  • 1. Data: 2006-05-19 05:13:43
    Temat: zwrost oplat i prowizji
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "GW": Banki znalazły nowe źródło dochodów
    (IAR, tm/19.05.2006, godz. 06:39)

    "Gazeta Wyborcza" opisuje proceder, jaki po cichu prowadzą banki w pogoni za
    zyskiem.

    Dziennik zwraca uwagę, że w pierwszym kwartale tego roku instytucje te
    zarobiły na różnych opłatach i prowizjach półtora miliarda złotych - aż o
    420 milionów więcej niż przed rokiem.

    Gazeta wskazuje, że ta wielka suma uzbierała się z pozornie niewielkich
    podwyżek, na przykład podniesienia o złotówkę czy półtorej miesięcznej
    opłaty za prowadzenie konta osobistego, jak w przypadku PKO BP czy BPH. ING
    Bank Śląski wprowadził z kolei 50-groszową podwyżkę za przelewy zlecane
    przez telefon.

    Gazeta zauważa, że ostatnio bankowcy znaleźli nowe źródło dochodów. Jeszcze
    niedawno zadowalali się comiesięczną opłatą za prowadzenie konta, a przelewy
    dokonowane przez internet były darmowe. Ale ostatnio jeden po drugim banki
    zaczęły wprowadzać opłaty za realizowanie internetowych zleceń. Dziennik
    podkreśla, że już niemal wszystkie wielkie banki każą sobie za to płacić.

    Więcej o bankowych podwyżkach - w "Gazecie Wyborczej".
    http://banki.onet.pl/1325214,wiadomosci.html

  • 2. Data: 2006-05-19 05:24:10
    Temat: Re: zwrost oplat i prowizji
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,33553
    39.html?skad=rss

  • 3. Data: 2006-05-19 06:02:40
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    Przeca dawno o tym pisalem, ze banki w Polsce zarabiaja wlasnie na
    oplatach...
    I najwiekszym dochedem banku to oplaty za prowadzenie rachunku, a swoja
    droga raz jeszcze napisze, co to za gospodarz pieniedzy ktory za ich
    pozyczanie kaze sobie slono placic... hehe niedosc, ze zbiera od ludzi kase
    i ma na duze zakupy obligacji za ktore Wy zaplacicie to jeszcze za ta kase
    za ktora kupil te obligacje Wy jeszcze zaplaciliscie im...
    Juz to pisalem, ze Polacy nie umieja szanowac zlotowki, bo jak jest podwyzka
    o 50gr czy 1 zl. to malo kto sie tym przejmie bo co to zlotowka... ale
    pomnozyc przez iles milionow kont to juz da piekna kwote...

  • 4. Data: 2006-05-19 06:13:47
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > podwyzka o 50gr czy 1 zl. to malo kto sie tym przejmie bo co to
    > zlotowka... ale pomnozyc przez iles milionow kont to juz da piekna

    A co mnie obchodzi, ile kont ma bank i jaki mam wpływ na to, że wszystkie
    wprowadziły tę złotówkę w TOiP? Jeśli ja mam xxxx złotych na koncie, to nie
    uważam, żebym nie szanował złotówki, płacąc ją za obsługę konta...

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 5. Data: 2006-05-19 07:03:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    I.b. wrote:
    > Przeca dawno o tym pisalem, ze banki w Polsce zarabiaja wlasnie na
    > oplatach...
    > I najwiekszym dochedem banku to oplaty za prowadzenie rachunku,

    1.5 mld, to wg ciebie największe dochódy banków?
    To trzeba uciekać, bo ten bank bankrutuje.

  • 6. Data: 2006-05-19 07:52:48
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Przeca dawno o tym pisalem, ze banki w Polsce zarabiaja wlasnie na
    > oplatach...
    > I najwiekszym dochedem banku to oplaty za prowadzenie rachunku,

    Pamietam ze studiów, wyklady z bankowosci rok 1997, pani profesor mówila o
    tym, ze poki co, prowadzenie rachunków itp jest darmowe tzn.banki zarabiają
    na pieniazu z depozytów, ale z uwagi na to, ze maleją stopy procentowe i
    kurczy sie marza odsetkowa, bardzo prawdopodobne jest podniesienie oplat i
    prowizji.

    Slusznosc tej tezy odczulem w pekao sa dosyc szybko. ;-)