  • 1. Data: 2003-10-09 14:39:31
    Temat: zalozmy taka sytuacje...
    Od: mierzwoj <mierzwoj@WYWAL_TOpoczta.onet.pl>

    czesc;

    ktos ma mi przelac pieniadze na moje konto z innego banku. Idziemy razem z
    tym "ktosiem" do jego banku i on przy mnie wykonuje eliksir na moje konto.
    Wrecza mi potwierdzenie jako dowod i sie rozchodzimy. Ale on wraca i
    jeszcze przed sesja elixiru wychodzacego z moimi plecami odwoluje ten
    przelew. Rezultat - ja nie dostaje pieniedzy.

    Pytanie: czy takie odwolanie jest mozliwe?

    --
    __________________________
    Pozdrawiam i dziekuje

  • 2. Data: 2003-10-09 14:50:47
    Temat: Re: zalozmy taka sytuacje...
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > z moimi plecami odwoluje ten przelew. Rezultat - ja nie dostaje
    > pieniedzy.
    >
    > Pytanie: czy takie odwolanie jest mozliwe?

    Zależy to od banku ale zwykle tak.

  • 3. Data: 2003-10-09 15:32:39
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    8...@c...softax.local,
    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>:

    > Zależy to od banku ale zwykle tak.

    Potwierdzam.
    I uzupelniam - nawet nie musi odwolywac, wystarczy, ze nie bedzie
    wystarczajacych srodkow (w wielu bankach to sie od razu nie okaze).

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-10-09 15:49:39
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "mierzwoj" <mierzwoj@WYWAL_TOpoczta.onet.pl> wrote in message
    8.20...
> [...]
    > jeszcze przed sesja elixiru wychodzacego z moimi plecami odwoluje ten
    > przelew. Rezultat - ja nie dostaje pieniedzy.

    załóż sobie na chwilę konto w tym banku.
    Podejdzcie do okienka, niech on wypłaci gotówkę i od razu zaraz ją wpłaci na
    twoje konto.
    Oczywiście gotówki nie trzeba oglądać, wszystko na papierze.
    Takiego "przelewu" nie da się już cofnąć.
    Zabawa jest opłacalna przy większych kwotach, przy mniejszych szkoda
    zachodu.

  • 5. Data: 2003-10-09 15:58:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mierzwoj <mierzwoj@WYWAL_TOpoczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > przelew. Rezultat - ja nie dostaje pieniedzy.
    >
    > Pytanie: czy takie odwolanie jest mozliwe?

    Zalezy od banku, zwykle tak.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 6. Data: 2003-10-09 17:17:30
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "mierzwoj" <mierzwoj@WYWAL_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    8.20...
    > Pytanie: czy takie odwolanie jest mozliwe?

    Nie jest możliwe. Skoro bank wystawił mu potwierdzenie wykonania przelewu,
    to mu go nie cofnie.

  • 7. Data: 2003-10-09 17:38:45
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/9/2003 7:17 PM, Użytkownik SP9LWH napisał:
    > Nie jest możliwe. Skoro bank wystawił mu potwierdzenie wykonania przelewu,
    > to mu go nie cofnie.

    Wez pod uwage, ze to w wiekszosci przypadkow (przelewy zewnetrzne)
    jest "potwierdzenie _przyjecia_ przelewu do realizacji" a nie
    "potwierdzenie wykonania przelewu"...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 8. Data: 2003-10-09 17:46:26
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "SP9LWH" <s...@a...pl> writes:

    > Użytkownik "mierzwoj" <mierzwoj@WYWAL_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    8.20...

    > Nie jest możliwe. Skoro bank wystawił mu potwierdzenie wykonania
    > przelewu, to mu go nie cofnie.

    Bank nie wystawił mu potwierdzenia wykonania przelewu tylko
    potwierdzenie przyjęcia zlecenia przelewu.

    Potwierdzenie wykonania można niekiedy uzyskać także ale to inny
    papierek i odbierany później...

  • 9. Data: 2003-10-09 18:21:27
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87r81m718t.fsf@cauchy.softax.local...
    > Bank nie wystawił mu potwierdzenia wykonania przelewu tylko
    > potwierdzenie przyjęcia zlecenia przelewu.

    Wiem, wiem , wiem.:-)
    Autor wątku pyta teoretycznie.
    Czyżby chciał zrobić taki przekręt kupując od kogoś np. pałac albo
    przynajmniej RollsRoysa ?????

    Dlatego skoro twierdzi "potwierdzenie przelewu z marmura", to zakładam, że
    przelewający nie jest w zmowie z pracownikiem banku, a szeregowy pracownik
    banku nie ma interesu mu przelewu wycofać.
    Normalny bank potwierdzenie przelewu wydaje odpłatnie i tylko wtedy , gdy są
    środki na koncie.

  • 10. Data: 2003-10-09 18:27:29
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87r81m718t.fsf@cauchy.softax.local...
    > Potwierdzenie wykonania można niekiedy uzyskać także ale to inny
    > papierek i odbierany później...

    Ja takie płatne POTWIERDZENIE WYKONANIA odbieram dość często, od razu przy
    zleceniu przelewu do Urzędu Celnego.
    I tylko na takiej podstawie wydają mi towar.
    Ciekawe czy "mój" bank wycofałby takie potwierdzone zlecenie?-(
    Potem bym wszystkich przepraszał, że VAT i cło poszły się ....