-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
Date: Mon, 20 Dec 2004 18:59:06 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 87
Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
References: <cpsmef$l3f$3@news.elsat.net.pl>
<2...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cnh211.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1103565609 11296 83.31.161.211 (20 Dec 2004 18:00:09
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2004 18:00:09 +0000 (UTC)
Cancel-Lock: sha1:HlW31kmUQ+gIPmPk36Xqx/jptXU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:330054
[ ukryj nagłówki ]"Pio" <p...@p...onet.pl> writes:
> Tak więc centrum prosi
> swojego klienta (sprzedawcę)
> o dostarczenie stosownych dokumentów - w przypadku np. sklepu wysyłkowego
> jest
> to potwierdzenie nadania lub
> odebrania przesyłki,
Z tym ze jesli klient bedzie twierdzil, ze towaru nie otrzymal, to
samo potwierdzenie nadania moze zbyt duzo sklepowi nie dac.
> w przypadku usługi elektronicznej - przesłania zamówionych
> treści, logów,
> itp.
Taaak. I jak takie potwierdzenie wyglada? Bo tu nie chodzi, wbrew pozorom,
o potwierdzenie przez sklep, a przez posiadacza karty.
A w przypadku zdalnej transakcji (bez fizycznej obecnosci karty), to
w przypadku reklamacji jeszcze jest domniemanie, ze dane z karty zostaly
podane przez kogos innego niz jej posiadacz.
> Tutaj jest ważna sprawa - jeśli zostanie udowodnione, że klient np. kupił
> książkę a sklep mu ją wysłał -
> reklamacja zostanie odrzucowana.
Nieprawda.
Tak naprawde, jesli posiadacz karty dostanie niezamawiana ksiazke, to
nawet jesli potwierdzi jej odbior (odbior przesylki), reklamacja powinna
byc uznana, a sprzedawca moze sobie co najwyzej owa ksiazke od niego
odebrac, przypuszczalnie ponoszac koszty np. przechowywania
i ubezpieczenia :-)
Zwykla ksiazka nie ma wielkiej wartosci, ale przy drozszych rzeczach
sprzedawca musi sie z takimi rzeczami liczyc.
Z tym ze w takich np. USA nie dotyczy to "fraudow" w wykonaniu rodziny
posiadacza karty (a ogolnie, wykonanych przy jego "wspoludziale").
> Jeśli klient reklamuje transakcję bo dostał
> inną książkę - powinien
> dochodzić swoich praw od sprzedawcy.
To zalezy od m.in. sposobu dostarczenia owej ksiazki. Jesli np. zostala
dostarczona kurierem, i w obecnosci kuriera zostal spisany odpowiedni
protokol, to klient smialo moze sprawe reklamowac.
> więc w przypadku airpolonii - gdyby klient
> dostał w zamian bilet wizzair (bez dodatkowych opłat),
Albo i z dodatkowymi - czyzby klient dostajac (kupujac) bilet od wizzair
nie zrzekal sie jednoczesnie praw zwiazanych z oryginalnym biletem?
Byloby to dosc dziwne.
> albo lot został by
> odwołany a klient dostał mozliwość lotu np. za tydzień -
> reklamacja zostanie odrzucona, ponieważ taki przypadki reguluje (powinna)
> umowa
> pomiędzy airpolonia a klientem.
To bez znaczenia. Gdyby klient dostal mozliwosc lotu za tydzien _i_
z niej skorzystal - ok. Jesli odmowi, to sprzedawca uslugi nie wykonal.
> Zgodnie z tym centrum rozliczeniowe prosi swojego klienta (sprzedawcę)
> o zwrot
> wypłaconej kwoty, ponieważ nie wykonał usługi.
Normalnie, to mu po prostu potraca z nastepnych transakcji.
> Nie ma możliwości, że bank powie klientowi że reklamacji nie przyjmie. Bank
> MUSI przyjąć reklamację w terminie podanym na umowie, obojętnie czy
> napiszemy że nie polecieliśmy airpolonią, czy też że jajka zapłacone kartą
> Visa
> były nieświeże.
A takze w kazdym innym terminie, oczywiscie. Co innego uznanie reklamacji.
> Jeśli zdążył w terminie - zostanie ona uznana.
Tego to juz bym nie byl taki pewien.
> Jeśli po terminie - wszystko zależy od banku - czy zależy mu na danym
> kliencie
> (Citi) czy też go olewa (jak PKO SA).
Taak, Citi bardzo na klientach zalezy.
--
Krzysztof Halasa
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.04 18:04 Radoslaw P.
- 20.12.04 18:22 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...