  • Data: 2006-10-24 00:24:32
    Temat: Alternatywa dla emarytury (laik pyta)
    Od: "aro2005" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, po poszukiwaniach w internecie mam balagan... prosze o porade

    PYTANIE:
    Szukam opcji dla oszczedzania dlugoterminowego - emerytura, mam 27 lat,
    za 30 lat chcialbym uzyskac korzysc z tego, mam teraz 2-gi filar w
    Commercial Union, na start 5000zl, pozniej co miesiac, od 100zl
    maksymalnie, w zaleznosci od odpowiedzi na ponizsze opcje, co daje
    kwote 41000zl kapitalu po 30 latach bez odsetek - nie znam sie na
    ekonomii , chce po prostu oszczedzac z mala nutka ryzyka

    OPCJE:

    1) 3-ci filar, co to w ogole jest? Czy to ogolna nazwa na np
    ubezpieczenie emerytalne, fundusz inwestycyjny czy to jakas konkretna
    opcja? co mi daje wybor tej opcji? ile procent rocznie?

    2) fundusze inwestycyjne np SUPERMARKET mBank, jaki dlugo falowy zysk
    mozna osiagnac i ktore rodzaje funduszy w moim przypadku kupowac? jaki
    procent mozna uzyskac przy zalozeniu 30 lat, szacunkowy?

    3) Konto oszczednosciowe w ING USA gwarantowane przez fundusz FDIC
    4.40% bez ryzyka, kapitalizacja miesieczna?

    4) jakas inna opcja?