  • 1. Data: 2009-09-25 12:45:12
    Temat: [ALIOR] Koszty banków pośredniczących przy przelewach zagranicznych przychodzących
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Czy może komuś udało się wyrwać od banku jakikolwiek dokument w którym
    byłyby podane koszty banków pośredniczących przy przelewach
    zagranicznych przychodzących?

    Oczywiście nie jest to trudne do wyliczenia ;-) ale na wypadek kontroli
    muszę mieć kwit, ponieważ koszty banków pośredniczących uwzględniam jako
    koszt uzyskania przychodu w DG.

    Reklamacje składane w tej sprawie generalnie kończą się stwierdzeniem
    "niedasie".

    Dzisiaj zareklamowałem po prostu kwoty przelewów, ale jestem ciekaw czy
    da się pozyskać taki kwit w bardziej prosty sposób.

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-09-25 18:52:14
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    miałem taki przypadek, zwróciłem cię do PKO o pisemne wyjaśnienie
    rozbieżności kwoty wysłanej przez dłużnika a kwoty uznana na rachunku,
    otrzynałem wydruk szczegółowy w którym było wszystka szczegółowo rozpisane,
    który bank i ile "obgryzł" z mojej kasy.
    ale tylko pisemnie przez księżke podawczą, a pierwsza otrzymana odpowiedź
    była zdawkowa i musiałem dalej drążyć temat na papierze.

    4458 (20090925) __________

  • 3. Data: 2009-09-25 22:32:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > ale tylko pisemnie przez księżke podawczą, a pierwsza otrzymana odpowiedź
    > była zdawkowa i musiałem dalej drążyć temat na papierze.

    Tak też myślałem, że bank musi "dorosnąć" do pewnych zachowań.

    Dziękuję za informacje.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-09-26 19:58:59
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Oczywiście nie jest to trudne do wyliczenia ;-) ale na wypadek kontroli
    > muszę mieć kwit, ponieważ koszty banków pośredniczących uwzględniam jako
    > koszt uzyskania przychodu w DG.

    a co za różnica gdzie to zaksięgujesz.
    jak prowizję to na 4xx - koszty bankowe, jak nie wiadomo z jakiego tytułu to
    uznasz to za koszty finansowe 750 i na tyle - szkoada czasu na przepychanki
    z bankiem. po zamknięciu transakcji kwota jest kosztem uzyskania przychidu
    tak czy inaczej.

  • 5. Data: 2009-09-26 20:41:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    JerzyR wrote:
> [...]
    > tytułu to uznasz to za koszty finansowe 750 i na tyle - szkoada czasu na
    > przepychanki z bankiem. po zamknięciu transakcji kwota jest kosztem

    To bez wątpienia i tak też ją uwzględniam (tyle że w KPiR a nie w KH).

    Natomiast (w poprzednim banku) czułem się bardziej komfortowo mając te
    koszty uwzględnione na wyciągu, a nie tak jak w Alior Banku poprzez
    modyfikację tytułu przelewu (co IMHO samo w sobie jest dość debilnym
    pomysłem).

    Ale masz oczywiście rację, szkoda czasu na przepychanki ...

    Piotrek