  • 1. Data: 2008-11-26 13:17:20
    Temat: Alior bank i nie-windows
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    Witam

    Czy ktoś próbował zakładać konto w Alior banku korzystając z czegoś
    innego niż Windows?
    Mnie formularz zakładania konta (Linux/Firefox 3) wita czymś takim:
    http://img360.imageshack.us/img360/728/alior1gr0.jpg

    Pachnie to jakąś amatorszczyzną na samym wstępie.
    Kolejnym kwiatem jest fakt, że nie mogę wpisać polskich znaków w
    nazwisku itd. Używam flasha 10.

    Z tego co się dowiedziałem, oba problemy nie występują pod Windowsem.
    Dodam też, że bank sam rekomenduje dla systemów Linux (2.6)
    przeglądarkę Firefox 2 i 3
    http://www.aliorbank.pl/pl/bankowosc_elektroniczna/i
    nternet/zasady_bezpieczenstwa/przegladarki

    Tylko po co to pisać, jak nie można nawet konta założyć...

  • 2. Data: 2008-11-26 13:35:52
    Temat: Re: Alior bank i nie-windows
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Bungiel <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > innego niż Windows?
    > Mnie formularz zakładania konta (Linux/Firefox 3) wita czymś takim:

    Linux/Firefox 3.0.3 - było ok, nie zauważyłem przynajmniej.

    > Kolejnym kwiatem jest fakt, że nie mogę wpisać polskich znaków w
    > nazwisku itd. Używam flasha 10.

    Też miałem ten problem, nie mogłem wpisać polskiej literki,
    wpisałem 'Wroclaw'.

    a.

  • 3. Data: 2008-11-26 13:38:09
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 13:35:52 +0000, Wemif napisał(a):

    > Też miałem ten problem, nie mogłem wpisać polskiej literki, wpisałem
    > 'Wroclaw'.

    Napisać gdzieś z boku, z polskimi znakami, potem zaznaczyć i klik
    środkowym klawiszem w polu formularza i voila ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-11-26 13:52:55
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Nov 26, 2:38 pm, Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    wrote:

    > Napisać gdzieś z boku, z polskimi znakami, potem zaznaczyć i klik
    > środkowym klawiszem w polu formularza i voila ;)

    No racja, nie pomyślałem o tym...Dzięki
    Akurat środkowy nie działa, ale faktycznie można wkleić z polskim
    znakiem.
    Nie zmienia to jednak faktu, że ten formularz to jakaś amatorszczyzna
    - w końcu to strona banku...

  • 5. Data: 2008-11-26 14:08:19
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Nov 26, 2:35 pm, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > Linux/Firefox 3.0.3 - było ok, nie zauważyłem przynajmniej.

    Racja - zapomniałem o jednym szczególe, który nazwałem niegdyś
    "syndrom oscommerce".
    http://img265.imageshack.us/img265/1723/alior2sy7.jp

    Otóż sprawdzają nagłówek Accept-Language i na tej podstawie wypełniają
    szablony.
    Jako, że ja mam system po angielsku i preferowany język w przeglądarce
    również en, to widzę krzaki zamiast polskich stringów.
    Dodałem język 'pl' jako pierwszy i krzaków oczywiście nie ma.

    Sam już nie wiem co o nich myśleć - pozostaje mieć nadzieję, że system
    obsługi konta itd. robił kto inny.

  • 6. Data: 2008-11-26 15:11:23
    Od: Karol <a...@d...pl>

    Bungiel pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś próbował zakładać konto w Alior banku korzystając z czegoś
    > innego niż Windows?

    Pod Mac OS X 10.5.5 z Safari 3.2 nie było żadnych problemów.

  • 7. Data: 2008-11-26 17:58:39
    Od: Konlin <k...@o...pl>

    Bungiel wrote:

    > Mnie formularz zakładania konta (Linux/Firefox 3) wita czymś takim:
    > http://img360.imageshack.us/img360/728/alior1gr0.jpg

    > Z tego co się dowiedziałem, oba problemy nie występują pod Windowsem.

    Ktoś kto to mówił kłamał :) Wczoraj miałem taki sam efekt pod Windows XP
    x64, FF 3.0.4.
    Z polskimi literami problemów nie było.

    pzdr
    konlin

  • 8. Data: 2008-11-26 18:28:49
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Nov 26, 6:58 pm, Konlin <k...@o...pl> wrote:

    > Ktoś kto to mówił kłamał :) Wczoraj miałem taki sam efekt pod Windows XP
    > x64, FF 3.0.4.
    > Z polskimi literami problemów nie było.

    A jaki język masz ustawiony jako priorytet w przeglądarce? Bo ten
    krzak jest związany tylko z tym, niezależnie od systemu i rodzaju
    przeglądarki.
    Statystyczny Polak ma 'pl', więc pewnie wg banku problemu nie ma :)
    Natomiast polskie znaki - trudno powiedzieć. Dużo przemawia za kolejną
    lipną implementacją flasha dla Linuksa - na eurobank.pl w polu szukaj
    też polskie nie wchodzą tylko jakieś krzaki. Pomijam już w ogóle
    zasadność robienia formularzy we flashu, jakiś absurd..

  • 9. Data: 2008-11-26 19:40:44
    Od: Konlin <k...@o...pl>

    Bungiel wrote:

> [...]
    > przeglądarki.
    > Statystyczny Polak ma 'pl', więc pewnie wg banku problemu nie ma :)

    Sprawdziłem i masz rację. Domyślnie mam [en-gb] i [en], po ustawieniu
    najważniejszego na [pl] problem znika.

    > Pomijam już w ogóle zasadność robienia formularzy we flashu, jakiś
    > absurd..

    W pełni się zgadzam. Eurobank cały serwis ma we flasu i nie wiem czy dać
    im plusa za konsekwencję czy minusa za bezsensowność tego rozwiązania :)

    pzdr
    konlin

  • 10. Data: 2008-11-26 20:17:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Konlin <k...@o...pl> wrote:

    > W pełni się zgadzam. Eurobank cały serwis ma we flasu i nie wiem czy dać
    > im plusa za konsekwencję czy minusa za bezsensowność tego rozwiązania :)

    Rajfajzen też. Miałem konieczność używania, ale już rezygnuję - właśnie
    z powodu flashowego dostępu przez internet do rachunku.

    a.