  • 31. Data: 2011-07-10 09:58:14
    Temat: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 11:49:44 +0200, totus napisał(a):

    > Dodam tu jeszcze powszechną definicją wolności. Wolność jest wtedy gdy ja
    > robię co chcę i inni robią co ja chcę. Gdy każdy robi co chce to jest
    > anarchia.

    Tu to chyba komentujesz własny post bo nie widzę związku z moim.

  • 32. Data: 2011-07-10 10:41:55
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Wcale tak nie myślę i to też już powinieneś wiedzieć. Te postulaty też nie
    > są moje ale różnych madrych ludzi "siedzących w bibliotekach". Mnie one
    > przekonują, ale nie mam żadnej pewności, że są rzeczywiście dobre. Jeśli
    > nie są dobre to napisz dlaczego zamiast wykpiwać wszystko i wszystkich.
    > Jesteś lepszy, pokaż to. Bo tak to reprezentujesz podejście nowocześnie
    > wyedukowanej młodziezy, wybrzydzającej i "kładącej lagę" na każdy pomysł.

    Cała sprawa jest w tym, że "lepszy", "gorszy" to oceny. Ocenę każdy ma
    swoją. Nie ma niczego takie co jest dobre dla wszystkich. Z wielkim trudem
    można znaleźć coś co jest lepsze dla większości. Ale mam przeczucie, że to
    jest znikoma ilość spraw. Nie mam recepty dla wszystkich i nie mam takich
    aspiracji. Mam receptę dla siebie. Wiem, że trudne jest akceptowanie
    postępowania innych ludzi szczególnie wtedy gdy robią coś czego nie popieram
    i nigdy bym nie zrobił. Ale bardzo się staram. Jeżeli ktoś kładzie lagę to
    znaczy, że dobrze mu z tym i trzeba to zaakceptować. Jeżeli inny ciągle
    narzeka ale nic nie robi by zmienić swoje położenie to odczytuje to jako
    pozę i pozory. Lubi narzekać ale nie ma chęci na zmianę rzeczywistości. Było
    tutaj wiele głosów jakie to złodziejstwo ograniczanie składki do OFE. No tym
    wrażeniu internetowym oparł swój pomysł Rybiński i zebrał w Polsce 7000
    ludzi, którzy mają dostęp do internetu i myślą tak jak on. Dla Rybińskiego +
    7000 pozostawienie składki emerytalnej w ZUS to złodziejstwo ale dla
    pozostałych nie, lub maja to w dupie, czyli jest im wszystko jedno. To
    trudne ale trzeba z tym żyć. Nie za bardzo sobie wyobrażam przepuszczenie
    przeciwników Rybińskiego przez komin krematoryjny jako komuchów i agentów.
    Takie pomysły tu były. Narzekasz na wiele spraw. Rozmawiałeś w jakiejś ze
    swoim posłem. Próbowałeś go przekonać do swoich racji? To tylko kilka godzin
    na zorganizowanie i przeprowadzenie rozmowy. Zrobiłeś taki wysiłek? Nie
    mówię już o heroizmie takim jak organizowanie nacisku, zdobywaniu
    zwolenników, przekonywaniu i wyjaśnianiu nie przekonanych i
    niezorientowanych członków rodziny czy znajomych. Ale zawsze miło z Tobą
    popitolić na tej liście.

  • 33. Data: 2011-07-10 11:29:21
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 12:41:55 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > przeciwników Rybińskiego przez komin krematoryjny jako komuchów i agentów.

    Popatrz, Rybiński zbierał podpisy, coś tam robił i nie udało się. Co więcej
    pamiętam jak skippy tu pisał, że będziemy mogli się z OFE wypisać. I co?
    Możemy? Wszyscy już zapomnieli o obietnicach.

    Dzisiaj rodzice 6 latków zebrali ponad 200tys podpisów aby zatrzymać chore
    pomysły minister oświaty wcielenia w system szkolny rzeczonych 6-cio
    latków. To więcej podpisów niż wymagane w inicjatywie ustawodawczej. Co
    więcej w ubiegłym roku tylko 10% rodziców wysłało swoje 6-cio lketnie
    dzieci do szkoły. Czy to nie jest odpowiedź na poronione pomysły pani
    minister? 90% jest przeciw - toż to prawie referendum, p[rzegrane z
    kretesem! I co? I jajco! Pani minister dalej brnie i bedzie obowiązek
    posyłania 6 latków do szkół wbrew powalającej większości.
    Demokracja kurwa jak u Kim Dzong Ila.

    Ja mam 7 postulatów. Dla każdego z nich trzebaby zrobić gigantyczną
    kampanię zebrać podpisy. Załóżmy żeby się udało zebrać po 100tysiecy I co
    z tego? Sądzisz że ktoś w tym kraju przejołby się?

> [...]
    > zwolenników, przekonywaniu i wyjaśnianiu nie przekonanych i
    > niezorientowanych członków rodziny czy znajomych. Ale zawsze miło z Tobą

    Właśnie próbowałem i (częsciowo) udało się. Częściowo - bo nie był to do
    końca problem dla posła ale raczej do samorządu.
    Dlatego namawiam innych, zeby robili to samo. Posłom bardzo zależy na
    głosach i to można a nawet trzeba wykorzystać we własnym interesie. Jeśli
    jesteś kimś znanym w jakimś środowisku to możesz mieć nawet pewność że
    poseł przynajmniej ruszy tyłek i podziała. Będę do tego namawiał na każdym
    kroku. Każdy powinien próbować, być namolny do bólu wtedy i my i oni
    przyzwyczają się do tego. Przestaniemy pitolić, że "i tak się nie uda" i
    przestaniemy oddawać cześć boską posłom, ministrom i premierom. To może być
    punkt wyjscia do naprawiania.

  • 34. Data: 2011-07-10 11:31:06
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]

    pomysły minister oświaty wcielenia w system szkolny rzeczonych 6-cio
    latków. To więcej podpisów niż wymagane w inicjatywie ustawodawczej. Co
    więcej w ubiegłym roku tylko 10% rodziców wysłało swoje 6-cio letnie
[...]

    z tego? Sądzisz że ktoś w tym kraju przejąłby się?

  • 35. Data: 2011-07-10 11:39:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Sądzisz że ktoś w tym kraju przejołby się?

    To o czym to świadczy? Jesteś jedynym sprawiedliwym? Aha. Nie znam żadnych
    obietnic o dobrowolności OFE nawet skippy tego nie obiecywał. Ale jeżeli
    Tobie obiecał i nie dotrzymał to nie glosuj na niego w tych wyborach.

  • 36. Data: 2011-07-10 11:52:53
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 13:39:04 +0200, totus napisał(a):

    > To o czym to świadczy? Jesteś jedynym sprawiedliwym? Aha. Nie znam żadnych
    > obietnic o dobrowolności OFE nawet skippy tego nie obiecywał. Ale jeżeli
    > Tobie obiecał i nie dotrzymał to nie glosuj na niego w tych wyborach.

    Słabo słuchałeś TV. Wielokrotnie powtarzano bajeczkę, że osoby które
    wybrały dobrowolnie OFE będą mogły teraz się przepisać do ZUS. Oczywiście
    nie byłą to obietnica kogoś ważnego tylko zwykłe uspokajanie
    niezadowolonych przez Tusk Vision Network. Teraz już nikt o tym nie
    pamięta, bo już nie ma potrzeby wysłuchiwania niezadowolonych. Demokracja
    zwycięzyła a klamka zapadła.

  • 37. Data: 2011-07-10 12:06:05
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 13:52:53 +0200, root napisał(a):

> [...]

    A właściwie co ma znaczyć powyższe zdanie? Czy sugerujesz ze ktoś kto
    wypowiada swoje sądy i wątpi w demokrację w tym kraju jest idiotą i
    megalomanem?

  • 38. Data: 2011-07-10 12:32:40
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > niezadowolonych przez Tusk Vision Network. Teraz już nikt o tym nie
    > pamięta, bo już nie ma potrzeby wysłuchiwania niezadowolonych. Demokracja

    Ty pamiętasz. Ty to znaczy nikt? Ja tam nie wierzę za bardzo w napisy na
    płotach. Ale każdy ma swoje zabawy. Z tego wygląda, że chciałbyś takiej
    Polski, w której to co powiedzą w TVN jest uchwalane przez sejm i następnego
    dnia jest prawem w Polsce. Ja takiej Polski nie chcę.

  • 39. Data: 2011-07-10 12:40:47
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > A właściwie co ma znaczyć powyższe zdanie? Czy sugerujesz ze ktoś kto
    > wypowiada swoje sądy i wątpi w demokrację w tym kraju jest idiotą i
    > megalomanem?

    A jak określasz poglądy człowieka, który uważa, ze jak jest ignorowane
    zdanie 7001 osób to mówi że to przejaw braku demokracji? Może byśmy
    uściślili definicję demokracji. Co myśleć o człowieku, który mówi że jak
    grupa 200 tyś osób zebrała podpisy pod jakimś projektem i złożyła je w
    sejmie - taki jest stan dzisiejszy tego projektu - i prawo nie zostało
    jeszcze zmienione to znaczy że jest brak demokracji. Z tego wynika, że
    demokracja jest wtedy gdy grupa > niż 7000 powinna ustanawiać prawo w
    Polsce, a jak 200 tys osób zbierze podpisy pod jakimś pomysłem to, to też
    jest obowiązujące prawo. To jest demokracja w/g Ciebie? Dla mnie demokracja
    to decyzja aktywnej większości. A dla Ciebie?

  • 40. Data: 2011-07-10 13:12:25
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 14:40:47 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > demokracja jest wtedy gdy grupa > niż 7000 powinna ustanawiać prawo w
    > Polsce, a jak 200 tys osób zbierze podpisy pod jakimś pomysłem to, to też

    Pisałem o inicjatywie ustawodwaczej i nie ZA pomysłem tylko PRZECIW
    pomysłowi.

    > To jest demokracja w/g Ciebie? Dla mnie demokracja
    > to decyzja aktywnej większości. A dla Ciebie?

    Aktywnej tak? To zmierz liczbę osob które aktywnie popierały lub nie
    popierały na tej grupie ustawy o OFE. Ile ich było? 6 może 10? O czym Ty
    gadasz? Wiedziałeś kiedyś społeczeństwo w którym aktywne jest więcej niż
    20%.
    Aha rozumiem: "nieobecni głosu nie mają". No tak to znacznie ułatwia
    rządzenie. Można np. przewalić połowe majątku tego kraju bo większość jest
    "nieobecna". To tak jakbyś dopuszczał kradzież mienia pod nieobecność
    właściciela.
    Jakoś nie wyobrażam sobie aby więcej niż 10-20% interesowała się polityką.
    Czy to oznacza, że można z nimi zrobić co się nam żywnie podoba?

    Zauważ że uwagi nt. demokracji dotyczyło przypadku ustawy o 6 latkach,
    gdzie zebrano 200 tysiecy podpisów. Wiesz ilu mamy 6 latków w Polsce?
    Pewnie nie. Ja szacuję ich liczbę na ok 400-500 tysięcy (w moim
    województwie jest ich ok 40 tysięcy a ponieważ to ludne województwo więc
    mnoże to razy 10 zamiast 16).
    Wg Ciebie 200 tysięcy rodziców na 500 tysięcy możliwych, to nieaktywna, nic
    nieznacząca mniejszość?!
    Moium zdaniem to piękny przykład mobilizacji społeczeństwa przeciwko
    durnemu prawu. Fantastyczny sukces organizacyjny. Widzisz, wystarczy żeby w
    głosowaniach brali udział ludzie, których dane prawo dotyka a frekwencja
    może być ogromna.
    Mimo tego, że polowa jest aktywnie przeciwna, mimo że wcześniej 90%
    rodziców była przeciwna dając temu wyraz w praktyce, władze mają to gdzieś.
    Nie pitol mi że przegrana tych ludzi nie będzie miała wpływu na ich
    przyszłe postrzeganie tzw. demokracji.
    Nie ma tu niczego takiego. To tylko iluzja. Dlatego nie dziwię się Endriu
    że tak narzeka na demokrację. Ani on ani ja nigdy w swoim życiu niczego
    takiego nie doświadczyliśmy.