  • 251. Data: 2021-02-12 12:53:16
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.02.2021 o 17:51, Animka pisze:

    > Było juz nawet pisane, ze Rosjanie posiadają jakieś maszyny do
    > tworzenia sztucznej mgły.

    I to wcale nie musi być "sztuczna mgła".

  • 252. Data: 2021-02-12 12:53:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2021 o 17:20, Krzysztof Halasa pisze:

    > Tak, jaaasne. Pytałem już - jakim samolotem lata od czasu katastrofy
    > pilot jaka, i dlaczego dokładnie takim?
    >
    > Przecież piloci jaka nie zginęli w katastrofie.
    >
    > To, że wszystko to zostało utajnione w imię "polskiej racji stanu" to
    > jest IMHO zbrodnia na polskim społeczeństwie.

    Ale tego że JAK wylądował bez problemów już się nie da utajnić.

    Nie wiem jakim samolotem lata były pilot JAKa ze Smoleńska, możliwe że
    jest już na emeryturze i niczym nie lata. Co to ma do rzeczy na czym
    teraz lata i czy w ogóle lata?

  • 253. Data: 2021-02-12 12:55:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rvgjh9$44e$...@g...aioe.org

    > Nadal niewiele rozumiesz -- EGNOS to współpracujące ze sobą
    > naziemne stacje referencyjne... Same satelity SBAS niewiele dają...

    Jednym słowem - w programie GpsTest jest błąd, który polega na złym
    opisie omawianych funkcji? Np to że w rzeczywistości satelity systemu
    SBAS nie mają nic wspólnego z EGNOS?

    > We mgle czy poza mgłą -- mieli aparaturę pomiarową...

    Obecnie to chyba wszystkie mają, jednak w wypadku dużego zamglenia cała
    zgraja samolotów jest kierowana na inne lotniska. A może w ostatnich
    czasach już to się zmieniło?, mi osobiście nic na ten temat nie wiadomo.
    Nadal bazuję na tym że przy pełnej sprawności samolotowych urządzeń
    pokładowych, przylatując do Warszawy, z powodu mgły można wylądować w
    Gdańsku.

  • 254. Data: 2021-02-12 12:57:38
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rvgjj8$44e$...@g...aioe.org

    > Nie znam tych powodów. ;)
    > [rżnięcie głupa czasami wyprowadza adwersarzy
    > z równowagi... -- powody rżnięcia są różne...]

    Zwykła reakcja na fakty kogoś kto żyje w swoim Matriksie.

    > Swoją opisałem chyba całkiem dobrze -- na mej stronie.
    > Nie ma tam wszystkich pism tej sprawy, ale po co je
    > stawiać? -- skoro nikt ich nie chce czytać...

    Co się dziwisz skoro nie chcesz się dzielić zarobkami za klikanie na
    swoja stronę..

> [...]
    >

    > Ale wg mnie BDG to wybieg PiSu...
    > Jak połączyć BDG z ,,Towariszczem Rabotnym''?... ;)
    > Albo z ,,zerowym PITem''? (PIT niby zero, ale składki
    > ZUS nie są zerowe, więc może tak okazać się, że zerowy
    > PIT kosztuje pracownika więcej niż niezerowy, co akurat
    > Ustawodawca przewidział; zasiłek chorobowy płacony przez
    > ZUS też niekoniecznie jest objęty zerowym PITem... -- tedy
    > komplikacji co niemiara!)
    >

    > Akurat brak rent chorobowych w RP to JEDYNIE ,,zasługa*
    > rządzących, którzy zasłaniają się ,,dyrektywami'' zachodnimi...
    >
    > Wielkie zasługi **chyba** położył tu sam DTusk!!!

    Niech PiS zanim zacznie coś planować to  chociaż teraz trzyma się
    postanowień konstytucji. A te postanowienia są jasne i dodatkowo jakieś
    kilka lat temu potwierdzone werdyktem TK,. Ów trybunał orzekł że podatki
    nie mogą być źródłem ubóstwa obywatela,. Tymczasem władycy doją
    wszystkich równo, dochody na granicy nędzy nikogo nie zwalniają z
    obowiązku płacenia podatku. I  taka menda jedna z drugą mówi jeszcze o
    prawie i sprawiedliwości.

    > Rżniesz głupa -- satelity EGNOS (czy inne SBAS)
    > niewiele Ci powiedzą o Twej pozycji czy Twym czasie.
    > [trochę mnie jednak wyprowadza z równowagi?...
    > mogę jeszcze skasować... na sądowej sali musiałem tak milczeć,
    > by powiedzieć ;) to, co wyżej, ale tak powiedzieć, by mnie nie
    > ukarano za mą szczerość...]
    >
    > EGNOS -- to nie satelity, ale stacje_referencyjne+sposób
    > dostarczania informacji. Można dostarczać satelitami, ale
    > można dostarczać w jakikolwiek inny sposób!
    >
    > Oczywiście nie tylko stacje_referencyjne, ale to one grają
    > tu pierwsze skrzypce...

    Nikt nie mówi "o pomocy", napisałem tylko o tym co pozostaje do
    dyspozycji w razie awarii EGNOS .

    > Jaką sieć? Internet?

    Internet

    > Internetem można słać A-GPS.

    Zdaje się że *tylko* internetem.

    > Dane A-GPS nie dezaktualizują się błyskawicznie. ;)
    > Może jakaś aplikacja kasuje Ci te dane -- może coś źle ustawiłeś...

    Co by nie było - w opcji online fix gps jest łapany, można powiedzieć -
    normalnie, opcja offline znacznie wydłuża cały proces.

  • 255. Data: 2021-02-12 15:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >Ale tego że JAK wylądował bez problemów już się nie da utajnić.

    Ze wyladowal, bo czy tak calkiem "bez problemow".
    Zarzuty mu prokurator usilowal postawic.

    >Nie wiem jakim samolotem lata były pilot JAKa ze Smoleńska, możliwe
    >że jest już na emeryturze i niczym nie lata. Co to ma do rzeczy na
    >czym teraz lata i czy w ogóle lata?

    Ogolnie to chyba dosc mlody byl, ale kto wie, jak tam w wojsku z
    emeryturami ...

    J.

  • 256. Data: 2021-02-12 16:01:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 601d14c2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    >Jechałem kilkadziesiąt km we mgle tak gęstej, że poza samochodem
    >widziałem jedynie przejście asfalt-pobocze na odcinku kilkudziesięciu
    >cm... Nie było tam białych linii, które podczas mgły są zbawienne...
    >(teraz bywają nawet białe hałasujące!)

    Ja tam pamietam dwa zdarzenia:
    -mgla tak gesta, ze widocznosc byla na jakies 10m ... na szczescie
    mnie jakis miejscowy wyprzzedzil i pojechalismy szybciej.

    -nawet nie mgla, tylko opad sniegu. Te linie rzeczywiscie sa zbawienne
    ... o ile je widac :-(

    >200 metrów? -- widzenie świateł czy widzenie czegokolwiek?... ;)

    Jesli swiatel, to tylnych przeciwmgielnych ...

    >Taka mgła po prostu skłania do zmniejszenia szybkości...

    Bywa, ze "atakuje z zaskoczenia".
    Czyli miejscowa jest.

    >Sprawny samochód zatrzyma się z 90 km/h na 50 metrach
    >suchego asfaltu bez trudu... (nawet ze 100 km/h na
    >niespełna 40 metrach)

    Przy mgle ten asfalt niekoniecznie taki suchy ... ale jak sie
    zatrzymasz, to zaraz ktos ci w d* wjedzie ...

    https://www.youtube.com/watch?v=XZyhQqQVK1w
    https://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/541113,karam
    bol-autostrada-a1-mgla-lodz-warszawa-zderzene-wypade
    k-kolizja-samochody-wideo.html

    https://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/458706,sztuc
    zna-mgla-przyczyna-tragicznego-karambolu-na-s8-proku
    rator-w-akcji.html

    J.

  • 257. Data: 2021-02-13 00:45:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s05q5j$1ffq$...@g...aioe.org

    > Faktyczna pomoc bądź jej brak nie jest istotą tego sporu,
    > chodzi o ścisłe powiązanie z konkretnymi satelitami, czyli
    > np EGNOS z Galileo i Glonass z SDCM.

    Przeczytaj cokolwiek o SBAS... Uporczywe powtarzanie
    czegoś tak sobie wpływa na rzeczywistość... ;)

    SBAS to stacje referencyjne -- satelity SBAS to
    drobny detal, który Tobie nie na wiele zda się...
    EGNOS czy WAAS -- wzbogacają tak samo GPS jak
    i Galileo czy GLONASS, o ile polityka
    (okołokrymska czy około-Nawalna) nie zabroni...

    > Mi z poziomu użytkownika jakoś trudno piać
    > z zachwytu nad tym co oferuje Galileo.

    Stąd moje pytania -- czy oby na pewno masz odbiornik Galileo?...

    > Ale to norma, jak ktoś nie przeczytał specyfikacji
    > urządzenia, to nie wie z jakim to cudem ma do czynienia..

    U Ciebie normą jest stan writeonly. ;)

    -=-

    Innymi słowy:

    Nie ma (poza polityką okołokremlową itp.)
    selektywnego powiązania EGNOS z GPS czy SDCM z GLONASS...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 258. Data: 2021-02-13 00:48:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s05q6h$1ffq$...@g...aioe.org

    > Widzi w końcu ten północnoafrykański arabus sygnał z systemu EGNOS czy nie?

    Ważne są stacje referencyjne -- naziemne!
    Info z tych stacji jest stosownie obrabiane tak, by rozesłać
    spójną (zebraną z wielu stacji naraz) informację o pracy GPS
    (Galileo itd.) i o przekłamaniach atmosferycznych...

    Widzenie (lub niewidzenie) satelity EGNOS niewiele znaczy...

    Uporczywe robienie z siebie głupca daje tutaj niewielkie zyski...
    Nie jesteś sędzią -- nikt Ci nie płaci za takie zachowanie...

    Nie możesz być aż tak głupim, by nie rozumieć zasady działania SBAS...

    Wierz mi lub nie -- nawet inteligentne zwierzęta (w tym
    ponoć nawet niektóre węże) są zdolne do zrozumienia
    problemów podobnych do tego, który tu rozpatrujemy...

    Ponoć wężowi można wyjaśnić, do czego służy ,,krewniak''
    podczepiany do ściany... ;)

    -=-

    Stacje zbierają informacje i ślą do obróbki, której efektem
    jest (co cytowałem wraz z linkiem) rozkład atmosferycznych
    zniekształceń wokoło owych stacji -- nie na wiele zda się
    taka informacja tam, gdzie stacji nie ma...

    Trochę to obojętne czy są to stacje EGNOS, czy SDCM, czy inne...
    (zasada pracy jest taka sama, więc problemem we współpracy może
    być szmal lub obronność ewentualnie polityka w ogóle...)

    Tym bardziej obojętne -- czy obrobione informacje słane są via
    geostacjonarne satelity, czy jakoś inaczej, choćby internetem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 259. Data: 2021-02-13 01:38:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s05qb6$1ffq$...@g...aioe.org

    > Jednym słowem - w programie GpsTest jest błąd, który polega
    > na złym opisie omawianych funkcji? Np to że w rzeczywistości
    > satelity systemu SBAS nie mają nic wspólnego z EGNOS?

    *Jednym* słowem?... Mocny w rachunkach nie
    jestem, ale do jednego umiem liczyć... ;)

    0. Możesz zacytować te funkcje?...
    1. Możesz zacytować moje rzekome twierdzenia,
    iż satelity EGNOS nie mają nic wspólnego z SBAS? ;)

    Marnujesz mój czas!

    Być może wkrótce wyciągniesz wnioski typu:
    ,,Kaukaz został wyprodukowany na Marsie''... ;)

    -=-

    Nawiasem mówiąc -- ,,Systemy SBAS'' to ,,masło maślane''
    czy ,,artykuły AGD'' bądź ,,dyski HDD''...

    https://www.gsa.europa.eu/european-gnss/what-gnss/wh
    at-sbas
    Satellite-based Augmentation System

    Choć akurat określenie ,,dyski SSD'' jest niezłą konstrukcją językową...

    > Obecnie to chyba wszystkie mają,

    Kiedy samoloty nie miały aparatury?! Za czasów Ikara?... ;)
    Też jakąś miały...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 260. Data: 2021-02-13 02:10:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" s05qfh$1ffq$...@g...aioe.org

    > Zwykła reakcja na fakty kogoś kto żyje w swoim Matriksie.

    Być może masz rację -- nie żyję w żadnym (w szczególności
    Twoim czy sędziów białostockiego SA) Matriksie...

    > Co się dziwisz skoro nie chcesz się dzielić zarobkami
    > za klikanie na swoja stronę..

    Dzielę się -- lepsze sądy powszechne są dobrem ogólnym.

    Jeśli zaś masz na myśli zyski z reklam -- napisałem, że
    od M2M nie dostałem ani grosza... Zyskami (niezbyt wysokimi)
    z Agory dzieliłem się, ale Agora od wielu lat nie uczestniczy
    w tych raklamach...

    > Niech PiS zanim zacznie coś planować to chociaż teraz
    > trzyma się postanowień konstytucji. A te postanowienia są jasne

    Tak jasne niemal jak Twe wypowiedzi prezentujące Twe myśli... ;)

> [...]
    > na granicy nędzy nikogo nie zwalniają z obowiązku płacenia
    > podatku. I taka menda jedna z drugą mówi jeszcze o prawie

    Od dziesięcioleci niemal nie mam dochodów!!!
    To efekt mej ,,współpracy'' z rzymskokatolickim Kościołem!
    (dokładniej -- efekt wspierania tegoż Kościoła szmalem,
    który kiedyś zarabiałem zdecydowanie nadmiarowo)

    > Nikt nie mówi "o pomocy", napisałem tylko o tym
    > co pozostaje do dyspozycji w razie awarii EGNOS .

    Czym miałaby być ta awaria wg Ciebie?
    (i jak ją ,,wykonać''?)
    Najbliższa stacja SDCM jest chyba
    w Kaliningradzie -- trochę daleko od Poznania...

    > Internet

    > Zdaje się że *tylko* internetem.

    Ale nie tylko A-GPS. ;)
    BTW -- nie jestem pewny, czy tylko internetem.

    Ale sęk w tym, że A-GPS dostarczyć Ci potrafi
    tego, co dostarczyć Ci potrafią satelity EGNOS
    czy SDCM...

    Naprawdę marnujesz mój czas!!!!!

    > Co by nie było - w opcji online fix gps jest łapany,
    > można powiedzieć - normalnie, opcja offline znacznie
    > wydłuża cały proces.

    A-GPS dostarcza (między innymi) informacje skracające czas fiksowania...
    (więc bez A-GPS fixowanie musi trwać dłużej niż z A-GPS)

    Być może jakaś aplikacja (może nawet GPSTest) kasuje te informacje nadgorliwie...

    --