jest za free ;)
    Cudowny kraj!

  • 43. Data: 2009-12-18 21:43:23
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Chyba nie masz co dyskutować, bo to zbędny trud i jałowa dyskusja. Pewnie
    > jakaś dziedzina medycyny to fachowo umie nazwać - ja nie. Chodzi o to, że

    W Polsce nazywali to pomrocznosc jasna:) Widac to zarazliwe w kraju:))

    > ludzie którzy wyjechali chcą bardzo mocno zaznaczyć, że dokonali dobrego
    > wyboru. Z tego wynika, że tam gdzie wyjechali jest ten przysłowiowy "raj"
    > a tutaj jest szaro&ponuro z brakiem perspektyw, zanieczyszczonym
    > powietrzem i przelewami co potrafią dojść tego samego dnia ;)

    Nie, to ty tak twierdzisz (widoocznie tak jest!) ja jedynie pokazuje jak
    jest w normalnym siwecie, gdzie przelwy moze ida 3 dni ale sa bezplatne jak
    i cala bankowosc jest bezplatna ty za to, ze przelwew masz o 2 dni szybciej
    placisz.... Potrafisz znalesc roznice? Watpie... wszak masz w perspektywie
    kolejne podwyzki oplat...

  • 44. Data: 2009-12-18 21:45:05
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > nieskończoność grace period to pikuś. Mi w UK ich goverment spłacił cały
    > kredyt hipoteczny w imię zasady, że bankowość jest za free ;)

    Napisz moze po polsku, bo nie rozumiem co piszesz.
    ps.
    Jestes dzieckiem neostrady?

  • 45. Data: 2009-12-18 22:10:32
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    pmlb pisze:

> [...]

    "bankowość" jest "nie za darmo", bo zgodnie z logiką, żeby obalić Twoje
    prostackie stwierdzenie wystarczy znaleźć bank, w którym jakaś usługa
    Najpierw znajdz a potem pisz "co w tedy" bo ja ci powtarzam:
    -prowadzenie konta
    -wyplata/wyplata w okienku
    -karta debetowa/kredytowa
    -wyplaty/wplaty w bankomatach nalezacych do bankow
    -sprawdzanie salda/ zmiana pinu inne w bankomatach
    -przelewy
    -czekli i operacje z nimi zwiazane
    -platnosci za rachunki
    to jest za darmo! Wiec szukaj mi banku w UK gdzie choc jedno z wyzej
    wymienionych bedzie platne!
    Powodzenia zycze - aha mala uwaga nie liczymy dodatkowych komercyjnych uslug
    jak ubezpieczenia domow czy samochodow - ok? Samo konto, sama bankowosc.

    Analogicznie- Twoje drugie uogólnienie bierze w łeb jeśli podam choć
    jeden przykład tego, że za korzystanie z ROR i karty NIE płacę nic.

    Podaj mi choc jeden bank w polsce w ktorym nie ma zadnego warunku, zadnej
    oplaty za karte debetowa, kredytowa, za korzystanie z obcych bankomatow (nie
    musi byc w Paryzu) za prowadzenie rachunku, za przelewy, za platnosci
    rachunkow, za wyplaty/wplaty w okienku.
    BEZ NAJMNIESZEGO WARUNKU MA BYC 100% DARMOWE Masz takie konto?
    Aha, idealnie jak by to nie bylo wirtualne konto ale normalne gdzie moge w
    razie czego isc do banku i wyjasnic watpliwosci - czekam na informacje.

> [...]

    Czekamy cierpliwie na odpowiedź na moje pytanie odn. KK. Rozumiem, że w
    UK grace period KK wynosi nieskończoność?

    A co to "grace period"?
    Moze chodzi ci o late payment a moze o interest free period?
    Sprecyzuj o co ci biega, najlepiej po polsku...
    Ja ci tylko nadmieniam, ze za karte nie placi sie nic (to nie to samo co za
    kredyt, ale jak sadze siedzisz na grupie bankowosc, wiec doskonale wiesz o
    co biega...)

> [...]

    W Polsce jest darmowa bankowość z 1 dniowym przelewem, a czasem
    kilkugodzinnym, z jasnymi i przejrzystymi regułami.

    Jak wyzej wspomnialem, wskaz mi taki bank wg, tych wymagan.

> [...]

    odbiorca nalicza odsetki za każdy dzień zwłoki. Poza tym stać mnie na
    to, żeby płacić w terminie, co do dnia, bo bankowość mi to umożliwia.

    Stac cie na duzo wiecej, wszak dobfiansujesz bank:))
    Poniwnienes byc juz jego wspolwlascicielem:))
    A ja place w tedy kiedy ja zdecyduje a nie ktos za mnie, ze mam to zrobic do
    tego i tamtego dnia.
    Widzisz rozniece? To wcale nie znaczy, ze nie place rachunkow, bo jak znam
    zycie 90% ludzi w Polsce od razu tak to odbierze:))) Nawet jak by mi
    bankowosc to umozliwoala, to i tak placicl by wowczas kiedy JA zadecyduje.
    Ty jak widac musz miec caly czas nakazy i powiedziane co, jak i kiedy masz i
    mozesz robic.

    > Nie chgodzi o sama bankowosc ale caly system, w Polsce przypomina
    > republike bananowa a nie cywilizacje.

    Uzasadnienie prosimy.

    Placisz za to co w cywilizacji jest za darmo - czy to malo?

> [...]

    Do niskich cen dochodzi się długoletnim rozwojem infrastruktury oraz
    konkurencją. Pewnych rzeczy po prostu nie przeskoczysz i takie coś

    Bzdury opowiadasz! 20 lat mija od upadku PRL-u 20 lat!!!
    Gdyby nie UE to w polsce nadal przenoszenie numeru u operatora bylo by
    niemozliwe, tak samo ceny nadal byly by kosmiczne. To nie infrastruktura ale
    ludzie Was w Polsce kroja.
    Najbardziej jednak nie jest sie wstanie przeskoczyc ludzkiego myslenia. Wam
    wmuwiopno, ze tak ma byc i koniec. Najsmieszniejsze byl jakis rzecznik
    bankowosci w Polsce ktory stwierdzil, ze jest drogo, bo w Polsce malo ludzi
    uzywa kart platniczych i ekont... jasne, to podwyzkami oplat napewno
    przyciagna wiecj ludzi:)))
    Masz przyklad jak jestes traktowany. Tak jest w Bananowych Republikach.
    A co do ifrastruktury - Polska byla wybrana do tesow e-bankowosci w 1996
    roku. Dlatego Polska w tej dfziedzinie przoduje, w UK e-bankowosc to lata
    2003+, kiedy juz kilka systemow ebankingu zostalo przetestowanych miedzy
    innymi w Polsce. Rozumiesz teraz? Testy na was robia i jeszcze za to
    placicie:)))

> [...]

    A w UK to nie "golą" podatkami, składkami, na każdym kroku? chciałem
    przypomnieć, że cała Europa jest do bólu socjalistyczna, nie tylko Polska.
    VAT obecnie w UK wynosi 15%
    Jest 5 progow podatkowych od ) do 50%
    I mimo, iz Polska wg. rzadu to Tygrys Europy to nie widze by w UK bylo
    gorzej niz w Polsce... Mimo, ze UK wg. rzadu nadal jest w kryzysie.

> [...]

    darmowej", to chciałbym z nich móc korzystać swobodnie na całym świecie.
    I polska "bankowość" mi to całkiem bezpłatnie umożliwia. :) A gdzie jest

    Jest w UK! Zrozum policz ile ludzie - ba ile razy ty skorzystasz z darmowego
    bankomatu za granica - ile razy?
    A ile ludzi nigdy nie skorzysta a za to placi?
    Moze lepiej miec wybor?

> [...]

    wygodzie (nie muszę szacować ile należy wymienić waluty, skoro pobieram
    sobie na bieżąco z bankomatów lub płacę bezgotówkowo).
    Ja tam wole gotowke.Pomijam juz inne sprawy, bo nie chce mi sie wglebiac w
    banking jak to jest z kartami angielskimi za granica, gdyz wole tam obracac
    gotowka. Bezpieczniej.
    Zwiedzilem cala europe i nigdy mi pen nie zginol...
    Ba, a o moich podrozach wiem tylko ja.

> [...]

    za konto i kartę. Pokaż mi taką ofertę w UK, to się może zgodzę, że
    "bankowość" w UK dorównuje nieco "bankowości" w PL. :)
    Jak wyzej.

  • 46. Data: 2009-12-18 22:18:38
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "pmlb" news:9iMWm.42801$eZ2.29309@newsfe10.ams2

    > A czemu miał by to robić?

    By posaidacz karty mial swiadomosc, ze ta operacja go bedzie kosztowac a nie
    niepewnosc czy go skroja czy nie, lub by nie musial miec w kieszeni listy
    bankomatow gdzie go nie skroja - rozumiesz - to jest cywilizacja a nie dziki
    wschod, gdzie dzialamy na zasadzie "widzialy galy" choc w tym wypadku nawet
    tego nie ma tylko, za winka aaaa mamy jelenia na prowizje.

    > Bo w UK są takie praktyki (ja się z nimi osobiście
    > nie spotkałem a ścianę tam doiłem nagminnie)?

    Sa!
    Bankomaty prywatnej sieci nie sa darmowe, glownie sa instalowane w sklepach
    nocnych, pub'ach, czasem na stacjach benzynowych. Bankomaty nalezace do
    bankow sa darmowe. Prywatnych bankomatow jest malo, mozna powiedziec, ze na
    100 bankomatow 5 bedzie prywatnych.
    Korzystajac z takiego bankomatu tuz przed nacisnieciem "enter" czy po prostu
    zatwierdzeniem na ekranie masz informacjie ile bedzie to kosztowac i mozesz
    sie wycofac.
    Uwazasz, ze to zbedne? Byc moze w Polsce, bo po takiej informacji nagle 50%
    klientow bankow by zrezygnowalo z konta;)

    > Najczęściej bankomat (np. eCard, C4Y mają takie kaprysy) informuje kto
    > może
    > z danej maszynki wypłacić za free i na tym koniec.

    Wszystkie bankomaty nalezace do bankow sa darmowe!
    Niektore prywatne tez!!! Zwlaszcza w centrach miast (lub na tak zwanych
    broadway), ale to zadkosc.
    Informacja o pobranej prowizji jest jak najbardeziej uczciwa i pokazuje, ze
    klient w UK jest traktowany powaznie a nie jak jelen do wydojenia, byle
    tylko nie wiedzial o tym.

  • 47. Data: 2009-12-18 22:40:09
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 18 Gru, 23:10, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > -wyplaty/wplaty w bankomatach nalezacych do bankow
    A dlaczego tylko do banków ? Ja chcę bankomaty wszelakie a nie tylko
    bankowe mieć za darmo. Czyżby w tym hipernowoczesnym UK takich banków
    nie było ?
    A gdzie przelewy kilkugodzinne (max jednodniowe) ? Nie ma ?

    > -czekli i operacje z nimi zwiazane
    Szczególnie że czeków się u nas w obrocie krajowym nie stosuje - w
    przeciwieństwie do supernowoczesnej bankowości angielskiej, gdzie jak
    wiadomo czek to szczyt rozwoju.

    Mamy oto jaśnie oświeconego nowego junajtedkingdoma, który będzie
    pouczał wszystkich i udowadniał że w jego UK odsetek karnych niet. Ot
    - fajnie sobie żyją - i przez rok nie płacą rachunków wszelakich. I
    nikt im za to niczego nie nalicza. Kart kredytowych też nie trzeba
    spłacać - bo i po co skoro żadnych odsetek sie nie nalicza.
    Jesteś chyba najśmieszniejszym trolem na tej grupie.

  • 48. Data: 2009-12-18 22:55:35
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 22:10:32 -0000, pmlb wrote:

    > -wyplaty/wplaty w bankomatach nalezacych do bankow

    Skąd to ograniczenie tylko do bankomatów należących do banków?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 49. Data: 2009-12-18 23:01:50
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    Trolu...
    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    A dlaczego tylko do banków ? Ja chcę bankomaty wszelakie a nie tylko
    bankowe mieć za darmo. Czyżby w tym hipernowoczesnym UK takich banków
    Trolu, wszystkie abnkomaty nalezace do bankow sa darmowe - umiesz czytac i
    rozumiec co czytasz?
    Czy tez dziecko neostrady:)) (fajna nazwa)
    Masz konto w banku A mozesz za darmo korzystac z bankomatu banku A, B, C, D+
    panial? Czy obrazkowo jak 5-latkowi?

    A gdzie przelewy kilkugodzinne (max jednodniowe) ? Nie ma ?
    Po co? Uzasadnij potrzebe takowego.

    > -czekli i operacje z nimi zwiazane
    Szczególnie że czeków się u nas w obrocie krajowym nie stosuje - w
    przeciwieństwie do supernowoczesnej bankowości angielskiej, gdzie jak
    wiadomo czek to szczyt rozwoju.
    -------------
    Oj misu, misu... ty nawet nie wiesz co to czek.
    Czeki byly, sa i beda!
    Czeki sa nieocenione w 1000 przypadkow.
    Np. W UK szkoly maja zakaz przyjmowania gotowki z powodow latwych do
    wywnioskowania. Szkoly nie maja terminali na karty, jedynie pozostja czeki -
    to jeden z 1000 przykladow dlaczego czek jest wspanialy.
    Czek mozna wsadzic w koperte i wyslac! Bez obaw, ze ktos ukradnie, bo i tak
    go nie zrealizuje.
    to idealna forma wyslania komus pieniedzy. Masz przyklad nr. 2 z 1000
    znaleziony w ciagu 25 sek.

    Mamy oto jaśnie oświeconego nowego junajtedkingdoma, który będzie
    pouczał wszystkich i udowadniał że w jego UK odsetek karnych niet. Ot
    - fajnie sobie żyją - i przez rok nie płacą rachunków wszelakich. I
    plytki jestes, i to bardzo, mam nadziej, ze nie jestes srednia krajowa... bo
    wowczas byl;o by p[rzykro, ze polacy to taki plytki narod.
    Czy ja napisalem, ze ktos rachunku nie musi placic?
    Sam sobie dopowiedziales, czyzbys ty mial taki zamiar? Wiesz, ze to brzydko
    nie placic rachunkow?
    Powiedz dlaczego ci to przyszlo na mysl? Jestes oszustem?

    nikt im za to niczego nie nalicza. Kart kredytowych też nie trzeba
    spłacać - bo i po co skoro żadnych odsetek sie nie nalicza.
    Nie splaca sie kart kredytowych ale kredyt wziety za pomoca karty.
    Ty bna grupie banki jestes i tego nie wiesz? To zaczyna mnie nie dziwic, ze
    bulisz bankowi ile wlezie i jeszxcze klaszczes, jak ty karte kredytowa
    splacasz:)))
    Ja splacam wziety kresdyt a nie karte:)
    I to prawda, poniewaz karty kredytopwej sie nie splaca jest wydawana za
    darmo i nie ma zadnych kosztow zwiazanych z jej posiadaniem nie ma tez
    odsetek za kkarte kredytowa.

    Jesteś chyba najśmieszniejszym trolem na tej grupie.

    Przegladnij swoje wpisy i powiedz:
    dlaczego nie chcesz placic za rachunki?
    dlaczego musisz splacac karte kredytowa?
    Czy wydanie samej karty cos kosztuje, ze musisz to splacac i jest to az tak
    drogie, ze rozkladaja to na raty?

  • 50. Data: 2009-12-18 23:08:28
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message

    > Skąd to ograniczenie tylko do bankomatów należących do banków?

    Z umowy miedzy bankowej z przed chyba 30 lat lub lepiej (M. Thather).
    Dlatego zaznaczylem ze chodzi o bankomaty nalezace do bankow, gdyz jest siec
    bankomatow prywatnych ktore pobieraja prowizje. Sa to bankomaty nie nalezace
    do zadnego banku. Czasami wlascielem moze byc wlascicel pub'u. I takowy
    znajduje sie na jego terenie.
    Sa takowe w sklepach nocnych itp. w 90% przypadkow sa wewnatrz. Gdzie
    wlasciciel sklepu czy posesji na ktorej jest ma do niego dostep fizyczny i
    on uzupelnia kase.
    Na 100 bankoamtow moze z 5 bedzie prywatnych.
    Najczesciej mozna je spotkac na seriwsach przy autostradzie. (serwis to
    miejsce gdzie mozna zatankowac, napic sie kawy, zjesc, przespac ect). Kazdy
    taki bankomat ma obowiazek informopwania klienta o wysokosci oplaty
    prowizyjnej przed dokonaniem trnasakcji. Jak mozna sie domyslec sa malo
    popularne:) Ale bedac w pub'ie ktory nie przyjmuje kart.... nie ma
    wyjscia:)) hehehe. Jednym zdaniem chcesz pic!? plac!:)