eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki(AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBankRe: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Date: Mon, 20 Dec 2004 18:59:06 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 87
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <cpsmef$l3f$3@news.elsat.net.pl>
    <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cnh211.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1103565609 11296 83.31.161.211 (20 Dec 2004 18:00:09
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2004 18:00:09 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:HlW31kmUQ+gIPmPk36Xqx/jptXU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:330054
    [ ukryj nagłówki ]

    "Pio" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Tak więc centrum prosi
    > swojego klienta (sprzedawcę)
    > o dostarczenie stosownych dokumentów - w przypadku np. sklepu wysyłkowego
    > jest
    > to potwierdzenie nadania lub
    > odebrania przesyłki,

    Z tym ze jesli klient bedzie twierdzil, ze towaru nie otrzymal, to
    samo potwierdzenie nadania moze zbyt duzo sklepowi nie dac.

    > w przypadku usługi elektronicznej - przesłania zamówionych
    > treści, logów,
    > itp.

    Taaak. I jak takie potwierdzenie wyglada? Bo tu nie chodzi, wbrew pozorom,
    o potwierdzenie przez sklep, a przez posiadacza karty.

    A w przypadku zdalnej transakcji (bez fizycznej obecnosci karty), to
    w przypadku reklamacji jeszcze jest domniemanie, ze dane z karty zostaly
    podane przez kogos innego niz jej posiadacz.

    > Tutaj jest ważna sprawa - jeśli zostanie udowodnione, że klient np. kupił
    > książkę a sklep mu ją wysłał -
    > reklamacja zostanie odrzucowana.

    Nieprawda.
    Tak naprawde, jesli posiadacz karty dostanie niezamawiana ksiazke, to
    nawet jesli potwierdzi jej odbior (odbior przesylki), reklamacja powinna
    byc uznana, a sprzedawca moze sobie co najwyzej owa ksiazke od niego
    odebrac, przypuszczalnie ponoszac koszty np. przechowywania
    i ubezpieczenia :-)
    Zwykla ksiazka nie ma wielkiej wartosci, ale przy drozszych rzeczach
    sprzedawca musi sie z takimi rzeczami liczyc.
    Z tym ze w takich np. USA nie dotyczy to "fraudow" w wykonaniu rodziny
    posiadacza karty (a ogolnie, wykonanych przy jego "wspoludziale").

    > Jeśli klient reklamuje transakcję bo dostał
    > inną książkę - powinien
    > dochodzić swoich praw od sprzedawcy.

    To zalezy od m.in. sposobu dostarczenia owej ksiazki. Jesli np. zostala
    dostarczona kurierem, i w obecnosci kuriera zostal spisany odpowiedni
    protokol, to klient smialo moze sprawe reklamowac.

    > więc w przypadku airpolonii - gdyby klient
    > dostał w zamian bilet wizzair (bez dodatkowych opłat),

    Albo i z dodatkowymi - czyzby klient dostajac (kupujac) bilet od wizzair
    nie zrzekal sie jednoczesnie praw zwiazanych z oryginalnym biletem?
    Byloby to dosc dziwne.

    > albo lot został by
    > odwołany a klient dostał mozliwość lotu np. za tydzień -
    > reklamacja zostanie odrzucona, ponieważ taki przypadki reguluje (powinna)
    > umowa
    > pomiędzy airpolonia a klientem.

    To bez znaczenia. Gdyby klient dostal mozliwosc lotu za tydzien _i_
    z niej skorzystal - ok. Jesli odmowi, to sprzedawca uslugi nie wykonal.

    > Zgodnie z tym centrum rozliczeniowe prosi swojego klienta (sprzedawcę)
    > o zwrot
    > wypłaconej kwoty, ponieważ nie wykonał usługi.

    Normalnie, to mu po prostu potraca z nastepnych transakcji.

    > Nie ma możliwości, że bank powie klientowi że reklamacji nie przyjmie. Bank
    > MUSI przyjąć reklamację w terminie podanym na umowie, obojętnie czy
    > napiszemy że nie polecieliśmy airpolonią, czy też że jajka zapłacone kartą
    > Visa
    > były nieświeże.

    A takze w kazdym innym terminie, oczywiscie. Co innego uznanie reklamacji.

    > Jeśli zdążył w terminie - zostanie ona uznana.

    Tego to juz bym nie byl taki pewien.

    > Jeśli po terminie - wszystko zależy od banku - czy zależy mu na danym
    > kliencie
    > (Citi) czy też go olewa (jak PKO SA).

    Taak, Citi bardzo na klientach zalezy.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1