  • 1. Data: 2002-10-13 16:39:24
    Temat: Antybelka w Lukasie
    Od: z...@p...onet.pl

    Ktoś, kto założył w Lukasie lokatę "Obronną" może się zawieść sprawdzając jej
    oprocentowanie wykazane w tabeli Oferta-Lotaty.
    I tak, np.: obecnie wg tej tabeli oprocentowanie zmienne wkładu rocznego <10k
    wynosi 8%. Więc prawdzając % po każdym cięciu przez RPP stóp, klilent cieszy
    się. Dopiero, gdy przypadkiem zdarzy mu się zajrzeć na swe konto-Lokaty, to ze
    zdziwieniem zauważy, że nie ma tak dobrze, bo jest znacznie niższe :(((
    (nie wiem ile konkretnie ono wynosi, ale dla lokaty <10k, zmiennej 15 letniej
    jest to zaledwie 6,6%).
    Dodatkowym błędem w tabeli wg Oferty jest to, że wyszczególnione tam rodzaje
    lokat kończą się na okresie 365-dniowym.
    Zdaję sobie teraz sprawę, że te niezgodności wynikają z braku staranności
    konserwatora opiekującego się witryną i faktu niejako 'zamrożenia' tej oferty;
    nie mniej jednak jest to dezinformacja.

    NB. Lokata antybelkowa w mBanku, zmienna, 10-letnia, z wkładem 10k, jest
    oprocentowana w wys. 7,1%. Tu punkt dodatni dla mB :)

  • 2. Data: 2002-10-13 17:00:58
    Temat: Re: Antybelka w Lukasie
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6a6a.00000499.3da9a1bc@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Ktoś, kto założył w Lukasie lokatę "Obronną" może się zawieść
    > sprawdzając jej oprocentowanie wykazane w tabeli Oferta-Lotaty.

    Ale mnie przestraszyłeś!
    Wygląda na to, że zupełnie niepotrzebnie, uprawiasz totalną dezinformację -
    apeluję o trochę odpowiedzialności.

> [...]
    > RPP stóp, klilent cieszy się. Dopiero, gdy przypadkiem zdarzy mu się
    > zajrzeć na swe konto-Lokaty, to ze zdziwieniem zauważy, że nie ma tak

    nie potwierdzam, na dowód wklejam szczegóły jednej z moich lokat:

    Rodzaj lokaty: Terminowa "OBRONNA"
    Okres lokaty: Lokata OBRONNA 5 lat
    Okres kapitalizacji: 365 dni
    Sposob zadysponowania odsetkami: Odsetki na konto
    Rodzaj oprocentowania: Zmienne
    Oprocentowanie: 8.3 %
    Sposób zadysponowania lokatą: Kapitał i odsetki przesłane zostaną na konto
    Kwota: 10,000.00

    Oprocentowanie dokładnie takie jak w tabeli.

    > (nie wiem ile konkretnie ono
    > wynosi, ale dla lokaty <10k, zmiennej 15 letniej jest to zaledwie
    > 6,6%)
    Jak to nie wiesz? To na jakiej podstawie twierdzisz, że jest inne niż w
    tabeli?

    http://www.lukas.com.pl/oferta_tabele_oproclokat.asp

    zmienna poniżej 10k z okresem kapitalizacji 90dni, 6,6% - zgadza się, na
    pewno masz taką lokatę

    > Dodatkowym błędem w tabeli wg Oferty jest to, że
    > wyszczególnione tam rodzaje lokat kończą się na okresie 365-dniowym.
    Nie, to Twój błąd. Mylisz okres lokaty z okresem kapitalizacji. Wyswietl
    przegląd lokaty klikając na jej Datę założenia (po lewej na liście), to Ci
    wiele wyjaśni.

    > Zdaję sobie teraz sprawę, że te niezgodności wynikają z braku
    > staranności konserwatora opiekującego się witryną i faktu niejako
    > 'zamrożenia' tej oferty; nie mniej jednak jest to dezinformacja.

    Nie mogę się zgodzić.

    > NB. Lokata antybelkowa w mBanku, zmienna, 10-letnia, z wkładem 10k,
    > jest oprocentowana w wys. 7,1%. Tu punkt dodatni dla mB :)

    Mogę się zgodzić :) Lokaty Obronne po roku są "najuczciwsze" (najmniej
    zastępują fiskusa w zabieraniu haraczu) w Lukasie i mBanku właśnie.

  • 3. Data: 2002-10-13 17:51:24
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]

    > Wygląda na to, że zupełnie niepotrzebnie, uprawiasz totalną dezinformację -...
    > ...Twój błąd. Mylisz okres lokaty z okresem kapitalizacji.

    Faktycznie :((( Narozrabiałem szpetnie, czerwienię się ze wstydu i biję w
    piersi - mea culpa!
    Przepraszam Ciebie, ew. Czytelników, a przede wszystkim konserwatora witryny za
    brzydkie podejrzenie.

    Niewielkim dla mnie usprawiedliwieniem jest to, że w tabeli nie podano
    rozróżnienia lokat pod wzgl. ich okresów - i stąd moja pomyłka.

    zd9

  • 4. Data: 2002-10-13 18:03:08
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6a6a.000004b8.3da9b29b@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > Przepraszam Ciebie
    wybaczam :)

    > Niewielkim dla mnie usprawiedliwieniem jest to, że w tabeli nie podano
    > rozróżnienia lokat pod wzgl. ich okresów - i stąd moja pomyłka.

    Ale nie rozumiem, jakiego rozróżnienia w tabeli oczekujesz? Oprocentowanie
    zależy od okresu kapitalizacji (gdy mówimy o okresach, zależy też oczywiście
    od kwoty i sposobu założenia), i to rozróżnienie uwzględniono w pełni,
    natomiast nie zależy od okresu trwania lokaty
    (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 lub 15 lat). Mieli 15 razy powtórzyć tę
    samą tabelę, która jest, czy jak?

  • 5. Data: 2002-10-13 19:21:32
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > zależy też oczywiście od kwoty i sposobu założenia), i to rozróżnienie
    > uwzględniono w pełni, natomiast nie zależy od okresu trwania lokaty...

    I tu znów przyznaję Ci rację.
    W mojej pamięci, z przed okresu gorączki belkowej, zakorzeniła mi się
    świadomość związku %% z pojęciem 'rodzaj' lokaty terminowej (w owym czasie
    często z tych ofert krótkoterminowych korzystałem).
    Belka przyczynił się do powstania nowego, w swoim rodzaju, parametru: z góry
    zadeklarowanego okresu trwania lokaty. Rzecz jasna - tamte, jak i te
    dzisiejsze "normalne" - niebelkowe, niczym się nie różnią funkcjonalnie (jeśli
    uwzględnić ich odnawialność).
    Ten "nowy" parametr z mieczem Damoklesa w postaci określonego skutku w razie
    zerwania lokaty, wprowadził u mnie zamieszanie.
    Tyle mam na usprawiedliwienie :(

    zd9