  • 1. Data: 2009-02-23 19:52:08
    Temat: Re: wywoluje grupowa wrozke ;] - ceny mieszkan po...
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ra9om1ak pisze:
    > ...przyjeciu euro ? Jak myslicie, czy ceny nieruchomosci raczej wzrosna,
    > czy zmaleja ? Jak w tej chwili wygladaja ceny polskich mieszkan, ziemi
    > na tle Europy ?

    Ceny mieszkań są w Polsce bardzo wysokie. Euro będzie niewiadomo kiedy
    więc ciężko wróżyć. Osobiście przewiduję wzrost cen wszystkiego. A przy
    takim słabym PLN jak teraz dodatkowo przewiduję katastrofę i skazanie
    nas na biedę na kilkadziesiąt lat.

    > ps. Po prostu uslyszalem zdanie "ziemie sprzedam dopiero jak bedzie euro
    > w Polsce to zarobie" i nie wiem, czym to jest podyktowane ?

    Wróżeniem z fusów.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-02-23 20:04:19
    Od: MM <n...@i...pl>

    Mithos pisze:
    > A przy
    > takim słabym PLN jak teraz dodatkowo przewiduję katastrofę i skazanie
    > nas na biedę na kilkadziesiąt lat.

    No a niby po co Junia nas tak bardzo chce przyjąć? Żeby nas dopieszczać
    czy żebyśmy byli rezerwuarem siły roboczej i zapleczem gospodarczym dla
    branż niemile widzianych w Europie właściwej? Koncepcja Mitteleuropa'y
    po wieku wreszcie zrealizowana. Zaś naiwne polaczki myślą, że to o ich
    dobro chodzi.

    Zbieżność osłabienia złotówki i wejście do korytarza ERM2 wprost
    zadziwia. Pewnie zbieżność jest równie przypadkowa co zaćmienia słońca
    dla starożytnych. Coś się dzieje tylko nieświadomi nie wiedzą co...

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 3. Data: 2009-02-23 21:01:31
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Ta zbieżność jest przypadkowa, tzn. Angela nakazała Donaldowi wcisnąć pedał
    gazu do oporu, bo drugi tak głęboki upadek złotówki może się nie powtórzyć
    (nie zdąży, nim będziemy znowu gotowi do euro). Uprzedni wysoki kurs był
    dla Niemców (i Unii) bardzo niekorzystny, jak twierdzą fachowcy. Sam spadek
    był oczywiście indukowany, ale raczej nie na prośbę Unii, ale przy okazji
    kryzysu i ucieczki inwestorów z rynków wschodzących. Nawet jego skala była
    ponad marzenia spekulantów. Tak czy siak - jak już będziemy w euro, to się
    uspokoi, choć życie zdrożeje bez dwóch zdań. Sami Niemcy w swoim czasie na
    euro wołali "teuro", kto zna niemiecki, ten zrozumie. Słowacy też klną w
    żywe kamienie na drożyznę, choć z drugiej strony mają powody do
    zadowolenia. Gdziekolwiek wprowadzano euro, tam koszty utrzymania rosły
    szybciej niż płace. Tak więc wejście do euro jest samograjem sondażowym dla
    Kaczyńskich - masy dostaną po kieszeni, po raz kolejny. Ale spekulanty,
    swołocze, obejdą się smakiem. Jednak zanim wejdziemy do strefy, musimy
    przejść przez czyściec ERM2. A tu dzisiaj piszą, że NBP jednak będzie
    uwalniał rezerwy dla podtrzymania kursu złotego :(
    Albo im na mózg padło, albo planują kolejny numer przeciwko zachodnim
    bankierom...

    T.

  • 4. Data: 2009-02-23 21:03:51
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Aha, bo zapomniałem dokończyć - zeny nieruchomości mało zależą od kursu
    złotówki - bardziej od ogólnej koniunktury. Póki jest kryzys, nie ma co
    liczyć na odbudowę popytu na tym rynku, przynajmniej nie na takim szalonym
    poziomie. Ale w długie perspektywie nieruchomości muszą drożeć i będą
    drożeć. No, chyba że wszystko pierd...nie i zielony sztandar proroka
    załopoce na pałacu kultury. I nauki.

    T.

  • 5. Data: 2009-02-23 21:11:10
    Od: MM <n...@i...pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
    > Ta zbieżność jest przypadkowa, tzn. Angela nakazała Donaldowi wcisnąć pedał
    > gazu do oporu

    To Angeli trzeba przyznać. Ma bardzo dobrze ułożonego premieru Tusku.

    > Tak więc wejście do euro jest samograjem sondażowym dla
    > Kaczyńskich

    Cholera, nie przypominaj mi o tych socjalistach przebrzydłych,
    leninowsko-marksistowskich doktorkach. Że też nie możemy mieć porządnej
    siły antyunijnej. Takie małe Czechy a mają tak wielkiego prezydenta. Eh.

> [...]
    > uwalniał rezerwy dla podtrzymania kursu złotego :(
    > Albo im na mózg padło, albo planują kolejny numer przeciwko zachodnim

    Niech uwalniają, trzymam kciuki. Teraz uwolnią, nie starczy na trzymanie
    kursu w czasie ERM2 i może przynajmniej nie wejdziemy do Junii. Im
    szybciej ten cyrk splajtuje tym szybciej mamy szansę na coś normalnego.
    Ja się z kryzysu cieszę. Niech Junia gasi pożar benzyną, szybciej i
    bardziej widowiskowo będzie.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 6. Data: 2009-02-23 21:13:04
    Od: MM <n...@i...pl>

    MM pisze:
    > Niech uwalniają, trzymam kciuki. Teraz uwolnią, nie starczy na trzymanie
    > może przynajmniej nie wejdziemy do Junii.

    Do strefy euro, naturlich.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 7. Data: 2009-02-23 21:56:28
    Od: Kolega Prezesa <k...@p...pis.org.pl>

    Tomasz Nowicki pisze:
> [...]
    > uwalniał rezerwy dla podtrzymania kursu złotego :(
    > Albo im na mózg padło, albo planują kolejny numer przeciwko zachodnim

    Angeli zależy bardzo na tym, żeby jej rodacy (szczególnie sąsiedzi z
    rodzinnego ostu) nie musieli nic produkować. Będą sobie jeździć
    autostradą zaczętą przez Adolfa a dokończoną ze zrzutki unijnej i
    kupować kapustę, spodnie z klapą oraz folkswageny w ledwo-zagranicznych
    salonach od Polaków. Niemcy przestaną się kłopotać arbajtem, przejdą
    ales na kuroniówkę a Andżela zostanie udekorowana złotym orderem zasługi
    przez naczelnego rabina RFN za wsparcie bankgemeinszaftu.

    A tak bardziej po polsku to nie jestem pewien czy lepiej będzie jak na
    pożegnanie złotówki produkcja i eksport będą nieopłacalne w Polsce. Na
    razie myślę o zakupie Robura i otwarciu handlu obwoźnego na Słowacji.

    Kolega Prezesa

  • 8. Data: 2009-02-24 16:12:19
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 22:11:10 +0100, MM napisał(a):

    > To Angeli trzeba przyznać. Ma bardzo dobrze ułożonego premieru Tusku.

    Bacikiem? To nie tylko Kaziu lubi wyspiarskie rozrywki? No, no...

    > Cholera, nie przypominaj mi o tych socjalistach przebrzydłych,
    > leninowsko-marksistowskich doktorkach. Że też nie możemy mieć porządnej
    > siły antyunijnej. Takie małe Czechy a mają tak wielkiego prezydenta. Eh.

    Każdy ma swoje cztery litery - bracia K. - socjalistyczno-etatystyczne
    poglądy na państwo, prez. Klaus zaś - sentyment do Rosjan. Nie wiadomo co
    gorsze. Ale ja wolę patrzyć na ich pozytywy, a cała trójka panów K. ma ich
    sporo, IMVHO. Ale oczywiście znam ludzi, którzy za takie nadużywanie
    wolności słowa zafundowaliby mi godną eutanazję.

> [...]
    > szybciej ten cyrk splajtuje tym szybciej mamy szansę na coś normalnego.
    > Ja się z kryzysu cieszę. Niech Junia gasi pożar benzyną, szybciej i

    Unia nawet nie bierze pod uwagę, by Polska nie weszła do euro - już nas
    prędzej Angela przygarnie do szerokiego niemieckiego łona. Bardzo ciężko
    jest kolonizować kraj, w którym jest niezależna waluta

    T.

  • 9. Data: 2009-02-24 16:13:59
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    A po co jeździć na Słowację? Sami przyjadą i załatwią sprawę transportu -
    będziesz miał niższe koszty...

    T.

  • 10. Data: 2009-02-24 22:38:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Tomasz Nowicki napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >uwalniał rezerwy dla podtrzymania kursu złotego :(
    >Albo im na mózg padło, albo planują kolejny numer przeciwko zachodnim

    A może są spokojni o spłatę rat Polski w tym roku? W twardej walucie.
    Bo jeżeli nie to jak się NBP z rezerw wypsztyka to gdzie rząd wymieni
    złotówki na dolary? Na rynku? Czyli odwrotnie niż teraz?
    Inna sprawa, że po zapłaceniu kurs złotówki się może ustabilizuje,
    pytanie tylko na jakim poziomie.
    Arek