  • 1. Data: 2009-08-04 18:03:27
    Temat: Alior - zmiana PINu do kart
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Dla informacji - od niedawna można zmienić PIN dla kart Alior Banku bez
    łażenia do bankomatu. Opcje dostępne są w bankowości internetowej i w
    bankowości telefonicznej - IVR (przy czym w bankowości internetowej to
    działa, a w bankowości telefonicznej jest komunikat "usługa czasowo
    niedostępna").

    Ciekawe tylko jak będą się do tego miały ewentualne transakcje bez
    autoryzacji ze sprawdzeniem PINu na chipie - tzn. czy terminal w takim
    przypadku od razu stwierdzi, że PIN jest błędny (bo inny niż off-line na
    chipie), czy połączy się z bankiem i od razu go zaktualizuje.

    Jeszcze jedna ciekawostka - taka zmiana PINu nie został przewidziana w
    tabeli opłat (a nawet w regulaminie kart:-), więc bank nie ma podstawy
    do pobierania za nią opłat (za zmianę PINu w bankomacie jest
    wyszczególniona opłata 1 PLN).

    WN

  • 2. Data: 2009-08-04 19:04:47
    Temat: Re: Alior - zmiana PINu do kart
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Nawara pisze:
> [...]
    > tabeli opłat (a nawet w regulaminie kart:-), więc bank nie ma podstawy
    > do pobierania za nią opłat (za zmianę PINu w bankomacie jest

    Ja zmieniałem PINy w bankomacie i też nic nie zostało pobrane.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-08-04 20:00:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:h59t57$b3l$2@kushnir.sileman...
> [...]
    > pobierania za nią opłat (za zmianę PINu w bankomacie jest wyszczególniona

    Gdzie siedzi ta zmiana PIN w bankowosci internetowej?? W zakladce karty tego
    nie ma

  • 4. Data: 2009-08-04 20:10:59
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie siedzi ta zmiana PIN w bankowosci internetowej?? W zakladce karty
    > tego nie ma

    Rzeczywiscie jest mało widoczne. W szczegółach karty kredytowej , przy
    numerze karty, bladym drukiem.

    Ja zmieniałem przed miesiącem w bankomacie. Miało pobrać złotówkę, nie
    pobrało.

    wiatrak

  • 5. Data: 2009-08-04 20:15:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "wiatrak" <w...@y...pl> wrote in message

> [...]
    > numerze karty, bladym drukiem.
    >
    > Ja zmieniałem przed miesiącem w bankomacie. Miało pobrać złotówkę, nie

    Mialem na mysli karte debetowa, czyli dla Maestro bez zmian, pin tylko w
    bankomatach?

  • 6. Data: 2009-08-04 21:03:05
    Od: "mpp" <m...@m...ed>

> [...]
    > bankowości telefonicznej - IVR (przy czym w bankowości internetowej to
    > działa, a w bankowości telefonicznej jest komunikat "usługa czasowo

    Pin zmienia sie na infolinii czas realizacji zlecenia to 3dni robocze !!!
    po tym czasie dzwonisz na IVR i pan tomasz knapik go dyktuje ale tylko
    raz!!!

  • 7. Data: 2009-08-04 21:47:10
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztof pisze:

    > Mialem na mysli karte debetowa, czyli dla Maestro bez zmian, pin tylko w
    > bankomatach?

    Nie, ja mam możliwość zmiany dla obu kart - i debetowej i kredytowej.
    Zmieniłem, zadziałało.

  • 8. Data: 2009-08-04 21:57:13
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    mpp pisze:

    > Pin zmienia sie na infolinii czas realizacji zlecenia to 3dni robocze !!!
    > po tym czasie dzwonisz na IVR i pan tomasz knapik go dyktuje ale tylko
    > raz!!!

    A Ty czytasz w ogóle co się pisze? Teraz zmienisz PIN (a raczej - nadasz
    nowy, bo nikt nie wymaga znajomości starego) od ręki, przez internet. A
    pewnie lada moment także przez IVR.

    W IVR także została zmieniona opcja "odsłuchanie PINu" na "obsługa PINu
    do karty płatniczej" (w którym to menu nadaje się nowy PIN po wybraniu
    konkretnej karty) - mniemam więc, że bank odstąpił od polityki podawania
    klientom z góry ustalonego PINu (czy to przez serwis internetowy, czy
    telefoniczny) na rzecz udostępnienia możliwości nadania własnego PINu.

    I praktycznie ma to sens, ale formalnie zdecydowanie nie nadąża za tym
    ichni regulamin kart płatniczych. :-)

  • 9. Data: 2009-08-04 22:01:22
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Mithos pisze:

    > Ja zmieniałem PINy w bankomacie i też nic nie zostało pobrane.

    Ja też. Ale mieli do tego prawo. :-)

  • 10. Data: 2009-08-05 06:07:32
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:h5aa8k$d36$1@kushnir.sileman...

    > Nie, ja mam możliwość zmiany dla obu kart - i debetowej i kredytowej.
    > Zmieniłem, zadziałało.

    U mnie nie stwierdzilem takiej opcji, gdzie to jest ukryte?? W zakladce
    karty??