  • 131. Data: 2021-01-04 03:19:04
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Sam znasz ten program GpsTest. A w nim ani wzmianki w oknie głównym o
    > "EGNOSS", flagi satelitów systemu GNSS i SBAS to faktycznie nie ich
    > własne symbole a tylko flagi państw właścicieli danych satelitów. W
    > objaśnieniach każą "EGNOS" utożsamiać z Unią Europejską. Natomiast
    > "WAAS" z USA, "MSAS" z Japonią "SDCM" z Rosja itd.

    Więc chyba dobrze ,,każą''. [buntowałbym się, gdyby mnie kazano...]

    > Tak więc niezupełnie się to zgadza z tym co napisałeś.

    Co konkretnie nie zgadza się?

    > Mam i teraz juz 101 raz o tym piszę. Nie pamiętasz już że pisałem także
    > o E1 i L1?

    Pamiętam, że myliłeś satelity EGNOSS z satelitami Galileo.

    Pytam więc wprost:
    - widzisz około 10 satelitów z flagą UE w części GNSS?
    - masz dokładność poziomą ~1 metra na wolnej przestrzeni?
    - widzisz może akurat teraz numerki:
    E24, E03, E31, E33, E26, E08, E01, E13, E18, E07, E20

    Podawałeś numery 136 i bodajże 123 -- to akurat numery satelitów
    EGNOSS, nie satelitów Galileo.

    --
    Ene

  • 132. Data: 2021-01-04 03:24:39
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    Eneuel pisze:

    > Dlaczego aż problem? Nie zobaczysz żadnego tuż nad głową, więc
    > trudniej ocenisz wysokość npm, ale konstelacje czwórek znajdziesz > także nad
    biegunami.

    Wysokość gruntu/wody npm znajdziesz dzięki mapom (będziesz miał
    położenie poziome) i dodasz wysokość swoją nad grunt/wodę.

    --
    Ene

  • 133. Data: 2021-01-04 03:29:36
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Nie tylko daleko od ptaków - w gesty las po prostu nie da się wjechać,
    > leśnych dróżek też lepiej z różnych względów lepiej nie blokować.

    W Białymstoku drzewa rosną blisko parkingów -- nie trzeba wjeżdżać do
    gęstego lasu, by wzbogacić samochodową myjnię... ;)

    --
    Ene

  • 134. Data: 2021-01-04 03:33:28
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Ale co to zmienia w fakcie ze ma się do czynienia z jakimś g*nem które
    > niektórzy postrzegają jako jedno z największych wynalazków ludzkości?

    Nawóz wynalazkiem? Saletra potasowa?... ;)
    https://wynalazki.andrej.edu.pl/wynalazki/32-s/1255-
    saletra

    --
    Ene

  • 135. Data: 2021-01-04 18:27:50
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    Galileo!!!

    > Tylko jedno S.

    Zdecydowanie jedno. [nigdy nie byłem mocny w arytmetyce]

    > The European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS)

    Owszem. [ale jak teraz zamienić 'EGNOSS' w słowniku
    Thunderbirda na 'EGNOS'?... ciemna magia... w OE nie
    było ciemnego motywu... łatwo wstawić coś nowego do
    słownika, ale trudniej to coś usunąć lub poprawić...]

    --
    Ene

  • 136. Data: 2021-01-04 18:51:38
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Ale podobno miał super antenę GSM, tak że obszarem zasięgu bił
    > wszystkich konkurentów. Jako jedyny producent chwalił się tym w
    > reklamach.. Miałeś może okazje przekonać się że to prawda?

    Musiałbym porównać Asusa z innymi telefonami...
    W Wieńcu była taka okazja -- był słaby zasięg Play,
    ale nie porównywałem.

    Ogólnie (wg mnie) warto mieć SIMki różnych operatorów.

    >>> Zwykły. Numerek, czyli co?

    > Chyba chodzi o dane z rubryki "ID"? Zresztą teraz i tak nie
    > widzę bo w domu tego satelity nie widać a na zewnątrz leje
    > deszcz. Nr podam przy najbliższej okazji.

    Gdybyś miał Galileo -- widziałbyś/widywałbyś u siebie (~Poznań)
    naraz dużo (~10) satelitów z flagą UE w części GNSS. Satelity
    SBAS (jeden czy kilka -- obojętne) nie podadzą Ci pozycji.

    --
    Ene

  • 137. Data: 2021-01-04 18:55:28
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Ale co to zmienia w fakcie ze ma się do czynienia z jakimś g*nem które
    > niektórzy postrzegają jako jedno z największych wynalazków ludzkości?

    https://wrc.net.pl/mz-juz-nawet-gowno-jest-lepsze-od
    -diesla-zaprezentowano-ekologiczny-pojazd-napedzany-
    ludzkimi-odchodami

    --
    Ene

  • 138. Data: 2021-01-04 19:18:20
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > Tylko E1 i L1.

    Ile naraz widzisz E1?
    Jakie numerki E1 widzisz naraz?

    > Z ciekawości wyciągnąłem poprzedni telefon i i okazuje sie ze na nim
    > program GPSTest w ogóle nie pokazuje parametru CF.

    Może wersja programu pochodzi z czasów, gdy smartfony widziały tylko L1.

    --
    Ene

  • 139. Data: 2021-01-05 10:21:27
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    trybun pisze:

    > CF GNSS. Dla GPS i Glonass L1, dla Galileo E1, jest jeszcze jakiś
    > japoński satelita - także L1.

    B1 BeiDou nie masz?

    --
    Ene