  • 21. Data: 2005-05-27 19:20:50
    Temat: Re: 16 hakerów zatrzymanych
    Od: Robert Gral <s...@p...onet.pl>

    > BPH ma o tyle dobrze ze kluczem (na dyskietce oczywiscie) podpisujesz
    > cala transakcje, wiec proba zmodyfikowania jej w locie (przed
    > wyslaniem do banku) nie powiedzie sie.

    Wiekszosc "typowych" uzytkowników ma klucz w baku "tak dla wygody"
    jak powieda?a "pani w baku" - promocja bespieczestwa wg. BPH

  • 22. Data: 2005-05-27 20:44:13
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Dokładnie. Jak do tego dołożymy, że ludzie stosują hasła w stylu ewa01
    > i to identyczne do klucza i do konta to dopełnia to obrazu typowego usera.
    > Bank powinien wymóc na klientach trzymanie klucza na dyskietce i sensowne
    > hasła (te już chyba wymusza).

    Raczej wolałbym trzymać na CD-ROMie albo na pendrivie czy smartkarcie bo jak
    wiadomo nośniki magnetyczne nie są najtrwalsze. No i ta okropna powolność
    dostępu do danych na dyskietce.

  • 23. Data: 2005-05-27 23:36:31
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Paweł Nyczaj <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> napisał(a):

    > zapominaj o tym, że w necie nie da się wbrew pozorom zachować 100%
    > anonimowości.

    E tam gadanie... mozna sie prztunelowac przez lancuch 5 socks serverow i
    trafila ukradziona kasa - nie zalozyli sobie Inteligo na jakiegos pijaczka??

    > Poza tym przy tej skali każdemu (z wyjątkiem phisherów)
    > zależało na ich złapaniu.

    Strona http://83.238.129.182/~szachool/.www.neteller.com/ na której jakiś
    kolo chciał łapać userów Netellera to stała ponad dwa tygodnie mimo ze
    pierwszego dnia smarnalem maila do hajduk@kgp - w sumie teraz jej nie ma ale
    stawiam dwa duze piwa ze to koles sie znudzil a nie policja przyszła po logi.

    --
    Franz

  • 24. Data: 2005-05-27 23:38:46
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl> napisał(a):

    > Mam ci opisać jak może wyglądać atak na hasła jednorazowe?

    A to ciekawe - jak??

    --
    Franz

  • 25. Data: 2005-05-28 14:23:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Franz napisał(a):
    > A to ciekawe - jak??

    Było opisywane.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 26. Data: 2005-05-30 08:47:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Paweł Nyczaj said the following On 2005-05-27 22:44:
    [...]

    > Raczej wolałbym trzymać na CD-ROMie albo na pendrivie czy smartkarcie bo jak
    > wiadomo nośniki magnetyczne nie są najtrwalsze. No i ta okropna powolność
    > dostępu do danych na dyskietce.

    Dyskietka jest tutaj metaforą (trudne słowo :-) ) trzymania klucza "u
    siebie" (nie na serwerze banku) obojętnie czy dyskietka, czy cdrom, czy
    pen drive czy jezcze coś innego.
    KJ
    MSPANC

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 27. Data: 2005-05-30 09:24:35
    Od: "zleceniodawca" <i...@k...gazeta.pl>

    > Dyskietka jest tutaj metaforą (trudne słowo :-) ) trzymania klucza "u

    -COS PAN TU NAPISAL?
    -kopytko

  • 28. Data: 2005-06-02 07:38:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2005 14:04:15 +0000 (UTC), Jurek Zielinski napisał(a):

    > Bank powinien wymóc na klientach trzymanie klucza na dyskietce i sensowne
    > hasła (te już chyba wymusza).

    Jeden próbował (Fortis) i wynikały z tego same absurdy... :)

    Na serio to BPH niepotrzebnie zmniejszył bezpieczeństwo swojego systemu
    likwidując hasło maskowane. Mam nadzieję że wtopa z kradzieżami zmusi ich
    do jakichś sensownych posunięć - oby było to np. wprowadzenie tokena takiego
    jak w BGŻ :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944