  • 61. Data: 2011-07-11 09:56:01
    Temat: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 11:42:52 +0200, Endriu napisał(a):

    > Pszczoła czy raczej truteń ?.

    Napisałem Ci co sądze o nas wszystkich - więc też o sobie.

    Martwię się Twoim stanem depresyjnym. Spójrz na długoterminowy wykres
    EURCHF - to lepsze niż Prozak. Może jednak uda się zachować naszą walutę i
    uniknąć bankructwa.

  • 62. Data: 2011-07-11 10:05:22
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > 1. Napisałem: projekt w ogóle nie powinien powstać, bo pani minister
    > doskonale wiedziała jaki jest stosunek zainteresowanych do tego pomysłu.

    Skąd wiedziała? Skąd masz te wiedzę, ze minister wiedziała?

    > I teraz przy okazji ja mam pytanie: Czy wg Ciebie samo stworzenie tego
    > projektu PRZEZ RZĄD, było złamaniem reguł demokracji czy nie?

    Według mnie demokracja to podejmowanie decyzji większością głosów. Projekt
    to może stworzyć każdy. Podjecie decyzji o jego obowiązywaniu musi odbyć się
    przy poparciu większości.

    > 2. Jak teraz powinny potoczyć się wypadki? To sprawa Sejmu a później
    > Prezydenta. Ponieważ Sejm przyklepie wszystko co podsunie rząd a odrzuci
    > wszystko co przeczy pomysłom rządu więc los całej reformy już teraz jest w
    > rękach Prezydenta. Jeśli uzna on argumentację rodziców, ze projekt
    > powstał z naruszeniem demokracji i jest niezgodny z wolą zainteresowanych,
    > to powinien ten pomysł odrzucić i tyle.

    Ale ty wszystko mieszasz. Projekt nie powstał z naruszeniem demokracji bo
    demokracja to sposób podejmowania decyzji nie sposób tworzenia czegokolwiek.
    Nie trzymasz się definicji. Skąd wiesz, że pod tym projektem złożonym w
    sejmie podpisali się tylko rodzice 6 latków? Skąd wiedza, że nie ma tam
    podpisów ludzi, którzy nie maja dzieci lub ludzi którzy maja dorosłe dzieci
    czyli ludzi których dzieci ta ustawa nie dotyczy. Przyjmując nawet, że
    podpisali się tylko rodzice dzieci to każde dziecko ma dwoje rodziców czyli
    na 400 tysięcy 6-cio latków jest prawie 800 tysięcy rodziców (mogą być
    bliźniaki). 300 tysięcy podpisów to chyba nie jest większość. Cała nasza
    rozmowa rozbija się o definicję demokracji. Masz jakąś wizje demokracji,
    której nie chcesz uściślić. W sejmie jest drugi projekt społeczny. O
    całkowitym zakazie aborcji w Polsce. Sądzisz, ze tam są podpisy kobiet,
    które są w niechcianej ciąży i zdecydowały się ją usunąć? To są kobiety
    zainteresowane. Pod projektem jest dobrze ponad 100 tysięcy podpisów głównie
    ludzi poza okresem rozrodczym i takich, którzy powinni żyć w celibacie. I co
    z tym projektem?

    > Komentarz:
    > W Twoim pytaniu widoczne jest parcie na to żebym uznał, że wszystko
    > przebiega w zgodzie z prawem i wnioskował z tego, że demokracja nie jest
    > łamana.

    Jeszcze raz Ci powtórzę, że demokracja to sposób podejmowania decyzji i są
    kraje na świecie gdzie ten sposób podejmowania decyzji jest nielegalny czyli
    nie jest zgodny z miejscowym prawem. Demokracja to nie to samo co prawo.
    Znów mieszasz.

    > To samo dotyczy też również krajów rządzonych przez Łukaszenkę i
    > Kim Dzong Ila. Demokracja to nie to samo co prawo. To próbuję Ci
    > uświadomić. Technicznie demokracja, to zestaw nie zawsze skodyfikowanych
    > reguł, które obowiązują przy tworzeniu prawa. Ponieważ nie można
    > całkowicie ich skodyfikować, więc są potrzebne instytucje takie jak
    > Prezydent, TK i Senat, które działają trochę jak mędrcy - na podstawie
    > uznania. To poważna wada całego systemu. Bez tych wad są tylko monarchie
    > absolutne czyli dyktatury.

    Demokracja to nie zestaw tylko sposób. Czyli procedura. Sposób, który można
    zrealizować różnie. Wszyscy głosują nad każdą decyzją lub tylko
    przedstawiciele głosują nad każdą decyzją, a przedstawicieli wybiera się
    przed każdą decyzją lub na pewien czas np na 4 lata. Przedstawicieli można
    wybierać przez losowanie lub na tysiąc innych sposobów. Tak jest u nas.
    Przedstawiciele głosują nad każdą decyzją i są wybierani raz na 4 lata. Jak
    są wybierani? Dokładnie opisuje Ordynacja Wyborcza. Kropka. Jakie decyzje
    wychodzą z takiego sposobu ich podejmowania nie jest ważne. Wiadomo jest, ze
    większość jest zadowolona z tych decyzji, a mniejszość jest nie zadowolona.
    Ty z niektórych decyzji jesteś zadowolony z innych nie i nie jesteś
    zadowolony z decyzji jak wybierać przedstawicieli. Ale jesteś w mniejszości
    bo niezadowoleni są w mniejszości z definicji. Decyzje mogą być różne np
    większość zadecyduje, że w szkole, którą utrzymuje z podatków będzie się
    nauczało, że 5+5=125. Sposób podejmowania decyzji nie ma związku z jakością
    tych decyzji i ich oceną. Demokracja nie jest też powiązana z wolnością
    słowa. Można sobie wyobrazić, że większość zadecyduje, że będzie tylko jedna
    gazeta gdzie będzie propagowany układ geocentryczny jako budowa kosmosu.
    Zakazany będzie internet, telewizja i radio. Można sobie wyobrazić satrapę,
    który pozwoli na gadanie wszystkim kto chce w każdym medium jakie mu
    przyjdzie do głowy. W Polsce nie jest łamana demokracja tak rozumiana.

  • 63. Data: 2011-07-11 11:20:44
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 12:05:22 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > to może stworzyć każdy. Podjecie decyzji o jego obowiązywaniu musi odbyć się

    Czyli tak czy nie? Zdecyduj!

    > Ale ty wszystko mieszasz. Projekt nie powstał z naruszeniem demokracji bo
    > demokracja to sposób podejmowania decyzji nie sposób tworzenia czegokolwiek.

    Nie mieszam tylko mój wywód nie pasuje do Twojej definicji. Dla mnie
    demokracja nie jest tylko sztywną procedurą podejmowania decyzji. Jest
    czymś znacznie więcej. Dlatego demokratycznie wybrany rząd nie może podjąć
    decyzji ani nawet projektu będącej w sprzeczności z wolą suwerena. A że w
    tym konkretnym przypadku było to niezgodne z wolą wyborców, pani minister
    wiedziała doskonale od ponad roku.

    > Nie trzymasz się definicji. S

    Nie nie trzymam się bo to nie moja definicja. ja nawet nie wierzę w
    istnienie takiej definicji ;)

> [...]
    > podpisów ludzi, którzy nie maja dzieci lub ludzi którzy maja dorosłe dzieci
    > czyli ludzi których dzieci ta ustawa nie dotyczy.

    Skąd wiesz że w wyborach do sejmu nie oddają głosu szpiedzy działający na
    rzecz innych krajów? Statystyka kolego zwykła statystyka. A jeśli nawet
    podpisywali się 80 letni staruszkowie to czy nie mają oni prawa się
    podpisać? Czyżby nie byli już obywatelami tego państwa?

> [...]
    > na 400 tysięcy 6-cio latków jest prawie 800 tysięcy rodziców (mogą być

    Oczywiście że to oszczacowanie. 200 tysięcy atywnie głosujących to wg
    Ciebie mniejszość w porównaniu z nieaktywną większością 800 tysiecy
    rodziców, którzy poniewaz się nie podpisali, są z pewnością za projektem.

> [...]
    >Pod projektem jest dobrze ponad 100 tysięcy podpisów głównie
    > ludzi poza okresem rozrodczym i takich, którzy powinni żyć w celibacie. I co

    Pierniczysz. Oczywiście że trudno byłoby oczekiwać, że głosować będą
    kobiety ktore akurat są w potrzebie. Jest ich zaledwie kilka tysięcy a
    zatem zgodnie z zasadami demokratycznymi nie miałyby szans.
    Znowu odbierasz prawo głosowania innym spoza kręgu zainteresowanych.

> [...]
    > nie jest zgodny z miejscowym prawem. Demokracja to nie to samo co prawo.

    Dziękuje za powtórzenie, ale dla mnie to coś znacznie więcej.

> [...]
    > który pozwoli na gadanie wszystkim kto chce w każdym medium jakie mu
    > przyjdzie do głowy. W Polsce nie jest łamana demokracja tak rozumiana.

    Nie mam siły. Skupiasz się na procedurach i na literze prawa. Traktujesz
    wszystko literalnie. Demokracja jest sposobem, potem procedurą ale nie jest
    zestawem instrukcji. Sprowadzasz tę rozmowę do rozprawy matematycznej,
    wprowadzasz własne definicje i wykazujesz że się ich nie trzymam. Tracisz
    meritum, czyli CEL demokracji.

    Przedstawiłem konkretny przypadek.
    Byłem na spotkaniu z panią minister. Byli tam samorządowcy, nauczyciele,
    urzędnicy kuratoriów, związkowcy itp. To się nazywało konsultacje
    społeczne. Po rzeczowej i totalnej krytyce jej pomysłów, pani minister
    nakrzyczała na wszystkich, strzeliła focha i wyszła zostawiając wszystich z
    rozdziawionymi paszczami. Zwykła arogancja a nie demokracja i tyle.

    Z tego miejsca chciałbym podziękować pani minister za cenne 20 min które
    poświęciła wtedy na konsultacje.

    W ubiegłym roku 90% rodziców nie miało ochoty posyłać swoich dzieci do
    szkoły. To też nie jest żaden dowód że nie chcemy tej reformy. Czy tak?
    W przyszłym roku te 90% rodziców pośle swoje dzieci do szkół pod przymusem.
    Wszystko gra bo jest zgodne z prawem, procedurą i ch.. wie z czym jeszcze.

  • 64. Data: 2011-07-11 11:46:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Czyli tak czy nie? Zdecyduj!

    O czym mam decydować?

> [...]
    > tym konkretnym przypadku było to niezgodne z wolą wyborców, pani minister

    Skąd wiedza, że zrobiła to wbrew woli większości wyborców? Pytam drugi raz.
    Jaka jest Twoja definicja demokracji? Pytam nie pamiętam, który raz.

    > Nie nie trzymam się bo to nie moja definicja. ja nawet nie wierzę w
    > istnienie takiej definicji ;)

    To była odpowiedz na Twoje spostrzeżenie, ze podpisała sie wiekszość
    zainteresowanych. Znów odpływasz.

> [...]
    > podpisywali się 80 letni staruszkowie to czy nie mają oni prawa się
    > podpisać? Czyżby nie byli już obywatelami tego państwa?

    Tu znów odlot.

    > Oczywiście że to oszczacowanie. 200 tysięcy atywnie głosujących to wg
    > Ciebie mniejszość w porównaniu z nieaktywną większością 800 tysiecy
    > rodziców, którzy poniewaz się nie podpisali, są z pewnością za projektem.

    Jakie maja zdanie to nie wiem. Nie było referendum w tej sprawie. Ty wiesz
    to wystarczy. Wierzę Ci.

> [...]
    > zatem zgodnie z zasadami demokratycznymi nie miałyby szans.
    > Znowu odbierasz prawo głosowania innym spoza kręgu zainteresowanych.

    No widzisz. Na każdy przypadek inne postępowanie. Takie postępowanie jakie
    uznasz za słuszne.

    > Dziękuje za powtórzenie, ale dla mnie to coś znacznie więcej.

    Ale to tajemnica. Wiem ale nie powiem.

> [...]
    > matematycznej, wprowadzasz własne definicje i wykazujesz że się ich nie
    > trzymam. Tracisz meritum, czyli CEL demokracji.

    Jaki jest cel demokracji? Ciągle o to pytam. czym jest i jakie ma cele. Może
    to nie nadaje się na forum publiczne? Tam używasz niecenzuralnych słów?

> [...]
    > W przyszłym roku te 90% rodziców pośle swoje dzieci do szkół pod
    > przymusem. Wszystko gra bo jest zgodne z prawem, procedurą i ch.. wie z

    Chyba wiem. Demokracja jest wtedy gdy konsultacja jest obowiązującym prawem.
    Tak? Czy tylko konsultacja, w której Ty brałeś udział? Czy każda? Idź na
    konsultacje o zakazie aborcji. Wniosek. Jesteśmy pod okupacją i nic nie
    możemy zrobić bo jesteśmy półgłówkami, którymi manipulują okupanci czyli
    Tusk i banda czworga oraz TVN.

  • 65. Data: 2011-07-11 12:37:40
    Od: root <r...@v...pl>

    Kżady ma swoją wizję i nie da się jej zdefiniować jednoznacznie. Rozumiesz
    to czy dalej będziesz się upierał że wszystko się da wyrazić wzorem albo
    zbrabnym sformułowaniem prawniczym.
    Wg mojej wizji cel to lepsze życie dla większości obywateli, nie łamanie
    ich woli i wspólne podejmowanie decyzji. Czasem się nie da, więc moja wizja
    jest ułomna. Mimo to, jeśli JA jako premier widzę jasno i wyraźnie że MOI
    wyborcy są na NIE, to nie będę podejmował prób do zmuszenia ich do
    przyjęcia przeciwnej koncepcji. To jest mój zasrany obowiązek nawet jeśli
    moje IQ wynosi 140 i wiem lepiej.

    To co wyczynia rząd nie tylko w tej sprawie ale np. w przypadku OFE, parcia
    do strefy Euro przeczy tej MOJEJ podstawowej zasadzie demokracji. Nie ma
    żadneych konsultacji. O wszystkim decydują profesorzy związani z biznesem
    bankowym i politycy. Nie widziałem jeszcze w naszej misyjnej TVP albo TVN
    jakiegokolwiek o filmiku dla zwykłych ludzi który pokazuje korzyści i
    niebezpieczeństwa wejścia do Euro. Jeśli już coś się pojawia to gadająca
    głowa przekunjąca ze wszystko będzie dobrze.

    Większość nie zawsze ma rację, co okazać się może w przyszłości. Ale rząd
    MUSI reprezentować większość. W tym i w kilku innych przypadkach tak u nas
    nie jest i na nic liczenie czy 200 tysięcy to dużo czy mało. Mało mnie
    obchodzi późniejsza procedura. Liczy się to że rząd nie wyraża opinii
    swoich wyborców i to mi w zupełności wystarczy.

    Większość czasem chce łamać prawa mniejszości. W tytch sytuacjach
    mniejszość ma Prezydenta, TK i Senat. Nie po to mamy wszystkie możliwe
    instytucje władzay żeby z nich nie korzystać.

    Jestem przeciw aborcji. Ale nie mnie decydować o tym czy kobiety mają do
    niej prawo czy nie. Czasem trzeba się powstrzymać. Nie na wszystkim się
    znamy, nie w każdą skórę potrafimy wejść i wyobrazić siebie na miejscu
    kobiety z małej wsi, która zaszła w ciążę z nieznanym ojcem. Nigdy nie
    uzurpowałbym sobie prawa do ustawiania jej życia.

    To jest podobna sytuacja do tej z 6cio latkami. Nie nam decydować czy
    rodzic chce posłać takiego malucha do szkoły czy nie. Dzieci są różne jedne
    w tym wieku poradzą sobie bez problemu inne niekoniecznie. Zdajesz sobie
    sprawę że nie gadamy o abstrakyjnych ideach tylko o realnym życiu? Stać Cię
    na to żebyby zdecydować o losie 500 tysięcy 6 latków przy pomocy jednego
    podpisu? Pewnie nie. Pani minister wie jednak lepiej od tych 200 tysięcy
    rodziców. To 200 tysięcy głupców, którzy nie wiedzą co czynią.

    Tak. Czasami reguły muszą być inne dla różnych sytuacji. "Prawo bez
    interpretacji nie istnieje" - to podstawowy dogmat uczony na pierwszym roku
    podstaw prawoznawstwa na każdym wydziale prawa w tym kraju.

  • 66. Data: 2011-07-11 13:02:53
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 13:46:11 +0200, totus napisał(a):

    > O czym mam decydować?
    Nie o czym ale Ty SIĘ zdecyduj wreszcie i odpowiedz. Czy rząd złamał zasady
    przygotowując projekt wbrew opinii 90% rodziców?

  • 67. Data: 2011-07-11 13:59:58
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skąd wiesz że w wyborach do sejmu nie oddają głosu szpiedzy działający na
    > rzecz innych krajów? Statystyka kolego zwykła statystyka.

    wiadomo, że oddają
    oddają te głosy w takim samym procencie ilu jest
    jeśli ich jest większość, to znaczy że państwo jest ich państwem a my
    jesteśmy w nim mniejszością

    poza tym oddanie głosu przez szpiega jest niesprawdzalne przez jego
    przełożonych, głosuje więc on ze swoim sumieniem które pewnie by było takie
    samo nawet jakby szpiegiem nie był

  • 68. Data: 2011-07-11 14:01:05
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie o czym ale Ty SIĘ zdecyduj wreszcie i odpowiedz. Czy rząd złamał
    > zasady
    > przygotowując projekt wbrew opinii 90% rodziców?

    Oczywiście, że nie złamał.

  • 69. Data: 2011-07-11 14:02:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że nie złamał.

    jakkolwiek dla mnie posyłanie tych dzieciaków do szkoły oraz lotne komitety
    do spraw zwalczania liter w przedszkolach to najwyższy skandal i głupota

  • 70. Data: 2011-07-11 14:11:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > interpretacji nie istnieje" - to podstawowy dogmat uczony na pierwszym
    > roku podstaw prawoznawstwa na każdym wydziale prawa w tym kraju.

    I to by było na tyle co i na przedzie.