  • 41. Data: 2017-11-03 20:03:44
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Ale ta "idea" polega na tym, że oni wierzą, że kurs BTC będzie rósł
    > w nieskończoność, i że każdy będzie na tym zarabiał w nieskończoność.
    > Albo przynajmniej, że uda im się zrealizować zyski w odpowiednim czasie.

    Nie. To jest bańka na BTC. Idea BTC jest stworzeine lepszego pieniądza
    (pod kilkoma względami, np. takiego który umożliwi szybkie transakcje,
    ale też nie będzie pod kontrolą konkretnego państwa - sieć peer-to-peer).

    > Państwa nie gwarantują wartości emitowanych przez siebie pieniędzy, ale
    > jednak to, że utrata wartości będzie bardzo spektakularna jest
    > niewielkie.

    Jak mówisz o USA, to może.
    No jakoś w naszej wspaniałej historii kojarzę takowe. :P

    > Jest tak dlatego, że państwu zależy na względnie stabilnej
    > kondycji swojej waluty (z wielu powodów, np. politycznych, podatkowych,
    > społecznych), i ma środki by tego w praktyce bronić.

    O ile ma środki. Grecja nie ma i tam spektakularnie zapłacili
    za to obywatele.

    > W przypadku BTC, co chwila mamy do czynienia ze spektakularnymi
    > wzrostami i spadkami. Nikt nie kiwnie palcem, gdy BTC spadnie
    > np. o 90% (albo o 99.99%).

    Nie no. Pewnie że kiwną. Ja w przypadku Amber Gold. :D
    Albo w przypadku franków. Ale post factum oczywiście.

    > Ogólnie nie jest to gra o sumie zerowej, ale jest chyba znacznie lepsza
    > niż w tradycyjnym kasynie. Łatwiej też przewidzieć kto najwięcej wygra
    > (kto przegra trudniej, bo nie wiadomo jak długo gra będzie trwać).

    Istotne wg mnie jest, że to nie jest suma zero-jedynkowa (wygra/przegra).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2017-11-03 20:05:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

    [...]

    > Nawet nie mam szczątek pomysłu co może być następne. BTC jest po prostu
    > genialne. Ale skutki upadku BTC mogą być dla wielu straszne. Tam wielu
    > ludzi przecież zainwestowało swoje majątki, oszczędności całego życia
    > święcie wierząc przecież, że to przyniesie im krociowe zyski. Wielu
    > oczywiście już przyniosło, ale jak to z każdą piramidą... kiedyś się
    > skończy.

    To kiedy ZUS się skończy? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 43. Data: 2017-11-03 20:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-11-03 o 15:27, J.F. pisze:

    >Jak nie będzie już co kopać to cały "biznes" chyba upadnie.

    Kopacze kopia dzis dla "prawdziwych pieniedzy", ale reszta kupuje ...
    dla jakis innych celow.
    I te cele moga pozostac, i wykopane BTC moga byc dalej uzyteczne.

    Tylko ciekawi mnie kto utrzymuje te bazy danych i czy mu sie nie
    znudzi ...

    >No i nie wiem czy to już się nie dzieje. Mam na myśli ICO. Każdy
    >chętny może sobie ICO zrobić. To kupowanie czegoś co nie ma pokrycia
    >w niczym za coś co też nie ma w niczym pokrycia.

    Z tym, ze mnie chodzi o cos innego.
    Kupujesz takie ICO za "prawdziwe pieniadze" ... a skad wiadomo, ze
    potem "Wladcy ICO" nie zechca wypuscic ich 10 razy wiecej ?

    W przypadku BTC sa pewne "trudnosci techniczne".

    J.

  • 44. Data: 2017-11-03 20:13:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tylko ciekawi mnie kto utrzymuje te bazy danych i czy mu sie nie
    > znudzi ...

    To jest sieć rozproszona, nie ma jednego utrzymywacza.
    Porównaj to do torrentów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 45. Data: 2017-11-03 20:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

> [...]

    >"pieniądza"
    >był zbliżony do jego "wartości" (więc zyski z kopania nie istniały

    skoro kopano ... to moze jednak byly zyski ?

    >Państwa nie gwarantują wartości emitowanych przez siebie pieniędzy,
    >ale
    >jednak to, że utrata wartości będzie bardzo spektakularna jest
    >niewielkie.

    Hm, mamy juz 21 wiek ... ktore panstwo nie zaliczylo spektakularnej
    utraty ?

    >Jest tak dlatego, że państwu zależy na względnie stabilnej
    >kondycji swojej waluty (z wielu powodów, np. politycznych,
    >podatkowych,
    >społecznych), i ma środki by tego w praktyce bronić.

    A potem przychodzi czas, gdy panstwu zalezy na dewaluacji :-)

> [...]

    >W przypadku BTC, co chwila mamy do czynienia ze spektakularnymi
    >wzrostami i spadkami. Nikt nie kiwnie palcem, gdy BTC spadnie

    A Jaruzelski to kiwnal ? :-)

    >Trochę racji w takim określeniu widzę. Może nie kradzieży, ale
    >doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzania - na pewno.

    Hm ... a gdzie ci co doprowadzaja i w jaki sposob ?
    Na razie jeszcze nikt nie dzwoni "zainwestuj pan w BTC".

    Natomiast ... kazda spekulacja powoduje, ze jeden zarabia, a drugi
    traci.
    Czyli taka jakby jednak forma kradziezy ...

    > Z drugiej
    >strony, "chcącemu nie dzieje się krzywda", a chyba (prawie) wszyscy,
    >którzy decydują się zamienić "prawdziwe" pieniądze na BTC, rozumieją
    >że jest to czysta spekulacja, i że albo to oni zyskają czyimś
    >kosztem,
    >albo to ktoś zyska ich kosztem. Jeszcze z innej strony, mam wrażenie
    >że
    >niektórzy nie mają w praktyce wyboru.
    >Moralnie nie jest to IMHO jednoznaczne.

    >Ogólnie nie jest to gra o sumie zerowej,

    czemu nie ?

    >ale jest chyba znacznie lepsza
    >niż w tradycyjnym kasynie. Łatwiej też przewidzieć kto najwięcej
    >wygra
    >(kto przegra trudniej, bo nie wiadomo jak długo gra będzie trwać).

    Tak czy inaczej - hazard.

    J.

  • 46. Data: 2017-11-03 20:20:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Natomiast ... kazda spekulacja powoduje, ze jeden zarabia, a drugi
    > traci. Czyli taka jakby jednak forma kradziezy ...

    Ja nie wiem, skąd wam się bierze bzdura, że jak jeden zarabia to drugi
    traci? Jak kupię mieszkanie z myślą o odsprzedaży za 10 lat, bo przewiduję
    że za 10 lat będzie więcej warte, to kto tu traci?

    A czym się to różni od forexu?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 47. Data: 2017-11-03 20:22:10
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > To jest sieć rozproszona, nie ma jednego utrzymywacza.
    > Porównaj to do torrentów.

    Zgoda, ale akurat sieć torrent ma trackery. Poza tym pamiętaj, jak
    wszyscy będą mieli lekkie portfele (bez kompletnej historii łańcucha
    bloków) to może się okazać, że nie ma ani jednej kompletnej kopii
    blockchaina. Tych posiadających lekkie portfele jest obstawiam grubo
    ponad 90%.

    --
    t0maszek

  • 48. Data: 2017-11-03 20:25:28
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > To kiedy ZUS się skończy? :)

    Wtedy, gdy nie będzie istniała wystarczająca ilość ludzi mająca w tym
    interes żeby to istniało (czyli prawdopodobnie nigdy :)
    BTC skończy się najpóźniej, gdy zostanie wykopany ostatni blok (za mało
    ludzi będzie miało interes w tym, żeby to się kręciło dalej) Ale to
    wariant optymistyczny.

    --
    t0maszek

  • 49. Data: 2017-11-03 20:28:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > traci? Jak kupię mieszkanie z myślą o odsprzedaży za 10 lat, bo przewiduję
    > że za 10 lat będzie więcej warte, to kto tu traci?

    A co myślicie o Finroyal? (odnoga Amber Gold?)

    --
    animka

  • 50. Data: 2017-11-03 20:40:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-03, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

> [...]
    > BTC skończy się najpóźniej, gdy zostanie wykopany ostatni blok (za mało
    > ludzi będzie miało interes w tym, żeby to się kręciło dalej) Ale to

    https://bitcoin.stackexchange.com/questions/10486/wh
    en-will-the-last-bitcoin-be-mined
    Więc do coś ~2130-2140 jesteśmy bezpieczni :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com