  • 11. Data: 2005-05-27 12:59:19
    Temat: Re: 16 hakerów zatrzymanych
    Od: JatoJa <a...@a...com>

    Jurek Zielinski wrote:

    > to hasła jednorazowe = bezpieczeństwo?
    napewno lepiej to niz to co jest BPH

    > ciekawe rzeczy prawicie. Znasz system BPHa czy tak sobie trolujesz?

    Doprawdy nie wiem. Nie nasz konta w BPH ?, nie czytałeś wcześniejszych
    postów? . Jedno praktycznie te samo hasło to w/g ciebie = bezpieczeństwo
    I kto tu jest trolem ?. No powiedz kto.

    --
    jaToja

  • 12. Data: 2005-05-27 13:22:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    JatoJa said the following On 2005-05-27 14:59:
    [...]

    > Doprawdy nie wiem. Nie nasz konta w BPH ?, nie czytałeś wcześniejszych
    > postów? . Jedno praktycznie te samo hasło to w/g ciebie = bezpieczeństwo
    > I kto tu jest trolem ?. No powiedz kto.

    bez przesady. O ile nic się nie zmieniło to w BPH jest klucz, co jest
    dość bezpieczne. Ale jeśli ktoś trzyma klucz na serwerze banku to
    niestety sam jest sobie winien, że bezpieczeństwo spada do 2 stałych
    haseł....
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 13. Data: 2005-05-27 14:04:15
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d...@b...kjonca.bogus> Kamil Jońca napisal(a):

> [...]
    > dość bezpieczne. Ale jeśli ktoś trzyma klucz na serwerze banku to
    > niestety sam jest sobie winien, że bezpieczeństwo spada do 2 stałych

    Dokładnie. Jak do tego dołożymy, że ludzie stosują hasła w stylu ewa01
    i to identyczne do klucza i do konta to dopełnia to obrazu typowego usera.
    Bank powinien wymóc na klientach trzymanie klucza na dyskietce i sensowne hasła (te
    już chyba wymusza).

    Jurek

  • 14. Data: 2005-05-27 14:05:05
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d775sg$1d2$1@nemesis.news.tpi.pl> JatoJa napisal(a):

    > napewno lepiej to niz to co jest BPH

    Mam ci opisać jak może wyglądać atak na hasła jednorazowe?

  • 15. Data: 2005-05-27 15:25:07
    Od: Robert Gral <s...@p...onet.pl>

    > Mam ci opisac jak moze wyglądac atak na hasla jednorazowe?

    jak masz troche czasu to sprubuj

  • 16. Data: 2005-05-27 17:40:48
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d77e4j$dhf$1@nemesis.news.tpi.pl> Robert Gral napisal(a):

    > jak masz troche czasu to sprubuj

    To już kilka razy było opisywane, i tu i na grupach security. Trojan
    ściścle dedykowany pod konkretny bank (tak jak było to z BPH).

    Łapie hasła z klawiatury i czeka na pytanie o hasło jednorazowe. Po
    wprowadzeniu hasła jednorazowego, ale jeszcze przed wysłaniem go do banku
    - wysyła komplet do swojego mastera, potem uszkadza system, eksplorera,
    cokolwiek i zawiesza komputer.

    Master (człowiek lub automat) loguje się na konto i robi przelew
    gdziekolwiek.

    Zabezpieczeniem przed tą metodą było by gdyby bank nigdy nie żądał dwa
    razy tego samech hasła, trąbi się o tym już od jakiegoś czasu, ale ZTCW
    mbank dalej nie poprawił swojego systemu. Inne banki - nie wiem.

    Na to zresztą też jest metoda. Odpowiednia lewa łatka na IE i zupełnie
    legalnie wypełnione przelewy będą w locie zmieniać konto docelowe i kwoty.
    Hasło jednorazowe ci nie pomoże. A klucz BPH tak. Bo kluczem podpisujesz
    transakcję. Jeśli zmienia się jakikolwiek element transakcji - transakcja
    nie będzie się zgadzać z podpisem i zostanieiodrzucona.

    I tak dalej, i dalej.

  • 17. Data: 2005-05-27 17:44:56
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    > jak masz troche czasu to sprubuj

    To już kilka razy było opisywane, i tu i na grupach security. Trojan
    ściścle dedykowany pod konkretny bank (tak jak było to z BPH).

    ech nie piszę więcej bo mnie zamkną :)

  • 18. Data: 2005-05-27 18:08:26
    Od: Robert Gral <s...@p...onet.pl>

    Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl> wrote in

    > ech nie pisz? wi?cej bo mnie zamkną :)

    Zamk? - bez przesady, to niejest namawiane do przestepstwa :)

    Masz na mysli cos takiego:

    http://www.pogotovie.pl/encyklopedia_details.php?wir
    us_id=930&page=pelnyopis

    Jest kilka banków o gorszych zabespieczeniach nieden z
    najwiekszych porazen to system gdzie login to numer karty
    a chslo to PIN (do karty) i jestes zalogowany - mozesz robic co chcesz.
    Wymazony sysem do kawiarni internetowej i rejestracji znaków z klawiatóry.
    Hasla jednorazowe w takiej sytu?acji mog? by? bardziej uzyteczne niz
    kluch na Serwerze w Banku (BPH ING ...)

    Oba sytemy maja zalety i wady :( ale nie cofniesz sie do systemu sybir

  • 19. Data: 2005-05-27 18:17:34
    Od: Robert Gral <s...@p...onet.pl>

    > Lapie hasla z klawiatury i czeka na pytanie o haslo jednorazowe. Po
    > wprowadzeniu hasla jednorazowego, ale jeszcze przed wyslaniem go do
    > banku - wysyla komplet do swojego mastera, potem uszkadza system,
    > eksplorera, cokolwiek i zawiesza komputer.
    >
    > Master (czlowiek lub automat) loguje sie na konto i robi przelew
    > gdziekolwiek.

    Ale bo "uszkodzeniu systemu" logujesz si? ponownie i sprawdzasz
    stan konta jak jest ruznica to sprawdzasz przelewy oczekujace na
    wys?anie i je anulujesz (przy za?orzeniu ze to przelew na
    rachunek w innym Banku) - masz czas do najbiszej sesji wychodz?cej.

    Chociaz i tak wiekszo?? uzytkowników niema bladego pojeciach o
    sesjach przychodzacych i wych... KIR ... itd.

    > ech nie pisz? wi?cej bo mnie zamkną :)

    Warto informowac (np.: ze "zwis" systemu to nie b?ad MS tylko
    potencjalie celowe dzialanie).

  • 20. Data: 2005-05-27 19:02:42
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d77nmq$4g4$1@nemesis.news.tpi.pl> Robert Gral napisal(a):
    > Hasla jednorazowe w takiej sytu?acji mog? by? bardziej uzyteczne niz
    > kluch na Serwerze w Banku (BPH ING ...)
    >
    > Oba sytemy maja zalety i wady :( ale nie cofniesz sie do systemu sybir

    BPH ma o tyle dobrze ze kluczem (na dyskietce oczywiscie) podpisujesz cala
    transakcje, wiec proba zmodyfikowania jej w locie (przed wyslaniem do
    banku) nie powiedzie sie.