  • 1. Data: 2006-05-18 19:54:55
    Temat: Lukas czy BPH? Proszę o radę
    Od: Zagłoba <n...@m...pl>

    Witam,

    mam prośbe o radę - otóż potrzebuję założyć konto indywidualne oraz
    zrobić kartę kredytową, najchętniej w tym samym banku. Konieczny warunek
    to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym
    sądzicie i co radzicie?
    Z góry dzięki i pozdrawiam.
    Zagłoba

  • 2. Data: 2006-05-18 21:04:52
    Temat: Re: Lukas czy BPH? Proszę o radę
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    > to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym

    BPH w pewnych sytuacjach jest OK.
    Niestety nie wiadomo co bedzie za kilka miesięcy z tym bankiem

    JR

  • 3. Data: 2006-05-18 21:12:43
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Zagłoba napisał(a):
> [...]
    > zrobić kartę kredytową, najchętniej w tym samym banku. Konieczny warunek
    > to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym

    Zdecydowanie Lukas. W BPH zawsze znajdą pomysł jak z Ciebie ściągnąć
    jakąś kasę, poza tym nie wiadomo co wymyślą po połączeniu części BPH z
    PeKaO. W Lukasie dodatkowo trwa teraz promocja.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 4. Data: 2006-05-19 06:37:07
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym
    > sądzicie i co radzicie?

    Lukas jest pelen drobnych pulapek ale jesli jestes ostrozny to na ekonciPRO
    zarobisz duzo wiecej niz w BPH, ponadto za wyrobienie KK w Lukasie dostajesz
    bodajze 50zl ;-)
    sa tez inne powody dla ktorych zdecydowanie odradzam BPH

  • 5. Data: 2006-05-19 08:19:16
    Od: "Curiuos" <c...@m...pl>

> [...]
    > zrobić kartę kredytową, najchętniej w tym samym banku. Konieczny warunek
    > to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym

    Z dwojga zlego Lukas jest tanszy i bardziej przewidywalny.

  • 6. Data: 2006-05-19 09:44:05
    Temat: Re: Lukas czy BPH? Proszę o rad
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > sa tez inne powody dla ktorych zdecydowanie odradzam BPH

    Jakie??

    pl

  • 7. Data: 2006-05-24 21:40:40
    Od: "Piterson" <p...@h...plx>

    Zagłoba <n...@m...pl> napisał(a):
> [...]
    > zrobić kartę kredytową, najchętniej w tym samym banku. Konieczny warunek
    >
    > to obsługa przez internet. Biorę pod uwagę Lukas Bank oraz BPH. Co o tym

    Witaj!

    Mogę Ci zdecydowanie polecić LUKAS Bank. Rodzice mieli kiedyś konto w PBK,
    później w BPH... co jakiś czas przychodziły na wyciągu większe opłaty za to
    konto, a w LUKAS Banku cały czas są takie same i poza tym to uczciwy bank,
    jestem z niego zadowolony.

    Ktoś wspomniał o promocjach, rzeczywiście jak teraz otworzysz konto w LUKAS
    Banku to dostajesz pendrive i możesz jeszcze wygrać laptopa, a kartę
    kredytową otrzymasz za darmo, a do Maximy PLUS jeszcze dostaniesz 50zł w
    prezencie, hehe.

    Mimo wszystko, jeśli mam Ci dobrze polecić, to wybierz konto i kartę VISA
    Classic, będziesz miał podgląd wszystkiego przez internet, gdyż Maxima PLUS
    nie ma dostępu przez internet i nie można nią płacić w internecie.

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 8. Data: 2006-05-24 22:08:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piterson [###p...@h...plx.###] napisał:

> [...]
    tym
    > to uczciwy bank, jestem z niego zadowolony.

    W wypadku LUKAS-a są dwa jednak pewne minusy. Mniejsza dostępność
    placówek bankowych, które są tylko w dużych miastach. Zamiast podpisu
    elektronicznego przy obsłudze via Internet stosują token, który jest
    moim zdaniem mniej wygodnym rozwiązaniem, a wcale nie bezpieczniejszym
    przy inteligentnym użytkowaniu klucza.

    LUKAS gro swoich środków inwestuje w kredyty gotówkowe przy zakupach
    towarów. Nie znalazłem na ich stronach informacji o gwarantowaniu
    wkładów przez Skarb Państwa - ale jeśli nie mają gwarancji, to
    potencjalnie istnieje większe zagrożenie, niż w wypadku BPH. Choć
    upadłość jest mało prawdopodobna.

    Mają stosunkowo niewiele w stosunku do BPH bezprowizyjnych bankomatów.

    Co do kosztów prowadzenia, to chyba jest to korzystniejsza oferta od
    BPH. Po - przyznam pobieżnym - przejrzeniu w sumie mamy tylko opłatę
    za samo prowadzenie (przy wyższym saldzie nie ma opłaty) i za
    posiadanie tokena.

    Gorzej już z ofertą kart kredytowych, bo w BPH przedłużenie jest
    darmowe, o ile się faktycznie tej karty używa, natomiast w Lukasie
    kosztuje już 50 zł.

    Natomiast LUKAS może być jedyną alternatywą w wypadku przejęcia BPH
    przez PEKAO SA, gdyż z tego co wiem system obsługi przez internet kont
    w PEKAO SA to porażka. LUKAS ma to lepiej zorganizowane, z tego co
    widziałem.

  • 9. Data: 2006-05-24 23:04:27
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 25 May 2006 00:08:37 +0200, na pl.biznes.banki, Robert Tomasik
    napisał(a):

> [...]
    > wkładów przez Skarb Państwa - ale jeśli nie mają gwarancji, to
    > potencjalnie istnieje większe zagrożenie, niż w wypadku BPH. Choć

    To depozyty w BPH są gwarantowane przez Skarb Państwa? Ciekawa koncepcja,
    ciekawe tylko czemu SP miałby cokolwiek gwarantować klientom prywatnego
    banku.

    pzdr
    konlin

  • 10. Data: 2006-05-25 06:52:50
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > W wypadku LUKAS-a są dwa jednak pewne minusy. Mniejsza dostępność
    > placówek bankowych, które są tylko w dużych miastach. Zamiast podpisu

    Mile mnie połechtałeś :) Więc mieszkam w dużym mieście
    a mówią, że Kielce to dziura :)

    > Mają stosunkowo niewiele w stosunku do BPH bezprowizyjnych bankomatów.

    W zasadzie przy e-konto Pro można korzystać ze wszystkich euronetów.
    W miastach to powinno być wystarczające. Niemniej jednak w Pekao
    miałem nieco większy wybór, w tym bankomat pod blokiem..

> [...]
    > BPH. Po - przyznam pobieżnym - przejrzeniu w sumie mamy tylko opłatę
    > za samo prowadzenie (przy wyższym saldzie nie ma opłaty) i za

    Za posiadanie tokena też nie ma opłaty - jeśli się z niego korzysta
    co najmniej raz w miesiącu - co chyba nie jest trudne.

> [...]
    > przez PEKAO SA, gdyż z tego co wiem system obsługi przez internet kont
    > w PEKAO SA to porażka. LUKAS ma to lepiej zorganizowane, z tego co

    Tu się nie zgodzę. Bawiłem się chwilę wersją demo e-konta
    dostępną na stronie lukasa - mam wrażenie, że jest to jeszcze
    program w wersji beta. Toporny, z małą ilością informacji,
    z błędami. Ale może to tylko wersja demo tak źle działa?

    Sam planuję przeprowadzkę z Pekao do Lukasa - ale jeszcze nie
    jestem do końca przekonany...

    Miroo