  • 1. Data: 2009-01-16 14:09:21
    Temat: 10-ta rocznica waluty euro.
    Od: Pogo <w...@g...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=nHGm_o6xpiI&fmt=18

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 2. Data: 2009-01-16 21:20:53
    Temat: Re: 10-ta rocznica waluty euro.
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Swietnie przemowienie. Jeden z niewielu facetow w tym euroburdelu, ktory
    madrze i odwaznie mowi.

    D.

  • 3. Data: 2009-01-16 21:40:20
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Dieter" <d...@a...pl> pisze:

    > Swietnie przemowienie. Jeden z niewielu facetow w tym euroburdelu,
    > ktory madrze i odwaznie mowi.
    >
    > D.

    Boże, strzeż nas przed jednomyślnością i synami którzy się aż tak
    przeraźliwie i panicznie boją demokracji *bezpośredniej*.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Św. Agnieszki, pół zimy końskiej.

  • 4. Data: 2009-01-16 21:54:11
    Od: Robert <r...@r...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Boże, strzeż nas przed jednomyślnością i synami którzy się aż tak
    > przeraźliwie i panicznie boją demokracji *bezpośredniej*.

    Ogólnie na temat referendum ...
    Wybiorą za nas media, poprzez akcje i spoty, jakie "to" za czym
    głosujemy jest dobre lub złe. To one zdecydują, jak skreślimy.

    Co innego, gdyby każdy umiał przeanalizować, co jemu da skreślenie "TAK"
    lub "NIE".

    RM.

  • 5. Data: 2009-01-16 22:01:00
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Wrzuciłem na wgt.forex więc wrzucę i tu:

    Ciekawostka, jeszcze nieocenzurowana:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gulden_holenderski

    Identyczna sytuacja jest z frankiem, nadal używanym na Polinezji
    Francuskiej.

    Po co? Czyżby dawne mocarstwa kolonialne podejrzewały że Eurorubel
    pierdolnie i trzeba będzie wyciągnąć z magazynów na Antylach tony guldenów i
    franków?

    AS

  • 6. Data: 2009-01-16 22:12:53
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Robert <r...@r...pl> pisze:

> [...]
    > głosujemy jest dobre lub złe. To one zdecydują, jak skreślimy.
    >
    > Co innego, gdyby każdy umiał przeanalizować, co jemu da skreślenie

    Czy naród "wie lepiej"? (Przeważnie) Nie.
    Ale niech decydują ci którzy mają/mogą potem dostać po dupie żeby nie
    mogli ludziska zwalać na *kolejnych* "onych" jak coś pójdzie źle, a czasem
    pójdzie. Europejskie struktury (również gospodarcze) budowane na
    starannym unikaniu refendów mają trwałość o kant dupy potłuc (IMHO).
    Nie wpierają się na solidnym fundamencie "no przecież *sami* chcieliście".

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Jeśli nie chcesz mojej zguby,

  • 7. Data: 2009-01-16 22:52:54
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2.p_l>

    Pogo napisał:

    > http://www.youtube.com/watch?v=nHGm_o6xpiI&fmt=18

    Mógłby ktoś ignorantowi wytłumaczyć o co chodzi z tymi obligacjami i faktem,
    że greckie są droższe od niemieckich?

  • 8. Data: 2009-01-17 03:18:41
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Adam Sito wrote:

    > Po co? Czyżby dawne mocarstwa kolonialne podejrzewały że Eurorubel
    > pierdolnie i trzeba będzie wyciągnąć z magazynów na Antylach tony guldenów
    > i franków?

    Czyzby dawne kolonie nie mialy opcji wejscia do strefy Euro ?

    --
    in

  • 9. Data: 2009-01-17 09:07:08
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Mógłby ktoś ignorantowi wytłumaczyć o co chodzi z tymi obligacjami i
    > faktem, że greckie są droższe od niemieckich?

    Tak na chłopski rozum to obligacje kaju w którym wybuchły niedawno zamieszki
    powinny chyba gorzej stać niż w kraju w którym jest spokój...

    Faktycznie ciekawe.....

    Dr.Endriu

  • 10. Data: 2009-01-17 09:36:04
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2.p_l>

    Dr.Endriu napisał:

    > Tak na chłopski rozum to obligacje kaju w którym wybuchły niedawno
    > zamieszki powinny chyba gorzej stać niż w kraju w którym jest spokój...

    No na mój chłopski rozum też kojarzę ten fakt ze słowem "zaufanie". Ale nie
    znam się na ekonomii i może ktoś fachowo wyjaśni :-)