  • 1. Data: 2004-02-19 11:39:11
    Temat: zajecie wynagrodzenia-komornik sadowy
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    Dostałam zawiadomienie do pracy od KOMORNIKA SADOWEGO o zajęciu
    wynagrodzenia za pracę oraz wierzytelności zasiłku chorobowego i wezwanie do
    dokonywania potraceń.Najciekawsze jest to że kredyt który żyrowałm zaczynał
    sie osiem lat temu i od tej pory nie dostałam żadnego zawiadomienia że
    zobowiazania nie są spłacane.
    Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam
    możliwość odwołania się.
    kasia

  • 2. Data: 2004-02-19 12:18:09
    Temat: Re: zajecie wynagrodzenia-komornik sadowy
    Od: "Randal" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zobowiazania nie są spłacane.
    > Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam

    Mysle ze lepiej zadac to pytanie na news:pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2004-02-19 12:38:00
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam
    > możliwość odwołania się.

    Myślę, że dość słabym pomysłem jest szukanie pomocy na tej grupie, bo to
    ntg.
    Co do pl.soc.prawo - obawiam się, że nie ma sensu tracić czasu, bo
    merytorycznie poziom tam jest dalece niewystarczający.
    Poza tym jeśli nie masz o tym wszystkim pojęcia, to lepiej idź osobiście do
    jakiegoś prawnika, który to za Ciebie poprowadzi, bo w przeciwnym razie
    czas, który zmarnujesz na dochodzenie do właściwych rozwiązań może nie być
    wart wydanych pieniędzy za poradę. Tym bardziej, że skutek może być
    opłakany.

    Na marginesie - przypuszczam, skoro nic wcześniej nie wiedziałaś, że sprawa
    jest prowadzona z wniosku banku, że było wydane BTE i że być może trzeba
    będzie wytoczyć powództwo egzekucyjne. Tak więc bez dokładnej znajomomości
    dokumentów i stanu faktycznego nikt Ci specjalnie nie jest w stanie pomóc.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-02-19 18:21:59
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

    Na Twoim miejscu pierwsze kroki kierowałabym do instytucji, która jest
    wierzycielem i tam ustaliłabym czy wysyłali jakieś zawiadomienia i gdzie (może
    zmieniłaś adres?) i w ogóle jak cała sprawa wygląda. Najlepiej byłoby
    zasięgnąć opinii prawnika, ale zanim do niego pójdziesz ustal pewne fakty i
    przede wszystkim zapytaj w banku czy istnieje możliwość zapłaty należności na
    drodze jakiegoś porozumienia z Bankiem, a nie na drodze egzekucyjnej. Moim
    zdaniem jeśli nie zostało wysłane do Ciebie żadne zawiadomienie, to nie mogą
    obciążyć Cię kwotą odsetek karnych. Mogą natomiast mimo, że nie dostałaś
    zawiadomienia żądać od ciebie zapłaty należności głównej.
    Acha, rozmowa z komornikiem nie ma sensu. On po prostu robi to co mu zlecił
    wierzyciel na podstawie jakiegoś tytułu prawnego.

  • 5. Data: 2004-02-19 23:16:22
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Kasia wrote:
> [...]
    > zobowiazania nie są spłacane.
    > Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam

    Ma prawo oczywiscie. Proponuje uprzejmie udac sie do pana Komornika i
    poprosic o wypis z:
    1. BTE z klauzula wykonalnosci
    2. poinformowanie o prowadzonych egzekucjach od innych wspołdłużników
    (tj. pozyczkobiorcow i zyrantow) poniewaz solidarnie odpowiadaja za dlug.
    3. Wskazanie komornikowi majatku w.w. osob z ktorych moze byc prowadzona
    egzekucja (czyt. dupochron dla ciebie)

    Mozesz odwolac sie od kazdej decyzji komornika do sadu rejonowego w
    ciagu 7/14 dni ( pisze to wyraznie na tytule egzekucyjnym na dole zwykle)

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2004-02-23 07:54:33
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Na marginesie - przypuszczam, skoro nic wcześniej nie wiedziałaś, że
    sprawa
    > jest prowadzona z wniosku banku, że było wydane BTE i że być może trzeba
    > będzie wytoczyć powództwo egzekucyjne.

    Oczywiscie powodztwo PRZECIWegzekucyjne :-)
    Jezeli kwestionujesz poprawnosc dzialan komornika, to oczywiscie mozesz
    zlozyc w terminie tygodnia skarge na jego cznynnosci do Sadu Rejonowego,
    przy ktorym komornik dziala. Skarga dotyczy jedynie prawidlowosci
    podejmowanych przez komornika czynnosci, nie mozna ta droga kwestionowac
    samego tytulu wykonawczego, na podstawie ktorego prowadzona jest egzekucja.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 7. Data: 2004-02-26 13:53:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
    > sprawa
    >
    > Oczywiscie powodztwo PRZECIWegzekucyjne :-)

    No pewnie :)) Nawet o tym magisterkę piszę :) Swoją drogą całkiem ciekawe
    problemy mogą wyniknąć w związku z takimi powództwami, ale to już NTG.

    Pozdrawiam,
    Washko