-
71. Data: 2012-10-22 00:18:10
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 18 Oct 2012 14:07:08 +0200, Chris94
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> Wczoraj moje konto zostało obciążone transakcja wykonaną kilka dni
temu
> przy pomocy tej karty.
I co bank na to?
Ciekawe czy bank ma automatyczne procedury usuwania takiej transakcji
czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank bezczelnie taka
transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty) zaksieguje?
--
Marek
-
72. Data: 2012-10-22 21:24:06
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Marek <f...@f...com> writes:
> I co bank na to? Ciekawe czy bank ma automatyczne procedury usuwania
> takiej transakcji czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank
> bezczelnie taka transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty)
> zaksieguje?
Cieszyłbym się, jeśli bank zdejmie taką transakcję po zgłoszeniu
reklamacji :-)
Widocznie karta była słabo zastrzeżona (przez bank).
--
Krzysztof Halasa
-
73. Data: 2012-10-23 00:52:53
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Mon, 22 Oct 2012 00:18:10 +0200, Marek napisał(a):
>> Wczoraj moje konto zostało obciążone transakcja wykonaną kilka dni
> temu
>> przy pomocy tej karty.
>
> I co bank na to?
> Ciekawe czy bank ma automatyczne procedury usuwania takiej transakcji
W cuda wierzysz?
> czy jak właściciel rachunku nie zareklamuje to bank bezczelnie taka
> transakcje (z wcześniej zastrzeżonej karty) zaksieguje?
Dokładnie tak właśnie się stało!
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')
-
74. Data: 2012-10-23 23:07:13
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 23 Oct 2012 00:52:53 +0200, Chris94
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
> Dokładnie tak właśnie się stało!
To jeśli ma sens zastrzeganie karty, skoro to nie działa. Ciekawe co
na to prawo bankowe, bo księgowanie takiej transakcji jest niczym
innym jak próba wyludzenia.
--
Marek
-
75. Data: 2012-10-24 01:50:41
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Tue, 23 Oct 2012 23:07:13 +0200, Marek napisał(a):
> On Tue, 23 Oct 2012 00:52:53 +0200, Chris94
> <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
>> Dokładnie tak właśnie się stało!
>
> To jeśli ma sens zastrzeganie karty, skoro to nie działa. Ciekawe co
> na to prawo bankowe, bo księgowanie takiej transakcji jest niczym
> innym jak próba wyludzenia.
Ponieważ to była transakcja na niewielką kwotę, więc gdybym ją
zareklamował, to zapewne bank by ją uznał.
W przypadku transakcji na dużą kwotę, wynik takiej reklamacji już wcale
nie byłby oczywisty.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')
-
76. Data: 2012-10-25 11:35:51
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Matt <m...@m...ms>
On Sun, 19 Aug 2012 22:47:31 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:
mmk, na Twoją prośbę w innym wątku piszę, że szwagierce mbank nie zwrócił
równowartości 150 euro. Poradziłem jej napisanie do Samcika.
Matt
-
77. Data: 2012-10-25 13:54:09
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: mmk <m...@g...com>
W dniu czwartek, 25 października 2012 11:35:56 UTC+2 użytkownik Matt napisał:
> On Sun, 19 Aug 2012 22:47:31 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:
>
>
>
> mmk, na Twoją prośbę w innym wątku piszę, że szwagierce mbank nie zwrócił
>
> równowartości 150 euro. Poradziłem jej napisanie do Samcika.
>
>
>
> Matt
Matt, dzięki za odpowiedź. Ja właśnie w sprawie Samcika...
1 września napisałem do Samcika maila nt. wrocławskich biletomatów, podając jako
przykład braku należytych zabezpieczeń przypadek Twojej szwagierki, znany mi z tego
wątku.
Przy okazji jednego z ostatnich wpisów Samcika:
http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
e-trzeba-znac-PIN-u-do.html napisałem do niego jeszcze raz, przypominając mu ponownie
o tym przypadku. Wspomniałem również, że mBank nie uznał reklamacji Twojej szwagierki
w całości, potrącając sobie 150 Euro.
Tym razem Pan Samcik bardzo się tym zainteresował i poprosił o potwierdzenie, czy na
pewno nic w kwestii zwrotu całej kwoty się nie zmieniło. Jak czytam, niestety nie, w
związku z czym przekazuję prośbę Samcika o kontakt Twój lub szwagierki bezpośrednio
do niego, na adres m...@a...pl. Pan Samcik chciałby się zająć tą sprawą,
ale potrzebuje relacji z pierwszej ręki i oczywiście wszelkich dokumentów i
korespondencji z bankiem.
-
78. Data: 2012-10-29 12:36:18
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: Matt <m...@m...ms>
On Thu, 25 Oct 2012 13:54:09 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:
> Przy okazji jednego z ostatnich wpisów Samcika:
> http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
e-trzeba-znac-PIN-u-do.html
> napisałem do niego jeszcze raz, przypominając mu ponownie o tym
> przypadku. Wspomniałem również, że mBank nie uznał reklamacji Twojej
> szwagierki w całości, potrącając sobie 150 Euro.
>
> Tym razem Pan Samcik bardzo się tym zainteresował i poprosił o
> potwierdzenie, czy na pewno nic w kwestii zwrotu całej kwoty się nie
> zmieniło. Jak czytam, niestety nie, w związku z czym przekazuję prośbę
> Samcika o kontakt Twój lub szwagierki bezpośrednio do niego, na adres
> m...@a...pl. Pan Samcik chciałby się zająć tą sprawą, ale
> potrzebuje relacji z pierwszej ręki i oczywiście wszelkich dokumentów i
> korespondencji z bankiem.
Napisałem do Macieja Samcika w imieniu mojej szwagierki (oczywiście za jej
pozwoleniem), opisałem szczegółowo zdarzenia, załączyłem skany
korespondencji z mbankiem oraz zestawienie transakcji na rachunku.
Pozdrawiam,
Matt
-
79. Data: 2012-10-29 20:01:58
Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
Od: mmk <m...@g...com>
W dniu poniedziałek, 29 października 2012 12:36:16 UTC+1 użytkownik Matt napisał:
> Napisałem do Macieja Samcika w imieniu mojej szwagierki (oczywiście za jej
> pozwoleniem), opisałem szczegółowo zdarzenia, załączyłem skany
> korespondencji z mbankiem oraz zestawienie transakcji na rachunku.
No i dobrze, nie warto odpuszczać. Myślę, że Samcik jednak może pomóc. Poza tym nie
chodzi przecież tylko o Twoją szwagierkę, ale generalnie o odpowiedzialność banków za
transakcje kartowe niepotwierdzane ani podpisem, ani PIN-em...