  • 1. Data: 2010-03-28 11:44:57
    Temat: zyski kapitalowe a surowce
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Jak to jest z zyskami kapitalowymi na surowcach? Jesli załóżmy kupilem
    kiedyś trochę złota po cenie 1000zł/uncje a teraz chce sprzedać za 3000zł/
    uncje to musze placic jakies podatki od zysków? CO jesli nie mam zadnych
    dowodów zakupu?

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2010-03-29 09:10:36
    Temat: Re: zyski kapitalowe a surowce
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uncje to musze placic jakies podatki od zysków? CO jesli nie mam zadnych

    Kupiłeś fizycznie w sztabkach/monetach? Jeśli fizycznie, to rozliczenie
    powinno być zgodne z ogólnymi zasadami opodatkowania i wlicza się w dochód z
    pracy (podatek progresywny). Tak samo jest, gdybyś kupował waluty w kantorze
    i sprzedawał po wyższych cenach.
    Ale wiadomo, że jak się to robi fizycznie i do tego anonimowo (np. w
    kantorze nikt o nazwisko nie pyta), to nie ma szans na sprawdzenie takiej
    osoby czy powinna zapłacić podatek czy nie.
    Jeśli jednak złoto kupiłeś i jesteś gdzieś zarejestrowany pod nazwiskiem, to
    wtedy lepiej zapytać US co zrobić, ale na 99% zapłacisz podatek od zysku
    (gorzej jeśli nie masz dowodu zakupu, bo wtedy mogą Ci naliczyć cenę zakupu
    = 0zł i zapłacisz podatek nie od dochodu, ale od przychodu ze zbycia).
    Jeśli złoto kupiłes jako instrument finansowy, to wtedy rozlicz to jak
    zwykłe pochodne.
    Dombrek

  • 3. Data: 2010-03-29 17:17:57
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłeś fizycznie w sztabkach/monetach? Jeśli fizycznie, to rozliczenie

    Złoto fizyczne. Własciwie to dopiero kupuję i zastanawiam się co może ode
    mnie chcieć US za 20-30 lat kiedy je będę sprzedawał. Dzięki za odpowiedz.

    Pozdr,L.

  • 4. Data: 2010-03-29 18:56:36
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    ViRuS wrote:
    > Złoto fizyczne. Własciwie to dopiero kupuję i zastanawiam się co może
    > ode mnie chcieć US za 20-30 lat kiedy je będę sprzedawał. Dzięki za
    > odpowiedz.
    Za 20-30 lat USa juz nie bedzie. (No chyba, ze ruski albo niemiecki masz
    na mysli). Hihi

    http://PokonacRynek.blogspot.com - analiza techniczna, giełda, prognozy
    i przemyślenia.