eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki(AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 41. Data: 2004-12-20 17:59:06
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pio" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Tak więc centrum prosi
    > swojego klienta (sprzedawcę)
    > o dostarczenie stosownych dokumentów - w przypadku np. sklepu wysyłkowego
    > jest
    > to potwierdzenie nadania lub
    > odebrania przesyłki,

    Z tym ze jesli klient bedzie twierdzil, ze towaru nie otrzymal, to
    samo potwierdzenie nadania moze zbyt duzo sklepowi nie dac.

    > w przypadku usługi elektronicznej - przesłania zamówionych
    > treści, logów,
    > itp.

    Taaak. I jak takie potwierdzenie wyglada? Bo tu nie chodzi, wbrew pozorom,
    o potwierdzenie przez sklep, a przez posiadacza karty.

    A w przypadku zdalnej transakcji (bez fizycznej obecnosci karty), to
    w przypadku reklamacji jeszcze jest domniemanie, ze dane z karty zostaly
    podane przez kogos innego niz jej posiadacz.

    > Tutaj jest ważna sprawa - jeśli zostanie udowodnione, że klient np. kupił
    > książkę a sklep mu ją wysłał -
    > reklamacja zostanie odrzucowana.

    Nieprawda.
    Tak naprawde, jesli posiadacz karty dostanie niezamawiana ksiazke, to
    nawet jesli potwierdzi jej odbior (odbior przesylki), reklamacja powinna
    byc uznana, a sprzedawca moze sobie co najwyzej owa ksiazke od niego
    odebrac, przypuszczalnie ponoszac koszty np. przechowywania
    i ubezpieczenia :-)
    Zwykla ksiazka nie ma wielkiej wartosci, ale przy drozszych rzeczach
    sprzedawca musi sie z takimi rzeczami liczyc.
    Z tym ze w takich np. USA nie dotyczy to "fraudow" w wykonaniu rodziny
    posiadacza karty (a ogolnie, wykonanych przy jego "wspoludziale").

    > Jeśli klient reklamuje transakcję bo dostał
    > inną książkę - powinien
    > dochodzić swoich praw od sprzedawcy.

    To zalezy od m.in. sposobu dostarczenia owej ksiazki. Jesli np. zostala
    dostarczona kurierem, i w obecnosci kuriera zostal spisany odpowiedni
    protokol, to klient smialo moze sprawe reklamowac.

    > więc w przypadku airpolonii - gdyby klient
    > dostał w zamian bilet wizzair (bez dodatkowych opłat),

    Albo i z dodatkowymi - czyzby klient dostajac (kupujac) bilet od wizzair
    nie zrzekal sie jednoczesnie praw zwiazanych z oryginalnym biletem?
    Byloby to dosc dziwne.

    > albo lot został by
    > odwołany a klient dostał mozliwość lotu np. za tydzień -
    > reklamacja zostanie odrzucona, ponieważ taki przypadki reguluje (powinna)
    > umowa
    > pomiędzy airpolonia a klientem.

    To bez znaczenia. Gdyby klient dostal mozliwosc lotu za tydzien _i_
    z niej skorzystal - ok. Jesli odmowi, to sprzedawca uslugi nie wykonal.

    > Zgodnie z tym centrum rozliczeniowe prosi swojego klienta (sprzedawcę)
    > o zwrot
    > wypłaconej kwoty, ponieważ nie wykonał usługi.

    Normalnie, to mu po prostu potraca z nastepnych transakcji.

    > Nie ma możliwości, że bank powie klientowi że reklamacji nie przyjmie. Bank
    > MUSI przyjąć reklamację w terminie podanym na umowie, obojętnie czy
    > napiszemy że nie polecieliśmy airpolonią, czy też że jajka zapłacone kartą
    > Visa
    > były nieświeże.

    A takze w kazdym innym terminie, oczywiscie. Co innego uznanie reklamacji.

    > Jeśli zdążył w terminie - zostanie ona uznana.

    Tego to juz bym nie byl taki pewien.

    > Jeśli po terminie - wszystko zależy od banku - czy zależy mu na danym
    > kliencie
    > (Citi) czy też go olewa (jak PKO SA).

    Taak, Citi bardzo na klientach zalezy.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 42. Data: 2004-12-20 18:04:43
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 20 Dec 2004 18:59:06 +0100, w <m...@d...pm.waw.pl>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > > Tak więc centrum prosi
    > > swojego klienta (sprzedawcę)
    > > o dostarczenie stosownych dokumentów - w przypadku np. sklepu wysyłkowego
    > > jest
    > > to potwierdzenie nadania lub
    > > odebrania przesyłki,
    >
    > Z tym ze jesli klient bedzie twierdzil, ze towaru nie otrzymal, to
    > samo potwierdzenie nadania moze zbyt duzo sklepowi nie dac.

    Sorry, ale chyba bijecie pianę.
    Klient kupując bilet tak naprawdę nie kupuje biletu, tylko *zawiera umowę
    przelotu* (dokładnie w prawie transportowym). Umowa nie został zrealizowana.


  • 43. Data: 2004-12-20 18:22:36
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radoslaw P. <r...@a...net.pl> writes:

    > Klient kupując bilet tak naprawdę nie kupuje biletu, tylko *zawiera umowę
    > przelotu* (dokładnie w prawie transportowym). Umowa nie został zrealizowana.

    Tutaj sprawa jest dosc oczywista.
    --
    Krzysztof Halasa

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1