  • 11. Data: 2009-08-05 06:57:59
    Temat: Re: Alior - zmiana PINu do kart
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
    news:h5aarg$d36>
    > A Ty czytasz w ogóle co się pisze? Teraz zmienisz PIN (a raczej - nadasz
    > nowy, bo nikt nie wymaga znajomości starego) od ręki, przez internet

    I to nie jest w porządku. Dlaczego mozna zmienic PIN bez wpisywania starego.
    Przecież każdy kto znajdzie twoja kartę i zaloguje sie na konto (powiesz że
    niemożliwe?) moze bez problemu wyczyścic ci karte bez znajomości PINu. Po
    prostu nadaje nowy PIN. A co im szkodziło wrzucic przy zmianie PIN,
    konieczniość wpisania starego?

    wiatrak

  • 12. Data: 2009-08-05 07:05:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 5, 8:57 am, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:
> [...]
    > niemożliwe?) moze bez problemu wyczyścic ci karte bez znajomości PINu. Po
    > prostu nadaje nowy PIN. A co im szkodziło wrzucic przy zmianie PIN,

    Wiatrak nie no powagi troche - ja mysle, ze jak ktos jest w stanie
    poznac Twoj CIF i haslo to akurat zmiana PIN karty to chyba bedzie
    najmniejszy problem.

  • 13. Data: 2009-08-05 07:07:47
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztof pisze:

    > U mnie nie stwierdzilem takiej opcji, gdzie to jest ukryte?? W zakladce
    > karty??

    "W szczegółach karty kredytowej , przy numerze karty, bladym drukiem."

  • 14. Data: 2009-08-05 07:08:20
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    wiatrak pisze:

> [...]
    > niemożliwe?) moze bez problemu wyczyścic ci karte bez znajomości PINu. Po
    > prostu nadaje nowy PIN. A co im szkodziło wrzucic przy zmianie PIN,

    Pamiętaj o potwierdzeniu kodem z SMSa.

  • 15. Data: 2009-08-05 07:09:29
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    Wiatrak nie no powagi troche - ja mysle, ze jak ktos jest w stanie
    poznac Twoj CIF i haslo to akurat zmiana PIN karty to chyba bedzie
    najmniejszy problem.

    A czy spotkałes się gdziekolwiek z opcją zmiany:hasła, PINu itd, bez
    konieczności wpisywania obecnego? To po cholerę ten PIN, jak kazdy moze
    sobie wstawiść swój?

    wiatrak

  • 16. Data: 2009-08-05 07:11:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-05, wiatrak <w...@y...pl> wrote:

    [...]

    > A czy spotkałes się gdziekolwiek z opcją zmiany:hasła, PINu itd, bez
    > konieczności wpisywania obecnego? To po cholerę ten PIN, jak kazdy moze
    > sobie wstawiść swój?

    Np. w mBanku, czy Multibanku. Tam też ustalasz sobie PIN bez podawania
    starego. Ale proszę. Wstaw mi tam swój, skoro twierdzisz, że każdy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-08-05 07:12:17
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości >
    Pamiętaj o >potwierdzeniu kodem z SMSa.

    Fakt.O tym nie pomyślałem :} Czyli jest to świetna opcja dla zapominalskich.
    Jaki to ja miałem PIN???? Nieważne, wstukam nowy.

    wiatrak

  • 18. Data: 2009-08-05 07:13:47
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

    > "W szczegółach karty kredytowej , przy numerze karty, bladym drukiem."

    uzupełnienie - przy debetowej też jest w tym samym miejscu

  • 19. Data: 2009-08-05 07:48:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 5, 9:12 am, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Fakt.O tym nie pomyślałem :} Czyli jest to świetna opcja dla zapominalskich.
    > Jaki to ja miałem PIN???? Nieważne, wstukam nowy.

    No wlasnie mowie :)

    A jesli ktos juz ma Twoj cif, haslo i komorke [czyli wszystko co
    potrzebne do zmiany PIN] to PIN to Twoj najmniejszy problem :D

  • 20. Data: 2009-08-05 09:24:10
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    BK pisze:

    > No wlasnie mowie :)
    >
    > A jesli ktos juz ma Twoj cif, haslo i komorke [czyli wszystko co
    > potrzebne do zmiany PIN] to PIN to Twoj najmniejszy problem :D

    Ciekawe jak będzie zabezpieczone nadanie nowego PINu w IVR. Tutaj hasła
    SMS raczej nie będzie. Czyli pewnie standardowo - identyfikator +
    telePIN (bo o teleHasło chyba IVR nie pyta, tylko konsultant).

    BTW ilu z Was wie, że w aliorze telePIN i teleHasło to inne kody,
    inaczej się je ustawia i do czego innego służą? :-)