  • 11. Data: 2009-06-10 14:09:50
    Temat: Re: zbliżeniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 10 Cze, 15:42, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > <k...@w...pl> wrote in message

    a.googlegroups.com...

    > A niby skad bedzie znal PIN? Po przekroczeniu 50 pln (w sumie)

    To jest gorna wartosc pojedynczej transakcji

    >lub 4
    > kolejnych transakcji bez autoryzacj

    Kazda o wartosci do 50 zl. Mozna w Zabce poprosic o cztery kupki po 40-
    pare zl kazda i kasowac osobno.

    >i nastepna jest online przy uzyciu PINu.

    Pytanie, do kiedy jest trzymana ta informacja na chipie karty -
    bezterminowo i za tydzien pierwsza transakcja zacznie sie od
    poproszenia o PIN ?

    > Podejrzewam, ze te obawy sa spowodowane nieznajomoscia dzialania takiej
    > karty.

    Dzwonilem na infolinie bzwbk z rok temu, jak wprowadzili.

  • 12. Data: 2009-06-10 15:07:08
    Temat: Re: zbli?eniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    k...@w...pl pisze:

> [...]
    >

    > Pytanie, do kiedy jest trzymana ta informacja na chipie karty -
    > bezterminowo i za tydzien pierwsza transakcja zacznie sie od

    Rozwieję wątpliwości, sprawdzone w praktyce - nie prosi o autoryzację
    pinem po 4 transakcji. Każą powyżej 50 - tak. Więc oczywiście - można
    pykać i po 5 zł dowolną ilość razy to wyczerpania środków.

    Pozdr,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-06-10 15:08:57
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@w...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > To jest gorna wartosc pojedynczej transakcji

    Tak, o ile ta pojedyncza nastepuje bezposrednio po transakcji online.
    Sprobuj dokonac 3 transakcji offline po 20 pln :).

    > Kazda o wartosci do 50 zl. Mozna w Zabce poprosic o cztery kupki po 40-
    > pare zl kazda i kasowac osobno.

    Probowales?

    > Pytanie, do kiedy jest trzymana ta informacja na chipie karty -
    > bezterminowo i za tydzien pierwsza transakcja zacznie sie od
    > poproszenia o PIN ?

    Tam jest po prostu licznik, po przekroczeniu wartosci krytycznej transakcja
    nie przechodzi.

    MK

  • 14. Data: 2009-06-10 15:10:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomek Głowacki" <t...@t...pl.zx> wrote in message

    > Rozwieję wątpliwości, sprawdzone w praktyce - nie prosi o autoryzację
    > pinem po 4 transakcji. Każą powyżej 50 - tak. Więc oczywiście - można
    > pykać i po 5 zł dowolną ilość razy to wyczerpania środków.

    A czy przypadkiem te "srodki" to nie 50 PLN?

    MK

  • 15. Data: 2009-06-10 19:22:00
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > Może ludzie są już uczciwi:)
    >
    > Pewnym ograniczeniem może być odległość - do czytnika trzeba kartę
    > przyłożyć dosyć blisko. Nie sądzę jednak, że jest to problem którego
    > nie uda się obejść..

    A czemu nie da się tak z normalną kartą z chipem? To znaczy nie
    zbliżeniowo, ale poprzez włożenie na chwilę w szczelinę czytnika, ale
    tak samo bez autoryzacji. Czy jest jakaś trudność w wepchnięciu takiego
    trybu małych płatności do zwykłej debetówki czy kredytówki z chipem? I
    odpadłby problem nieautoryzowanego zdalnego fraudu.
    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2009-06-10 19:33:53
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    MK pisze:
    > "Tomek Głowacki" <t...@t...pl.zx> wrote in message

    > A czy przypadkiem te "srodki" to nie 50 PLN?
    >
    > MK

    Nie, można mieć np. 250 zł i kupować za to ciągle po 3 piwa i nie
    autoryzuje pinem. Mniej więcej takie transakcje się odbywają na
    rzeczonych festiwalach.

    Pozdr,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-06-10 19:41:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MK pisze:
    > <k...@w...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > Tak, o ile ta pojedyncza nastepuje bezposrednio po transakcji online.
    > Sprobuj dokonac 3 transakcji offline po 20 pln :).

    Czy mowisz z praktyki czy teoretyzujesz?
    Zawsze trzecia transakcja powodujaca w sumie przekroczenie 50 zl od
    odtatniego podania pin wymusza zadanie PIN? Jaka karta miales takie
    zachowania?

    Banki podaja jedynie wartosc pojedynczej transakcji.

    http://www.zblizeniowa.pl/pages/index.php

    Infolinia BZWBK po wprowadzeniu swoich kart podawala, ze limit dzienny
    200 zl na bezstykowe do momentu zadania pin a pojedyncza do 50 zl.
    Nie spytalem o to, czy nastepnego dnia licznik rusza od nowa, jesli nie
    bylo 200 zl na bezstykowe.

    > Probowales?

    > Tam jest po prostu licznik, po przekroczeniu wartosci krytycznej
    > transakcja nie przechodzi.

    Czyli bezterminowo trzyma ta informacje?
    Probowales? Nastepnego dnia czy po kilku dniach nieuzywania karty
    licznik wymusza podanie PIN jako pierwszej transakcji?

  • 18. Data: 2009-06-10 19:46:00
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...pl.zx>

    Tomek Głowacki pisze:

    > Nie, można mieć np. 250 zł i kupować za to ciągle po 3 piwa i nie
    > autoryzuje pinem. Mniej więcej takie transakcje się odbywają na
> [...]

    Poprawka - uwzględniając limit dzienny transakcji, te 250 zł rzuciłem
    tak z kosmosu (bo limit dzienny to zdaje się albo te 250 albo 200 -
    zerknę w papier).

    Pozdr,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-06-10 21:37:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > Czy mowisz z praktyki czy teoretyzujesz?

    Takie byly zalozenia i tak to powinno dzialac...

    > Zawsze trzecia transakcja powodujaca w sumie przekroczenie 50 zl od
    > odtatniego podania pin wymusza zadanie PIN? Jaka karta miales takie
    > zachowania?

    Uzywalem testowo tylko Maestro, a tam wszystkie transakcje byly autoryzowane
    online. Jak bede sie rozstawal z ktoras z kolejnych karta to sobie wyrobie
    MC zeby potestowac.

> [...]
    > zl na bezstykowe do momentu zadania pin a pojedyncza do 50 zl.
    > Nie spytalem o to, czy nastepnego dnia licznik rusza od nowa, jesli nie

    Przeciez zaladowana na mikroprocesor kasa znika w 'konta'. Zauwazyles zeby
    zniknalo wiecej niz 50 pln?

    > Czyli bezterminowo trzyma ta informacje?
    > Probowales? Nastepnego dnia czy po kilku dniach nieuzywania karty licznik
    > wymusza podanie PIN jako pierwszej transakcji?

    Tak to modelowo powinno dzialac.

    MK

  • 20. Data: 2009-06-10 21:38:36
    Od: Rafał Błachnio <r...@a...invalid>

    W dniu 2009-06-10 15:45, k...@o...pl pisze:
    > Pewnym ograniczeniem może być odległość - do czytnika trzeba kartę
    > przyłożyć dosyć blisko. Nie sądzę jednak, że jest to problem którego
    > nie uda się obejść..

    W Japonii osaifu keitai funkcjonuję już kupę czasu i jakoś nie słychać o
    jakichś masowych fraudach.

    --
    Raf